Siófok  10  •  9.8 kn       

Keszthely  10.9  •  5 kn       

Balatonfüred  9.6  •  9.6 kn       

Balatonboglár  10  •  10.1 kn       

Orfű  •  8 kn       

Velencei-tó  7.6  •  7.2 kn       

Tiszafüred  8.3  •  7.3 kn       

Mályi-tó  7.9  •  6.6 kn       

2024. október 16., szerda

Két nap alatt nyolc futam az MVSZ nagyhajós bajnokságán

Két nap alatt nyolc futam az MVSZ nagyhajós bajnokságán

A kilenc osztály mindegyike 8 futamot teljesített a változatos, nullától 22 csomóig terjedő erősségű szélben a Balatonfüred előtti vízterületen, így minden osztály számára érvényesen zárult a bajnokság.

Kilenc nagyhajós osztály számára rendezte meg idei bajnokságát a Magyar Vitorlás Szövetség augusztus 8. és 11. között. A kilenc osztály mindegyike 8 futamot teljesített a változatos, nullától 22 csomóig terjedő erősségű szélben a Balatonfüred előtti vízterületen, így minden osztály számára érvényesen zárult a bajnokság. 

„Változatos bajnokság volt, futamokat a második és a harmadik napon tudtunk rendezni, a nyitó és a zárónapon nem volt versenyzésre alkalmas szél, sőt, többnyire semmilyen szél nem volt” - mondta Sipos Péter, a verseny főrendezője. A négynapos verseny első napján vízre sem szálltak a mezőnyök, annyira reménytelen volt az időjárás, egész nap az olajvizet nézték a versenyzők a rendező Kékszalag Port kikötőben. 

A bajnokság második napján gyökeresen változott a helyzet, az éjszaka megérkezett front nyomán kialakuló északias, 330-350 fokról fújó 18-22 csomós szélben 4 futamot sikerült teljesíteni a mezőnyöknek mindhárom pályán. A szél stabilitása viszonylagos volt, a rajtokrendben lezajlottak, a futamok között azonban rendre igazítani kellett a pályákon. 

A következő napon ugyancsak 4 futamot sikerült rendezni, ekkor azonban délnyugatról, 200-220 fokról érkezett a 7-10 csomós áramlás. Na, ezen a napon hozzá sem kellett nyúlni a kitűzött pályákhoz, nagyon stabil volt az irány. A verseny utolsó napján már korán befejezték a rendezők a versenyt, a helyzet ugyanis a reménytelennél is rosszabb volt, esély sem mutatkozott a versenyzésre. 

A részt vevő osztályok közül a Regina volt a legnépesebb 10 induló egységgel, a legkevesebben – 6-6 benevezett hajóval – az x-35 és a 33-as osztályok szerepeltek. A legszorosabb eredmény a Magyar Cruiser osztályban alakult ki, itt egyetlen pont volt a különbség az első és a második helyezett között. A legmagabiztosabb győzelem a Regina és a 25-ös osztályokban született, a győztes egység 10-10 ponttal előzte meg az ezüstérmes csapatot. 

A részletes eredményeket itt lehet nézni. 

A kezdő Optimist-esek közös osztályszövetségi edzőtábora Előző

A kezdő Optimist-esek közös osztályszövetségi edzőtábora

Félidőben a hagyományos ARTESZ KUPA Következő

Félidőben a hagyományos ARTESZ KUPA