Siófok  6.1  •  4.7 kn       

Keszthely  2.9  •  2 kn       

Balatonfüred  5.8  •  1.7 kn       

Balatonboglár  •  3.5 kn       

Orfű  •  2 kn       

Velencei-tó  3.9  •  9.1 kn       

Tiszafüred  4.8  •  5.3 kn       

Mályi-tó  5.9  •  3.4 kn       

2024. április 25., csütörtök

Szigliget hatodszor

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Kékszalag és a Pünkösdi Regatta kivételével nemigen látni a szigligeti öbölben versenyző nagyhajókat. Persze, ez nem egészen igaz így, hiszen hat éve versenyt rendez ezen a vízterületen a Szigligeti Vitorlás Egyesület, minden szeptemberben Aqua Kupa néven.

Szigliget hatodszor

Az idei évben először Yardstick Trophy forduló is volt a szigligeti verseny, ami a versenynek és a kupasorozatnak is jót tett. A távolság ellenére szívesen mennek a vitorlázók a szigligeti kikötőbe, ahol mindent megtesznek, hogy az egyesület legfontosabb rendezvénye alkalmával mindenki jól érezze magát. Az évek óta színvonalas vízi és parti rendezés meghozta az eredményt, több mint ötven hajó nevezett a szombati túraversenyre. Nagyon szép szám ez főleg, ha hozzátesszük, hogy ezen a napon volt a Félsziget-kerülő, ami azért sok hajót elvont a szigligeti YST fordulótól.

Az előre meghatározott versenypályának megvannak az előnyei, de a hátrányai is. Például, ritkán lehet jó rajtvonalat tűzni, mert ugye a szél nincs tekintettel a kiírásra. A kiírás szerint az első pályajel Balatongyörökön, a második Fonyódon lett telepítve. A szél északkeletről fúj, így marad a hátszeles rajt. Túraversenynél van ilyen, csak senki nem szereti, ezért a rendező próbált javítani a helyzeten és egy kicsit fordított a rajtvonalon, amivel sokkal biztonságosabb lett a rajt, viszont az északi vége jóval közelebb került az első pályajelhez. Aki ezt nem vette észre kedvezőtlenebb helyzetbe került a rajt után.

Balatongyörökig tiszta hátszélben haladt a mezőny, majd a bója után krajcolni kellett Fonyódig. Azok jártak jobban, akik a déli part közelében maradtak. Amikor fonyódi pályajelet vette a yardstick II osztály eleje, akkor vált kritikussá a verseny. A leálló szélben szinte megállt a mezőny. A gyors hajóknak még sikerült beérniük a leállás előtt, de a többséget Fonyód után érte el a szélcsend. Közel egy órás idegtépő ácsorgás után látszott valami remény a vízen, Ábrahám előtt elindultak a hajók. A gyenge keleti szél hozott még izgalmakat a végére, több „célfotó” gyanús befutót produkálva. A versenyrendező racionális döntése folytán a yardstick III osztályt Fonyódon futtatta be, de így is csupán három hajót lehetett értékelni ebben az osztályban.

A parton, a támogatók (Canon, Subaru, Douglas, Aqua magazin), a tehetősebb klubtagok és a helyi étterem jóvoltából színvonalas ellátást kaptak a versenyzők. Volt borkóstoló a badacsonyi Laposa borászat jóvoltából, sminkbemutató és fényképnyomtatási lehetőség, lehetett csapatfotókat kérni a kikötőben cirkáló csinos Canon-os hölgyektől. A hangulatos eredményhirdetést finom vacsora követte. Ismét mindenki megállapította, hogy Szigliget egy jó hely, akármilyen messze is van, ide minden évben érdemes eljönni. A YST sorozat is nyert ezzel a versennyel, egy új színfolttal gazdagodott az eddig sem unalmas versenysorozat.

Eredmények: http://www.yardsticktrophy.hu/eredmenyek.html

Képek hamarosan a Canon jóvoltából.

A következő YST verseny az Unitef Kupa: http://compassmagazin.hu/versenykiiras/unitef-kupa-2011.html

VI. ACO-FGF Közmű és Épületgépész Kupa film Előző

VI. ACO-FGF Közmű és Épületgépész Kupa film

Kormorán Retro 2011 Következő

Kormorán Retro 2011