Siófok  10.5  •  9.3 kn       

Keszthely  10.9  •  6 kn       

Balatonfüred  10.2  •  7 kn       

Balatonboglár  10.5  •  10.6 kn       

Orfű  11  •  9 kn       

Velencei-tó  12.6  •  9.7 kn       

Tiszafüred  13.5  •  8.8 kn       

Mályi-tó  10.7  •  7.2 kn       

2024. október 16., szerda

Magabiztosan nyerte a Schatz a NAU 370-es bajnokságot

Magabiztosan nyerte a Schatz a NAU 370-es bajnokságot

A verseny változatos körülmények között folyt 5 csomótól 14 csomó körüli szelekben versenyzett a rajthoz álló 14 csapat.

A kiírt 10 futamból kilencet sikerült megrendezni a NAU 370 osztály bajnokságán, amit komoly fölénnyel nyert meg a Schatz csapata. A verseny változatos körülmények között folyt 5 csomótól 14 csomó körüli szelekben versenyzett a rajthoz álló 14 csapat.

Kifejezetten gyenge szélben indult a NAU 370 osztály bajnoksága Balatonfüreden a Kékszalag Portban, és a későbbiekben is váltakozó erejű szelekben versenyzett a 14 rajthoz álló egység. Mindez semmilyen szinten nem hozta zavarba a Schatz legénységét, hiszen a megrendezett 9 futam több, mint felét, ötöt az első helyen fejezett be. Emellett futottak két második és egy harmadik helyet, az utolsó futamon pedig már el sem kellett indulniuk, hiszen így is magabiztosan védték meg tavalyi elsőségüket.

A többi dobogós helyezésért éles versenyt vívott a végül második Kacor Király, a harmadik Revolution és a negyedik Fantom. A helyezések csak az utolsó futamban dőltek el, amit a Kacor nyert meg, s a Fantom technikai akadály miatt feladni kényszerült.

A bajnokság nem kezdődött könnyen, az első napon csak egy futamot sikerült lebonyolítani annak ellenére, hogy friss északkelti szélben vitorlázott a mezőny az Öreg-Tihany vonalában kijelölt versenyterületre. A kezdetben 7 csomóig is élénkülő szél azonban a rajtra 6 csomó alá esett, így egy korrekt irányú, de kifejezetten könnyű szélben ment körbe a mezőny, s aznap nem is volt több rajt.

A következő versenynap azonban bőven kárpótolta a versenyzőket, 10 csomós keletiben vitorláztak a pályára, majd az aznapi első futam 13-14 csomós szélben indult, több egység is reffelt vitorlázattal vállalta a menetet. A friss szél persze fokozatosan vesztette erejéből, de még az aznapi negyedik futam is 9,8-10,5 csomós szelekben rajtolt az időközben kissé balra korrigált pályán. S ebbe belefért még egy általános visszahívás is.

A bajnokság harmadik napjára 4 futamot tervezett a rendező, kettő lett belőle. A hatodik futam 7,5 csomó körüli északkeleti-keleti szélben indult, majd 5,5-5,7 csomós, enyhén balra forduló szélben folytatódott a hetedik futammal. Elindult a 8. menet is, de a futam közben 3,3 csomó körülire gyengült, foltossá váló, így a szerencsefaktornak túlságosan is nagy teret adó szélben a futam félbeszakítása mellett döntött Dávid Júlia versenyvezető.

Az utolsó nap előbb kábé 2 órás vízen, majd hosszabb parti halasztással kezdődött, a mezőny csak kora délután tudott vízre szállni. Az újrafutott nyolcadik 9 csomós északkeltiben ment (egy általános visszahívást követő megismételt rajttal), majd a kilencedik, hasonló körülmények között.

A részletes eredményeket itt lehet nézni https://www.sailwave.com/results/hunresults/NAU370RUNOB2024.htm?fbclid=IwY2xjawFNIptleHRuA2FlbQIxMQABHRCwr_WAqOgPp1Eaesovf3FVh7sfOv798KXEwmkyS2Gla98DgT4nbeKyIA_aem_VCFas40HVDnwnNMaU2DyNA

Dolphin Magyar Bajnokság 2024 Előző

Dolphin Magyar Bajnokság 2024

A Majthényi-Domokos páros a Repülő hollandi bajnok! Következő

A Majthényi-Domokos páros a Repülő hollandi bajnok!