Siófok  2.7  •  5.9 kn       

Keszthely  4.9  •  6 kn       

Balatonfüred  2.4  •  5.8 kn       

Balatonboglár  2.9  •  7.5 kn       

Orfű   •  5 kn       

Velencei-tó  0.7  •  7.6 kn       

Tiszafüred  -0.8  •  4.7 kn       

Mályi-tó  -0.7  •  4.7 kn       

2024. december 22., vasárnap

2018. évi NAU 370 RUN Magyar Bajnokság összefoglaló

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2018. évi NAU 370 RUN Magyar Bajnokság összefoglaló

2018. évi NAU 370 RUN Magyar Bajnokság összefoglaló

Nagy fölénnyel nyerte a NAU370RUN Bajnokságot a Revolution. Molnár György kormányos igazi csapatot kovácsolt baráti köréből és fiatal siófoki vitorlázókból. Számára ez a győzelem a tavalyi Kékszalag első helyezésnél is fontosabb, mert komolyabb munka áll mögötte.

De ennyivel azért nem intézhetjük el az eddigi legszínvonalasabb OB-t, amely a ’Revo’ dominanciájának ellenére rendkívül szoros küzdelmeket hozott első sorban a további dobogós helyezésekért. Az első hat helyezett egységek:

  1. Revolution (Molnár György)
  2. Fantom (Török Zoltán)
  3. Sleepwalker (Temesfői Zénó)
  4. Schatz (Schatz Árpád)
  5. Magnum (Kurucz Sándor)
  6. Naval (Soponyai Géza)

Minden futamban volt több „célfotós” befutó és általában 2 percen belül a teljes mezőny célba ért. Jellemzően a hajók egyformaságára (One Design) és az ebből eredő azonos sebesség potenciálra, a bójavételek különösen szoros és izgalmas helyzeteket eredményeztek. Mondanom sem kell, hogy óvás és különös konfliktus nélkül, abszolút fair küzdelem zajlott – olykor a nagyvonalúság elemeit is felfedezni véltem a kapitányok között.

Természetesen a Bajnokság végén voltak elégedett csapatok és olyanok is, akik nem teljesítették a saját elvárásaikat, vagy akiket a feltételezett erőviszonyok alapján előrébb soroltam volna a végső tabellán. Azokat az egységeket se felejtsük el, akik ugyan nem szereztek pontszerző helyezést, mégis jelentősen fejlődtek, hajóik gyorsultak és manőver hibák száma is lecsökkent.

Az OB előtti edzések mellett idén is erősítettek a csapatok taktikussal és tapasztaltabb trimerekkel, de a megváltozott felállás sem rontotta a hangulatot, így a futamok alatt, után és a parton is baráti hangulatú összejövetelt éltünk meg mindannyian ötödik alkalommal. Osztályunk etikai kódexének minden csapat maximálisan megfelelt és a legkorrektebb kommunikáció jellemezte valamennyi futamot.

A megerősített csapatok alig követtek el igazi technikai vagy manőver hibát, ezért a futamokban a rajt minősége és a széltaktika sikere alapozta meg a helyezéseket a legszorosabb verseny mellett az eddigi történetünkben. Talán az is jó döntés volt tavasszal, amikor több pályaversenyt tettünk a ranglista rendszerünkbe, mert az OB előtti felkészülésben fontos szerepet kaptak ezek a futamok. A kifejezetten erős szeles EGIS és Raiffesen ODT kupák felkészítették a csapatokat a „legrosszabbra” és rávilágíthattak az esetleges gyengeségekre.

Az idén újra szabályozott orrsudár használatban csúsztak be kisebb hibák, de azok inkább figyelmetlenségekre és nem szándékosságra vezethetők vissza, eredmény befolyásoló tényezőt nem jelentettek. Szerencsés szélviszonyok mellett a Top-Génua használatának korlátozása is jó döntésnek bizonyult, de világos cél az elvárt széltartomány 6-20 csomó közötti szigorú betartása.

A hibátlan vízi rendezést újra Dávid Juli és csapata biztosította, idén első alkalommal nem a korábbi években megszokott trapéz pályát, hanem egyszerű ’up- and down’ bójasort tűztek ki egy betétbójával a velünk együtt versenyző NAU330 osztály számára. Ez a változtatás jó döntésnek bizonyult, mert a két osztály hajói alig találkoztak a futamok alatt, így lényeges hátrányt sem szenvedett egyik egységünk sem a verseny folyamán. Rajtvonalak olyan tökéletesen voltak kitűzve, hogy szinte már kívántunk volna egy-egy óriási ’lee’ rajtot…

Megnyitótól az esti vacsorákon túl a díjkiosztóig a legnagyobb összetartás jellemezte az eseményt, ezért ’fair play díjat’ érdemelne minden NAU370RUN kapitány és csapata. Köszönöm nektek!

Média kommunikációnk alapjait a Mag Andi és Antal Gábor fotósok profi színvonalú sorozatai jelentették, melyekből estére az előzetes közösségi média posztok is elkészültek és a résztvevők örömmel oszthatták meg a saját csapatukról, küzdelmes helyzetekről készül képeket.

Számunkra újdonságot jelentettek a Sailing Drone Team elképesztő minőségű drón felvételei, amivel a teljes mezőnyt megajándékozták és minden bizonnyal egy jövőbeni szorosabb együttműködés alapjait is megteremtették a NAU370RUN osztály számára.

Köszönetet szeretnék mondani a Bahart Zrt Balatonföldvári munkatársainak, akik legjobb házigazdaként segítették a hajók elhelyezését, annak ellenére, hogy az esemény egybe esett a legaktívabb túrázó időszakkal. Legszimpatikusabb csapat a kikötőmesterek „szavazása” alapján a NEMES lett.

Siófoki catering partnerünk ízletes ételeket biztosított kifogástalan minőségben és a parti események fénypontját a Starmachine együttes fergeteges szombat esti bulija jelentette.

Köszönjük valamennyi támogatónknak az esemény szervezését és finanszírozását, jövőre új helyszínre és dimenzióba lépünk. Kövessetek minket továbbra is a Facebook és Instagram oldalainkon, az osztállyal és a csapatokkal kapcsolatos információk a www.nau370.hu weboldalunkon érhetők el.

Média partnerünk a www.compassmagazin.hu vitorlás portál volt.

OB végeredménye itt található: http://nau370.hu/verseny/v-nau370run-orszagos-bajnoksag

Jó Szelet kívánok a szezon további versenyeihez!

Temesfői Zénó                                                                                                                              

NAU370RUN osztálykapitány

#sailing #nau370run #eliteclass #lakebalaton

Hírek a hídról - Túlzás nélkül Előző

Hírek a hídról - Túlzás nélkül

2018 évi Dolfin Magyar Bajnokság beszámolója Következő

2018 évi Dolfin Magyar Bajnokság beszámolója