Siófok  5.4  •  0.8 kn       

Keszthely  3.9  •  0 kn       

Balatonfüred  5.1  •  0.8 kn       

Balatonboglár  5.4  •  0.8 kn       

Orfű   •  2 kn       

Velencei-tó  4.4  •  2 kn       

Tiszafüred  7.8  •  3.7 kn       

Mályi-tó  3.4  •  2.9 kn       

2024. december 03., kedd

ARTESZ Kupa - Kalóz Junior és 470-es osztály 2024. évi Magyar Bajnokság

ARTESZ Kupa - Kalóz Junior és 470-es osztály 2024. évi Magyar Bajnokság

Jó volt látni versenyezni a fiatalokat, a kialakult mezőnyöket, a Nagyhajós Bajnokságok legénység elszívó időszakában (körülöttünk, velünk egy időben, két pályán, több osztály bajnoki futam zajlott).

Ma minden osztály számára véget ért a 27. ARTESZ KUPA, ami egyben a Kalóz Junior, illetve a 470-es osztály 2024. évi Magyar Bajnoksága is volt.

Az első két napon gyengébb 5- 9 kts erősségű ÉK-ÉKK irányú szélben zajlottak a futamok, az utolsó napon pedig kicsit erősebb 5-12 kts erősségű, É-ÉÉK szélben szoros versenyben, nagy csatát vívtak a dobogós helyekért a résztvevők. a 470-es osztály 8 egységgel, a Kalóz Junior mezőny 13 hajóval vett részt a Bajnokságon.

Jó volt látni versenyezni a fiatalokat, a kialakult mezőnyöket, a Nagyhajós Bajnokságok legénység elszívó időszakában (körülöttünk, velünk egy időben, két pályán, több osztály bajnoki futam zajlott). Figyelemre méltó néhány klub (THE / 470, MVM és ASE / kalóz) utánpótlás  fejlesztése és osztály stratégiája. A kalóz osztály utánpótlása 2-3 év alatt óriásit változott, Fluck Bence menedzselése révén, jó kis csapat alakult ki az MVM-ben, de az ASE kalózai tartották a lépést. Igaz, hogy mindkét klubnál hagyományos hajóosztály a kalóz.

Jó volt látni a fiatalok rajtjait, nagyon időben, jó helyről, korrektül, mi sem bizonyítja jobban, mint a számtalan egyéni visszahívás.

Jó volt nézni az egységek között késhegyig menő olykor túltolt páros csatákat. Nyilván ebben a mezőnyben még nem mindenki annyra képzett hogy jól reagálja le ezeket a csatákat, és egy nagy "tutajban" mindig lehet egy- két olyan vétlen odakeveredett további egység, aki rosszkor, rossz helyen.

Nyilván erről a parton is megoszlottak a vélemények, meddig kell tolni egy ilyen baráti, családias közösségben, mint a kalóz. Azzal mindenki egyetértett, ne addig, míg reccsen a hajó! A kalóz általában nem csak laminátum, amit egy kis gittel, esetleg paplannal meg gyantával megoldunk, megcsiszoljuk és mehetünk. A rétegelt lemez dekkes kalóznak lelke van - és drága az anyag, illetve a javításuk, kevés a jó szakember!

Az érem másik oldala nyilván örvendetes - ezek a fiatalok képesek oda állni egy nagyobb, képzettebb akár nemzetközi mezőnyben is, jól felkészültek, feszegetni tudják a szabálykönyv határait is, jól felkészítették az edzők, a klubok az ilyen szituációkra is a versenyzőket.

A versenybíróknak is volt dolga rendesen, de korrektül néha több mint egy órás tárgyaláson "dobták vissza az óvást" - közben tanítottak, elmagyarázták, elemezték a szitut. Nyilván sok kolléga 3 perc alatt pld. a 69-es szabályra hivatkozva rövidre zárt volna egy-két esetet - de .... És abból biztosan nem tanul a fiatal.

Az ASE - Koloska Marina és a verseny támogatója az ARTESZ vendéglátásban ismét hozta a megszokott szintet, a napi versenyek után free és korlátlan hűsítő italok, valamint vacsora, gazdag díjazás

2004, évi Kalóz Junior Magyar Bajnok.Kovács-Buna Botond - Simonyi Levente, a dobogó második fokán a Fluck Izabella - Alkan György míg a harmadik helyezett a Kovács-Buna Kinga - Kiss Viktória Anna egységek végeztek. Mindhárom hajó MVM Sportegyesület.

470-es osztályban a THE henger tarolt, a 2004, évi Magyar Bajnok a Benyó Máté - Horváth Ákos páros, második a Vida Péter - Kende-Kirchknopf Gusztáv egység, míg harmadik a Szűcs Benedek - Csimazia Bence kettős. Mindhárom hajó THE 

29er és OPTIMIST nyílt nap Alsóörsön Előző

29er és OPTIMIST nyílt nap Alsóörsön

One Design Nagyhajós Bajnokságot rendeztünk augusztus 15. és 18. között a BYC-ben Következő

One Design Nagyhajós Bajnokságot rendeztünk augusztus 15. és 18. között a BYC-ben