Siófok  23.9  •  4.4 kn       

Keszthely  18.9  •  6 kn       

Balatonfüred  23.5  •  3.5 kn       

Balatonboglár  23.9  •  4.7 kn       

Orfű  22  •  5 kn       

Velencei-tó  22.8  •  3 kn       

Tiszafüred  21.3  •  9.5 kn       

Mályi-tó  19.9  •  7.4 kn       

2024. szeptember 01., vasárnap

Izgalmas napok a BYC első 9er közösség versenyén

Izgalmas napok a BYC első 9er közösség versenyén

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A hét futam alatt a vízen mindössze egyszer, az egyik rajtnál kellett egy büntetést kiosztani a 42-es szabály megsértéséért

Következzenek a versenyrendezői beszámolók:

„Összességében a versenyzők sportszerűen, a szabályokat túlnyomórészt betartva vitorláztak ezen az egyébként nem könnyű versenyen. A hét futam alatt a vízen mindössze egyszer, az egyik rajtnál kellett egy büntetést kiosztani a 42-es szabály megsértéséért. A vétkes hajó rögtön elvégezte a büntetést, majd a futam után megbeszélte a zsűrivel, hogy miért kapta azt. A versenyzők csak egy óvást adtak be egymás ellen, az utolsó napon, de annak hátterében egy többszereplős, viszonylag bonyolult eset állt. A tárgyalás során több szabálytalanságra derült fény, így végül az adott futamból két hajó is kizárása került. Ezt az esetet leszámítva azonban inkább azt volt a jellemző, hogy a szabályszegés esetén a versenyzők rögtön elismerték a hibájukat és elvégezték az előírt büntetőfordulót."

Böröcz Berta rendezte a versenyt és ő volt a három hajósztály pályájának felelőse is.
„A tavalyi évben is már azt a megtiszteltetést kaptam, hogy a 29er GP-t megrendezhetem az akkori csapatommal és ez idén is így történt, csak három hajóosztállyal.
A meteorológiai előrejelzés elég bizonytalan volt. A pénteki napon sajnos nem is volt szelünk, azonban délután egy jó kis száraz viharos szél érkezett észak felől, így ezen a napon nem tudtunk futamot tartani. Az a döntés született, hogy másnap korábban,  9 órakor indítjuk a napot.
szombati nap, amilyen egyszerűnek tűnt, olyan nehéz lett. A szél nem könnyítette meg a feladatunkat. 8:00-kor vízre szálltunk és elkezdtük kirakni a pályát. Viszonylag stabilnak tűnt, azonban ez már az első futam alatt kiderült, hogy nem az. A reggelt 10 fokról kezdtük és a 4. futamot már 110 fokban fejeztük be. Kétszer költöztünk arrébb a nap folyamán.

Vasárnap az eredeti tervekhez képest annyi változtatás történt, hogy a tervezett 3 futam helyett 4-et is tarthattunk. A terv szerint 9:00-kor vízre szálltunk és neki álltunk a futamoknak, a szél sokkal stabilabbnak bizonyult mint az előző napon, így egyszerűbb volt a dolgunk a versenyrendező csapattal. Az első három futam nagyon szépen és rendben lement. Azonban a 4-et elkezdtük és az utolsó valamint az utolsó előtti szakaszokban megérkezett dél felől egy zivatar, ami teljesen megszüntette a szelet, így ezt a futamot törölnünk kellett. Mivel a meteorológia nem mondott túl bíztató adatokat, ezzel a futam-törléssel egy időben befejeztük a napot a vízen.
Gratulálok az összes versenyzőnek! Azt gondolom, ez egy nagyon nehéz verseny volt nekik is és nekünk is a rendezést illetően. Köszönöm a rendező csapatnak a lelkiismeretes munkát!”

Cserép Csaba, a 29er osztályszövetség elnöke testvérével versenyzőként vett részt a regattán.

„Július második hétvégéjén került megrendezésre az ifjúsági és olimpia szkiffek számára az idei szezon harmadik ranglistaversenye. A Balatonfüredi Yacht Club versenyrendező csapata Böröcz Berta vezérletével kiváló munkát végzett. Nem volt könnyű dolguk, hiszen az időjárás meglehetősen szeszélyes arcát mutatta a három nap során.

Pénteken a gyenge szél, illetve délután a hidegfront kiszámíthatatlan érkezése nem tette lehetővé futam rendezését. Szombaton aztán a kimondottan nehéz körülmények ellenére, rengeteg munkával, de sikerült négy jó futamot lebonyolítani. Vasárnap pedig gyönyörű keleti szélben három kiváló futamot teljesíthetett a csapat.
A három hajóosztály (29er, 49er, 49er FX) egy pályán történő versenyzése újfent kiválóan vizsgázott, ez a formátum a jövőben is minden bizonnyal jól fog működni, a mezőny további, jelenleg is tartó növekedése mellett is.

Nyugodtan kijelenthetjük hogy egy élvezetes versenyen vagyunk túl, amely újabb fontos mérföldköve a 9er osztályok fejlődésének. A három hajóosztály összefogása kiváló alapot ad a különböző korosztályok együttműködésére, lehetővé téve, hogy a nagy teljesítményű vitorlázás iránt elkötelezett sportolók egy nagy közösség részeként fejlődhessenek az ifjúsági versenyzéstől akár egészen az olimpiáig.
Végezetül szeretnénk a rendezőknek, a bíróknak, a támogatóknak, a versenyzőknek, szüleiknek és minden résztvevőnek megköszönni, hogy hozzájárultak az esemény sikeréhez.

Az eseményről készült fotókat a 2. nap és a 3. nap képgalériában találjátok meg.

Fotó: Cserta Gábor

Idén újra teljes lesz a Kékszalag programja, zavartalan lesz a szezon Előző

Idén újra teljes lesz a Kékszalag programja, zavartalan lesz a szezon

A Kékszalag előestéjén rendezik az E-vitorlázást hazai döntőjét Balatonfüreden Következő

A Kékszalag előestéjén rendezik az E-vitorlázást hazai döntőjét Balatonfüreden