Siófok  0.5  •  8.4 kn       

Keszthely  0.9  •  11 kn       

Balatonfüred  0.2  •  7.8 kn       

Balatonboglár  0.5  •  9.5 kn       

Orfű  -0  •  4 kn       

Velencei-tó  1.6  •  7.6 kn       

Tiszafüred  1.1  •  11.1 kn       

Mályi-tó  -0.4  •  9 kn       

2023. január 28., szombat

Kezdődik az 50. Villamosenergia - Ipari Vitorlás találkozó

Kezdődik az 50. Villamosenergia - Ipari Vitorlás találkozó

0. VVT. Balatonfüred. Csütörtökön a csapatok érkezésével, a regisztrációkkal megkezdődtek a szakmai találkozó parti eseményei, pénteken már a vízen folytatódnak az események – amennyiben az időjárás is engedi.

Apa, kezdődik, kezdődik, keezdőődiik! 50. VVT. Balatonfüred. Csütörtökön a csapatok érkezésével, a regisztrációkkal megkezdődtek a szakmai találkozó parti eseményei, pénteken már a vízen folytatódnak az események – amennyiben az időjárás is engedi.

A szakmai regatták közül a legnagyobb hagyományokkal és múlttal bíró találkozót hagyományosan Rod Stewart slágere nyitotta meg, mely 2022-ben már az 50. alkalommal kerül megrendezésre. Idén is a balatonfüredi Koloska-Marina a helyszíne, és az Atomerőmű SE a vendéglátó-rendező (sajnos felmorzsolódnak az iparági csapatok, ma már szinte csak az ASE tartja életben ezt a mindenképpen példaértékű hagyományt).

Ma már semmi nem a régi, a 80-as 90-es években az iparág társaságainak presztízs volt a versenyt megrendezni, volt, hogy több mint 50 kalóz rajtolt (a külföldi szakmai befektetők csapatai is beszálltak a játékba), a szombat esti banketten a dress code „porcelánban” – a vacsora végéig mindenképpen, utána, ki hol folytatta ….. Almádiban az Aurórában hajnalig húzta a cigány, Siófokon a Matrózban az asztalunkon pezsgőztek és ropták a táncos lányok, Alsóörs - Dexion, Füred - a még a parton lévő Helka, és a Thomas, Lellén a Vörös Csillag és az Üvegház ……

Megannyi story a Mediterránnal, a Megawattal, a Koloskával és az Elmű III-al (mert általában a vízen mentek a csapatok – elvégre az éjszakai hajózás fejleszti legjobban a tájékozódóképességet, a vonalismeretet). De voltunk a Fertő tavon is IFÁ és ZIL teherautókkal.

Az iparági vitorlás versenyek 1969 -ben kezdődtek. Tenke Lajos az MVM akkori vitorlás szakosztály vezetője, a Dunamenti Erőmű (DESE) vitorlás szakosztályának megalakulása apropóján, Balatonkenesén megszervezi az első versenyt és iparági találkozót. A versenyeket eredetileg kalóz hajóosztályra írták ki, későbbiekben időszakosan a kalózzal párhuzamosan szerepel a 470-es, a szörf, az utóbbi 10 évben a nagyhajó.

ASE, DESE, ELMŰ, ERBE, ÉVSC, MSE, MVM vitorlás és szörf táborok, háziversenyek, vizsgafelkészítő táborok, valamint komoly kishajós és nagyhajós regatták, nemzetközi versenyek. Számos vitorlázót nevelt ki az iparág. Olimpikonok, világversenyek helyezettjei, Magyar Bajnokok vitorláztak, vitorláznak közöttünk. És az edzők Erdélyi Béci, Eszes Béla, Hamviő (Hamvas Imre), …….

Nyilván 1969 óta számtalan fotó készült a találkozókon, mindenkinek lapul az íróasztal fiókjában, vagy albumokban néhány emlékezetes pillanatról képe. Személy szerint több mint 30 találkozón jelen lehettem, így rengeteg élmény, sztori, poén, vidám perc részese lehettem - mondta Hagemann László, Hagi. 

Fotók és szöveg: Hagemann László 

Következik a Balaton egyik legszebb túraversenye: Mit kell tudni a Félszigetkerülőről? Előző

Következik a Balaton egyik legszebb túraversenye: Mit kell tudni a Félszigetkerülőről?

A Quantum Sails Trentasette volt a leggyorsabb a Félszigetkerülőn Következő

A Quantum Sails Trentasette volt a leggyorsabb a Félszigetkerülőn