Siófok  2.7  •  9.6 kn       

Keszthely  0.9  •  13 kn       

Balatonfüred  2.4  •  9.2 kn       

Balatonboglár  2.7  •  12.6 kn       

Orfű  -0  •  2 kn       

Velencei-tó  0.7  •  8.3 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  7.3 kn       

Mályi-tó  0.5  •  4.1 kn       

2024. november 24., vasárnap

Megtörtént a Balaton körüli kikötők újraminősítése

Megtörtént a Balaton körüli kikötők újraminősítése

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Az adatok kiértékelése után szembetűnő, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően több Marina legalább egy szinttel magasabb kategóriába került

A Magyar Vitorlás Akadémia NKft. május hónapban elvégezte a Balaton körüli Vitorláskikötők újraminősítését a Kék Csillag Kikötőminősítési rendszerben. Az adatok kiértékelése után szembetűnő, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően több Marina legalább egy szinttel magasabb kategóriába került. A felmérésben hangsúlyos pontok a kikötési lehetőségek, a szolgáltatások színvonala és a természetvédelem.  

A 2021-es esztendőben 33 Balaton körül vitorláskikötő felmérését végezte el a Magyar Vitorlás Akadémia Nkft. közösen a Magyar Vitorlás Szövetséggel, a Kék Csillag Kikötőminősítési védjegyrendszer keretében. A felmérési adatok értékelése alapján a vizsgált Marinák közül nyolcan érték el a legmagasabb, négy csillagos szintet. 

90% feletti eredménnyel kiemelkedik a balatonfenyvesi Fenyves Yacht Club, valamint az alsóörsi Alsóörs Marina. Harmadikként a balatonlellei BL Yachtclub kikötője végzett.

A felmérésben három csillagos szintet nyolc Marina ért el, hat kikötő két csillagos, kilenc pedig egy csillagos minősítést kapott.

Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára az adatok elemzése után kiemelte: a sportszakmai szervezet kiemelten fontosnak tartja a minőségi kikötési lehetőségek meglétét legnagyobb vitorlázható tavunk körül. 

Nagy örömmel látjuk, hogy az elmúlt években folyamatos fejlesztik mind technikailag, mind pedig a szolgáltatások színvonalát tekintve a balatoni kikötőket. A Magyar Vitorlás Szövetség számára kiemelten fontos, hogy a hazai vitorlázó közösség magas minőségű Marinákban leljen otthonra. Ugyanakkor a külföldi példákkal összehasonlítva az eredményeket, szembetűnő a vitorlástúrázást segítő vendéghelyek, vagy túrahelyek alacsony száma. E téren mindenképpen fejlesztésre van szükség a jövőben. Emellett szintúgy a nemzetközi példákat látva van tér a Balaton esetében – méretét tekintve – további kikötőhelyek fejlesztésére, ami a turisztikai vonzerő növelése mellett a helyi gazdaságélénkítést is segíti. ”

Jövőkép

A felmérésben részt vett és alacsonyabb szintet elérő kikötők esetében egy éven belül komoly felújítási munkálatokat – köztük vizesblokkok cseréjét, kikötési lehetőségek bővítését, infrastrukturális fejlesztést -  terveznek, így várhatóan az elkövetkezendő időben tovább emelkedik a Balaton körüli Marinák színvonala. Néhányat kiemelve: jelenleg is zajlik a Balatonfüredi Nemzetközi Vitorlás Központ fejlesztése, bővíti kapacitását a Balatonfői Yacht Club, tervezik a Club Aliga kikötőjének fejlesztését, valamint a Balatoni Hajózási Zrt. Vitorláskikötő-hálózatában egyebek mellett a szociális blokkok felújítását is.

A vizsgálat módszertana

Valamennyi kikötő az alábbi szempontok szerint értékelendő:
I. Nautika
II. Szolgáltatások
III. Környezetvédelem
IV. Épített környezet és légkör

A minősített kikötők öt csoportba sorolandók. A besorolás alapján a marinák csillagokat (KÉK CSILLAG) kapnak 1-től 4-ig terjedően. A Kék Csillag besorolás szintje attól függ, hogy a vizsgálati szempontokban részletesen leírt feltételekhez viszonyítva milyen százalékban kifejezett eredményt ér el az adott kikötő. 40% alatti pontszám esetén a kikötő nem jut csillaghoz. 

A fejezetek alpontjai pontos leírást adnak az egyes Kék Csillag szintekhez szükséges feltételekről. Az értékelés ez alapján történik. A pontértékek minimum öt és maximum tíz közöttiek. Minden értékelési szemponthoz hozzátartozik egy szorzószám, amelynek használata azt célozza, hogy a fejezeteken belül súlyozni lehessen, fontosság és funkció szerint.

Techsol Group Kenesei One Design Trophy – Hatból hat Előző

Techsol Group Kenesei One Design Trophy – Hatból hat

Szombaton rajtol a Mihálkovics Kupa - Internorm Nagydíj Következő

Szombaton rajtol a Mihálkovics Kupa - Internorm Nagydíj