Siófok  13.8  •  2.2 kn       

Keszthely  12.9  •  2 kn       

Balatonfüred  13.5  •  1.4 kn       

Balatonboglár  13.8  •  2.9 kn       

Orfű  16  •  2 kn       

Velencei-tó  13.8  •  8.5 kn       

Tiszafüred  13.1  •  5.8 kn       

Mályi-tó  12.4  •  2.7 kn       

2024. március 01., péntek

Szövetségi kapitányi tervek

Szövetségi kapitányi tervek

A magyar vitorlássport abban a szerencsés helyzetben van, hogy két olyan sikeres vitorlázó vállalta fel a szövetségi kapitányi feladatokat, akik már nemzetközi vizeken is szenzációs eredményeket értek el.

A magyar vitorlássport abban a szerencsés helyzetben van, hogy két olyan sikeres vitorlázó vállalta fel a szövetségi kapitányi feladatokat, akik már nemzetközi vizeken is szenzációs eredményeket értek el. 
Berecz Zsombor és Ian Ainslie szakmai, és versenyzési tapasztalata, adhat a versenyzőknek egy olyan kidolgozott rendszert, ami megkönnyítheti a feljebbjutást a világranglétrán.
A belőlük áradó lelkesedés, és elhivatottság erőt, és motivációt sugároz a fiatal versenyzők felé.
Munkájukról és terveikről beszélnek az alábbi filmben.

Berecz Zsombor:

“A magyar vitorlázásnak és a magyar vitorlás társadalomnak azért van szüksége az olimpiai szintű vitorlázásra, mert ez az elérhető legmagasabb szint amit a vitorlázáson belül el tudunk érni mint nemzet, mint egyén, mint külön sportolók. Úgy gondolom, hogy ezek a kihívások csak erősítik az egyént is, és magát a sportágat is. Másodsorban azért van szükségünk erre, hogy amiket a következő generáció megtanul egy ilyen olimpiai felkészülés alatt, mindazt a nehézséget, mindazt az örömöt, mindazt a bánatot, ami ezzel jár, az sokkal több emberré fogja őket tenni a jövőben, akár a vitorlás pályafutásuk során is. Ha megtanulnak egy rendszerben dolgozni, amit mi létre szeretnénk hozni, akkor az a rendszer el fogja őket kísérni az életük hátralévő részében. Bármihez fognak kezdeni - és ezt bátran kijelenthetem - hogy ha rendszerben fogják csinálni a jövőben is, szinte mindegy hogy mit fognak csinálni utána, mert sikeresek lesznek. Ebben teljes mértékben hiszek!”

Ian Ainslie:

“Az út során nem lehet a rövidíteni, jól meg kell tanulni az alapokat, mielőtt az olimpiai szintre lép valaki. Úgy gondoljuk, hogy ezt a fiatalok számára a legjobban egy csapatrendszer működtetésével biztosíthatjuk a megfelelő utat. Jelenleg a klubok és az edzők elkülönülten, önállóan dolgoznak és van egy vagy két vitorlázó, akikre sok pénzt fordítanak, hogy megpróbálják őket magasabb szintre juttatni. Úgy gondoljuk, hogy arra van szükség, hogy összefogjuk Magyarország legjobb ifjúsági vitorlázóit, akik együtt edzenek, segítik egymást és tanulnak egymástól. Amikor a vízen vannak, akkor küzdenek egymással, amikor partra szállnak pedig támogatják egymást. Így kialakul egy csoportkohézió, hiszen nem egymás ellenségei, hanem a győzelemhez vezető úton a legfontosabb eszközei egymásnak. Ehhez változtatni kell a hozzáállásukon, amelyben segítség lesz, hogy egy inkluzív rendszert építünk ki, ahova minél fiatalabban tudnak becsatlakozni a potenciális csapattagok.Persze a legvégén csak egy vagy két vitorlázó jut ki az olimpiára a csoportból, tehát az út egyre exkluzívabbá válik, de ahhoz, hogy ők oda érjenek kezdetben mindenkinek ott kell lennie.”

Berecz Zsombor:

“Céljaink eléréséhez mindenkire szükségünk van, aki a vitorlás társadalomban bármilyen szerepet is vállal. Talán a legfontosabb hogy ezeknek nem a mi céljainknak kell hogy legyen, hanem közös célt kell megfogalmaznunk. Ha ez a közös cél egyezik, akkor sokkal könnyebben fogunk tudni egymásért, és a sportért közösen dolgozni. Úgy gondolom hogy talán tényleg a legfontosabb üzenet az, hogy ezt csak közösségben tudjuk elérni, és közösségben tudjuk megcsinálni. Rád is szükségünk van!”

A Nacra 15 osztály 2023 - as éve Előző

A Nacra 15 osztály 2023 - as éve

Karácsonyi köszöntő Haranghy Csaba elnök úrtól Következő

Karácsonyi köszöntő Haranghy Csaba elnök úrtól