Siófok 6.1 • 3.1 kn
Hírek a hídról - Túlzás nélkül
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Hírek a hídról - Túlzás nélkül
Túlzás nélkül rendhagyó heteket tudunk magunk mögött. Megszületett a magyar vitorlázás első világbajnoki címe aktív olimpiai osztályban, Berecz Zsombor kiváló versenyzéssel ráadásul olimpiai kvótát is szerzett. Érdi Mári a világbajnokság 8. helyén végzett, így aarhusi vitorlázásával szintén kijutott a 2020-as tokiói olimpiára, de a többi élversenyző is jól teljesített. Vadnai Benjamin, Vadnai Jonatán, valamint Gyapjas Balázs és Gyapjas Zsombor Aarhusban még nem kvalifikálta magát az olimpiára, de a teljesítményük kiemelkedő volt, ez pedig bizakodásra adhat okot.
Miközben az élversenyzők eredményei miatt a magyar versenyvitorlázás szintet lépett, a balatoni túravitorlázás is komoly sikert ért el. A jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíj a viszonylag gyenge szelet leszámítva ragyogóan sikerült. Nem véletlenül nevezte a Magyar Vitorlás Szövetség a kitartás és a rekordok Kékszalagjának az idei versenyt. A 681 induló hajó történelmi rekord, szintén csúcsot jelent, hogy 545 hajó futott át a célvonalon, ráadásul mindegyikük a szombat reggel 9 órakor lejáró limitidőn belül. A számoknál maradva: a jubileumi Kékszalagon a befutók száma magasabb volt, mint 2017-ben az indulóké. Ennél több hajó távolsági vitorlásversenyre Európában csak a svájci Bol d’Or Mirabaud-ra nevezett 1990-ben, ott akkor 684 hajó indult el.
Augusztus végén került sor Balatonfüreden a Nagyhajós Országos Bajnokságra is, amelyen 13 hajóosztály több mint 100 hajója állt rajthoz. Az időjárás is segítette a versenyt, már szombaton megvolt 8 futam minden osztályban a tervezett 10-ből, vasárnap viszont már annyira erős volt a szél, hogy biztonságot szem előtt tartva elmaradtak a futamok. Mind a négy pályán kiélezett küzdelem folyt, de valamennyi csapat sportszerűen versenyzett. Tíz futamból nyolc megrendezése bátran nevezhető sikerprojektnek, az összesen letárgyalt nyolc óvás pedig kiemelkedően korrekt versenyzésre utal. A Kékszalag és a Nagyhajós Országos Bajnokság abból a szempontból is érdekes volt, hogy nemzetközi szinten is segíti a magyar vitorlázás és a Balaton népszerűsítését. A Kékszalagot a svájci Safram nyerte, a hajó legénysége - nyilván a győzelem miatt is - nagyon kedvezően nyilatkozott a versenyről, pedig nem először voltak itt. A „nagyhajóson” pedig a 11 méteres One Design osztályban két norvég és egy svéd hajó is elindult.
A szövetségi munka sem állt le: a magyar kormány támogatásával Budapest is pályázott a World Sailing 2020-as konferenciájának megrendezésére. Abu Dzabi és Sanya mellett Budapest került shortlistre. A helyszínbejárás már megtörtént, ennek során a küldöttség megnézte és megismerte Budapestet és a magyar vitorlázást, valamint a konferencia lehetséges helyszínét és a lehetőségeket. A pályázat prezentációja az ősz folyamán lesz az idei World Sailing-konferencián októberben Floridában. Már ez az eredmény is sportdiplomáciai siker, pláne az lesz, ha sikerül elnyerni a rendezés jogát. Különösen azért, mert 2020 olimpiai év is egyben. Köszönöm mindenkinek, aki segíti a szövetséget a pályázási folyamatban!
A már említett sikerek miatt fel van adva a lecke, hogy a jövőben újabb szép eredményeket érhessünk el. Köszönöm minden versenyzőnek, hajósnak, szurkolónak, érdeklődőnek, valamint a World Sailing-konferencia előkészítésében dolgozók kollégáknak, hogy hozzájárultak a magyar vitorlázás tényleg minden túlzás nélkül rendkívüli heteihez.