Siófok  2.7  •  14.6 kn       

Keszthely  3.9  •  6 kn       

Balatonfüred  2.4  •  12.8 kn       

Balatonboglár   •  13.8 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  1.2  •  6.9 kn       

Tiszafüred  -1.4  •  8.1 kn       

Mályi-tó  -1.8  •  4.1 kn       

2024. november 24., vasárnap

Kis szél, nagy csata: Diószegi Zoltán az IRF - el nyerte a 2020 - as Ezüst szalagot

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Kis szél, nagy csata: Diószegi Zoltán az IRF - el nyerte a 2020 - as Ezüst szalagot

Kis szél, nagy csata: Diószegi Zoltán az IRF - el nyerte a 2020 - as Ezüst szalagot

118 vitorlás rajtolt szombaton este 18 órakor, és mindössze 69 egység futott érvényesen célba az év első hivatalos vitorlásversenyén, a Spartacus Vitorlás Egylet által rendezett Ezüst szalag éjszakai túraversenyen. A győztes Diószegi Zoltán, Székely András, Hunfalvy Csaba és Antal Gábor csapatnak közel tíz és fél óra kellett a Balatonföldvár-Balatongyörök-Balatonföldvár útvonal végigvitorlázásához az IRF nevű Ventilo 28-as katamarán fedélzetén. Azaz idén nem az erős szél, hanem a szokatlanul gyenge, délnyugati irányban fújó, de néha keletiesre forduló összevissza légáramlás rostálta meg a mezőnyt. A rajt utáni hosszú cirkálószakaszban, különösen már Györökhöz közel, a déli parti irányt választók jártak jobban, kialakult ugyanis a jellegzetes parti szél. A bójavétel után, már visszafelé, a szélcsíkokban mindenki megtalálta a maga ellenfelét, ádáz páros csaták alakultak ki, a végső abszolút győzelem is szinte az utolsó méterekig nyitott volt, az IRF és a második helyezett RSM2 AC45-ös katamarán, Vándor Róbert és csapata vívtak nagy csatát.

Harmadik helyen futott be a No1 RC44-es karbonhajó, Szépfy Zsombor kormányzásával, ők lettek az első egytestű hajó a célban.

A legjobb helyen befutó klasszikus faépítésű hajó, a Balaton egyik ékessége, az 1950-ben készült Lillafüred nevű 75-ös cirkáló az abszolút sorrendben 13. lett, az olimpiai bronzérmes Detre Zsolttal a kormánynál. Az idei Ezüst szalagra egyébként is jellemző volt, hogy a nagyon trükkös gyenge szélben a vitorlázótudás, a tapasztalat, esetleg a szerencse többet jelentett, mint az adott hajó elméleti sebességpotenciálja.

Érdekesség, hogy az első nyolc között hat magyar építésű versenyhajó futott be, dicsérve ezzel a nemzetközileg is elismert hazai hajóépítő mesterek, Paulovits Dénes és Soponyai Géza munkáját.

A Magyar Vitorlás Szövetség a járványveszély miatt idén június 1-től engedélyezte a versenyek megtartását, de csak fokozott biztonsági intézkedések mellett. Elmaradtak a parti programok és természetesen a díjkiosztó is az év első versenyén, az Ezüst szalagon is. A tapasztalat azt mutatta, hogy a kötelező óvatosság az esemény sportértékét egyáltalán nem befolyásolta. A díjakat – köztük az abszolút elsőnek járó örökös vándordíjat, egy súlyos ezüst tálcát – később juttatja el a nyerteseknek a rendezőség.

Eredmények:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/q8VhISQdmPDiIJqH/kis-szel-nagy-csata-dioszegi-zoltan-az-irf---el-nyerte-a-2020---as-ezust-szalagot-oTxeXs.xlsx

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/q8VhISQdmPDiIJqH/kis-szel-nagy-csata-dioszegi-zoltan-az-irf---el-nyerte-a-2020---as-ezust-szalagot-kOuUMa.xlsx

Érdi Mária: Jöhetnek a versenyek! Előző

Érdi Mária: Jöhetnek a versenyek!

A YS számok frissítésével kezdődik a szezon és a tesztidőszak! Következő

A YS számok frissítésével kezdődik a szezon és a tesztidőszak!