Siófok  8.3  •  6.8 kn

Mályi-tó  7.4  •  3.6 kn

2024. április 20., szombat

Osztálybeszámolók 2020: Sudár Sport

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Bár kis késéssel indult a 2020-as vitorlás szezon mégis szerencsésnek tarthatjuk magunkat, hiszen a koronavírus világjárvány ellenére volt lehetőség vitorlázni, lehetett versenyeket rendezni, tulajdonképpen gördülékenyen zajlott le ez a rendkívül speciális esztendő. Az év végén – a nemzetközi versenyek, edzőtáborok mellett - már kevesebb olyan esemény van, amely kimozdíthat minket a szürke mindennapokból, de szerencsére vannak olyan osztálykapitányok, vitorlázók, kollégák a sportágunkban, akik örömmel foglalták össze, hogy mi is történt hajóosztályukban 2020-ban. Sorozatunk folytatásában a Sudár Sport osztály beszámolóját ajánljuk nektek. Az összefoglalóért köszönet Öveges Dávid osztálykapitánynak.

Mi, az előző évszázad végének meghatározó balatoni hajóosztályán, a Sudàr Sporton versenyző és vitorlázó csapatok izgatottan vártuk a 2020-as szezon első rajtjelzését. Annál is inkább, hogy az elmúlt években egyre aktívabban és összehangoltan járunk versenyezni, így legyen szó túraversenyről, vagy pályaversenyről, mindig van kivel összeinteni a vízen, és van kihez mérjük magunkat, sebességünket, élességünket, tudásunkat. Egyetértünk abban is az osztállyal, hogy fontos számunkra az osztály státusz megléte, hiszen bármennyire is igyekszik a yardstick rendszer igazságos lenni, sajnos az nem ad pontos eredményt, viszont egymás ellen mindig izgalmas és emlékezetes csatákat tudunk vívni. Ezt az egyre élvezetesebb pályaversenyek után többen visszaigazolják közülünk.

A mértékadó pályversenyek az EGIS Sportegyesület által szervezett Subaru Egis Kupa, és természetesen a Magyar Vitorlás Szövetség szervezésében levitorlázott 4 nap az Országos Bajnokságon, ahol szerencsére évről évre más sorrend áll be a végeredményben, ami azt mutatja, hogy nincsenek bebetonozott helyek, a verseny nyitott! (Ez üzenet az új belépőknek is! "Végy egy Sudár Sportot, mellé (egy vagy) két versenyző társat és várunk a csapatban!")

A csonka versenyszezonban szerencsére sikerült élvezetes versenyeken elindulni, így 5 egység indult az első versenyünkön (többen még vízre sem tudták rakni a hajójukat eddig) a Tramontana Kupán, ahol sorrendben a 1. Bluebánat és a 2. Crossban futott be az igen erős szeles versenyen. A többiek a technika kímélése miatt, vagy kiálltak - mondván, hogy hosszú még a szezon- vagy árbócot döntöttek, mint mi a Halixolon - sajnos a forstag spanner kicsavarodott az intenzív hullámzásban Zamárdinál.

Az EGIS Kupán 6 egységünk vett részt, a végső sorrend 5 pályafutam alapján 1. Sáfrány 2. Halixol 3. Bluebánat.

A vitorlázás ünnepén, a Kékszalagon szokásosan több egységünk indul, idén is 10 hajó rajtolt el Balatonfüreden. Végeredményben 6 hajó futott be érvényesen az újraosztós verseny céljvonalán, az EGIS Sportegyesület színeiben versenyző, címvédő Halixol csapata vehette át az aranyérmet, 2019. után immár másodszor. Nem adta könnyen ezt az ezüstérmet kivívott Semiramis csapata, hiszen a keszthelyi öböl kijáratánál ők vették át a vezetést, majd izgalmas küzdelemben, egymásra vitorlázva a frissülésekből végül a Halixol állhatott vissza az élre Badacsonytomaj magasságában, amit a célig meg is tartott a Semiramis folyamatos nyomása alatt. A befutó: 1. Halixol, 2. Semiramis, 3. Thétisz, 4. Crossbar, 5. Anima, 6. Congeria

Új versenyünk a TYC rendezésében megtartott Tihany-Kör elnevezésű verseny, melyen 6 egységünk indult, nagyon jó hangulatú és izgalmas verseny kerekedett belőle - a befutó előtt még nagyon szűkös befutó nézett ki az első három hajónak, aztán a szélcsíkok átalakították a történelmet és a Sáfrány zavartalanul futhatott be, míg a második helyért az utolsó méterekig harc folyt. Jól éreztük magunkat, jövőre is jövünk! A végedermény: 1. Sáfrány, 2. Halixol, 3. Bluebánat, 4. Anima, 5. Alsol, 6. Crossbar.

A szezont az MVSZ rendezte Félszigetkerülővel zárta az osztály, ahol a befutó: 1. Sáfrány 2. Bluebánat 3. Semiramis 4. Anima 5. Alsol lett.

Idén a Bajnokság sorrendje 5 futam alapján egy kiejtővel:

Gratulálunk a résztvevőknek és a Bajnokainknak!

Október 29-én szűk körben megtartottuk az évértékelő osztálygyűlésünket, ahol belső ranglista végeredményt is hirdettünk a 2020-as évre. Döntés született a Technikai Bizottságunk reformjáról, valamint arról, hogy az osztály vezetésével járó feladatköröket továbbra is Öveges Dávid (Osztálykapitány) és Szenczi Zalán (Osztálytitkár) látják el.

Szeretnénk még egyszer gratulálni a ranglista helyezetteknek:

A 2020-as szezon Sudár Sport Ranglista eredménye (helyezés, hajó neve, pontszám):

1 HALIXOL 31

SUDÁR UNO
THÉTISZ
WADKAN WALDEMÁR

2020-ban egy új belépővel gazdagodott az osztályunk. Az egykori ETTALON állt vissza a versenybe rövidebb kihagyás után EWING1 néven, ezúton is köszöntjük a csapatot! A következő szezonokra szerencsére látunk új(ra) belépő egységeket, így bízunk benne, hogy az osztály gyarapodása meghatározó tendencia lesz a jövőben és egyre több Sudár Sport vitorlás fogja szelni a habokat a versenypályákon. Ezek az egységek képezik az Osztályunk kemény magját, rájuk alapozunk, és évről évre egymásnak teremtjük meg a lehetőséget arra a játékra amit telente már alig bírunk kivárni.

Én köszönöm Sudaras barátaimnak az aktivitàst és versenyzést, bízunk benne hogy ezúttal ismét teljes és normális szezonba kezdhetünk. Mindenkinek sok egészséget, vigyázzunk magunkra és egymásra, találkozunk a vízen!

"Navigare necesse est, …" (Plutarchos)