Siófok  2.7  •  10.2 kn       

Keszthely  1.9  •  11 kn       

Balatonfüred  2.4  •  8.3 kn       

Balatonboglár  2.8  •  10.3 kn       

Orfű   •  5 kn       

Velencei-tó  2.2  •  5.3 kn       

Tiszafüred  -0  •  6.5 kn       

Mályi-tó  0.5  •  2.5 kn       

2024. november 23., szombat

49. Vilamosenergia - Ipari Vitorlás találkozó szeptember 16 -19

49. Vilamosenergia - Ipari Vitorlás találkozó szeptember 16 -19

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A hagyományosan kalóz hajóosztályra kiírt versenyen már közel egy évtizede a nagyhajók is rajthoz állhatnak, a túrafutamokon bevitorlázhatják a keleti medencét.

Ebben az évben az Atomerőmű Sortegyesület és a Koloska-Marina vendégszeretetét élvezhette a mezőny. A hagyományosan kalóz hajóosztályra kiírt versenyen már közel egy évtizede a nagyhajók is rajthoz állhatnak, a túrafutamokon bevitorlázhatják a keleti medencét.

Az idei regattán 19 kalóz és 33 nagyhajós egység állt rajthoz. Az időjárás a péntek délelőtti kis esőt leszámítva kedvezett a vitorlázóknak, a 10-20 kts közötti élénk ÉNy-NyÉNy-i szélben nagyot vitorlázhatott mindkét mezőny. Pénteken a hosszabb, Füred – Siófok – Almádi – Alsóörs – Füred, szombaton a rövidebb Füred – Siófok - Alsóörs – Füred vonalon, mérhették össze tudásukat a nagyhajók.

A nagyhajókkal egyidőben Csopak előtt mindkét versenynapon 2-2 futamot teljesített a kalózos csapat.
Az erős ráfújások és a jelentős, olykor 20-30°-os szélfordulók, alaposan próbára tették a kalóz mezőnyt. Örvendetes volt látni, hogy a lényegesen kevesebbet és kevésbé profi hajókon (sok esetben a „Füredi Hajógyár” mintára készült, trepnis, légszekrény nélküli, full poliészter) vitorlázó fiatal és idősebb „sporik” is állták a megpróbáltatásokat, a klasszikus „háromszög” olimpiai pályán.

Az 50. jubileumi regatta jövőre tolódott, az előző évi verseny elmaradása miatt. A következő évben szívesen látnánk több olyan második és harmadik generációs vitorlázót, akiknek felmenői a  60-as évek végétől aktív és meghatározó résztvevői, motorjai voltak a rendezvényeknek.

Az MVSZ által kiadott aktuális előnyszámmal korrigált eredmények a mellékletben.

JÖVŐRE VELETEK, UGYANITT!
 

Cserta Gábor, közel 200 fotója az ASE-VISE bejegyzéseiben
1. nap: https://www.facebook.com/photo?fbid=10159638292803770&set=pcb.2818767185046876
2. nap: https://www.facebook.com/photo?fbid=10159641436343770&set=pcb.2819701418286786

Eredmények:

Teljes_eredménylista_49.VVT.pdf

A Principessa volt a leggyorsabb a Félszigetkerülőn Előző

A Principessa volt a leggyorsabb a Félszigetkerülőn

Miért Hegyi Dénes Emlékverseny a Szüreti Regatta túraverseny? Következő

Miért Hegyi Dénes Emlékverseny a Szüreti Regatta túraverseny?