Siófok  10.5  •  7.4 kn       

Keszthely  9.9  •  3 kn       

Balatonfüred  10.2  •  10.4 kn       

Balatonboglár  10.1  •  3.6 kn       

Orfű  10  •  6 kn       

Velencei-tó  10.9  •  9.9 kn       

Tiszafüred  12.8  •  5.7 kn       

Mályi-tó  7.9  •  3.2 kn       

2024. április 25., csütörtök

Métereként tízezer forint, gyorsabb és drágább balatoni hajók

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Nyolc-tizenötszörösére nőtt a hajók üzemképességi vizsgájának a díja, s a kikötői szemétszállításra 25-30 százalékkal magasabb ajánlatot kaptak.

Métereként tízezer forint, gyorsabb és drágább balatoni hajók

Minden lépés tízezer forint a siófoki mólón (méterenként ennyit kell fizetniük), az eddigi kilencszázötven helyett – érzékeltette költségnövekedéseik egyikét Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója. S ez, a hajózási hatóságnak fizetendő díj csak egy a sok közül, nem véletlen tehát a jegyáremelés sem: az idén nyolc százalékkal drágábban viszik az utasokat a balatoni hajók a tavalyinál.

– Nyolc-tizenötszörösére nőtt a hajók üzemképességi vizsgájának a díja, s például a kikötői szemétszállításra 25-30 százalékkal magasabb ajánlatot kaptunk; azt pedig még nem is tudjuk, pontosan milyen mértékű mederhasználati díjat kell fizetnünk, mert hiába egyeztettünk négy hosszú éven át erről, amiben megállapodtunk, azt egy tollvonással semmissé tették és mostanáig még csak a mólókra és a partvédőművekre vonatkozó rendelet készült el – folytatta a hajózási társaság vezetője. – Igyekeztünk mindebből annyit áthárítani az utasokra, amennyit cégünk már semmiképpen sem tud lenyelni és számos korábbi kedvezményt is érvényben hagytunk. A rezsicsökkentés azonban nem vonatkozik a cégekre, így jegyárat emelni mindenképpen kénytelenek voltunk.

S Horváth Gyula még nem is említette az inflációt és az üzemanyagok drágulását... Arról azonban örömmel számolhatott be, hogy pályázati támogatásból vásárolhatnak két, 50-60 kilométeres sebességre is képes, 20-25 személyes gyorshajót. Idei nagy beruházásuk a siófoki kikötőfejlesztés harmadik üteme, s amellett, hogy önkormányzati támogatás révén Balatonmária, Balatongyörök és Szigliget között a nyár elején és az őszi időszakban pluszjáratokat indítanak, az idény egyik újdonsága lesz a Balatonboglár-Révfülöp és Fonyód-Badacsony között váltva közlekedő, bicikliket, illetve bicikliseket szállító hajó. Egy vízibuszt alakítanak át erre a célra, érzékelve, hogy az elmúlt nyarakon ugrásszerűen megnőtt a Balatonon hajóval átkelő, majd útjukat kerékpárral folytatni szándékozó turisták száma.

Bujtor István újra a parton Előző

Bujtor István újra a parton

A Vízi Sportok Éve lesz 2013 Orfűn Következő

A Vízi Sportok Éve lesz 2013 Orfűn