Siófok  9.4  •  14.2 kn       

Keszthely  11.9  •  11 kn       

Balatonfüred  9.1  •  11.9 kn       

Balatonboglár  9.7  •  13 kn       

Orfű  11  •  19 kn       

Velencei-tó  6.1  •  8.6 kn       

Tiszafüred  6.1  •  6.3 kn       

Mályi-tó  5.6  •  4.8 kn       

2024. november 24., vasárnap

Rozsda félreáll

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Nagy Rozsda Attila, a Black Jack csapat vezetője leváltotta magát az SL-33-as katamarán kormányosi posztjáról a 48. balatoni tókerülő verseny idejére, hogy a 2010-es Kékszalag-nyertes német katamarános, Roland Gaebler irányíthassa a hajót.

Rozsda félreáll

Nagy Rozsda szerint a csapatnak ezzel komoly esélye lett a Kékszalag idei elnyerésére.

Mint a döntést bejelentő közleményben írják, Roland Gaebler neve a vitorlás világban egyet jelent az eredményes katamarán vitorlázással. A Sydney olimpia játékokon bronzérmet szerzett, 15 alkalommal nyert Európa Bajnokságot Laser és Tornádó osztályban. Tízszer állt Tornádó Világbajnokságon a dobogó tetején, 2010-ben kormányosként ő nyerte azt a Kékszalagot is, ahol akkor először vehettek részt többtestűek a tókerülő versenyen.

Egy ilyen nagy bizonyítási lehetőség előtt, amilyen a Kékszalag, hogyan jut arra egy kormányos, hogy önként felálljon és átadja a helyét másnak, kérdeztem a saját magát leváltó Nagy Rozsda Attilát.

Nekem kettő sapkám van. Van egy, amit úgy hívnak, hogy csapatvezetői sapka, és van egy, amit úgy hívnak, hogy kormányosi sapka. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy a hajónk mit tud, ha minden körülménye a legideálisabb a Balatonra.

– Ezek szerint Nagy R. Attila szerint Nagy R. Attila kormányosként lehet, hogy nem a legideálisabb?

– Vagyok annyira önkritikus, hogy ezt belássam. Hiába vitorlázok harminc éve, hiába voltam válogatott, készültem az atlantai olimpiára, csak három éve katamaránozok. Vannak nálam jobb katamarános kormányosok, de csak külföldön. A mi hajónk új-zélandi építésű, öt van belőle a világon, kettő Európában. Nyert már német tókerülőt és jól szerepelt más versenyeken is mindig neves külföldi kormányosokkal. A mi hajónk 2011-es építésű, az előző csapattal győzött német tókerülőn, nekünk ez a harmadik szezonunk vele. Én nagyon szeretem ezt a hajót, és azt gondolom, hogy nagyon kedves kis csapatom van. Nem csak az számít, hogy jól vitorlázzunk, hanem hogy jól is érezzük magunkat. Nem titkolom, nagy erő kellett a döntéshez, de hát akkor is öröm lenne, ha a csapatom győz, ha nem én vagyok a kormányos. Meg persze arra is kíváncsi vagyok, mit tud a hajónk egy jobb kormányossal.


– Milyen kapcsolata van Roland Gaeblerrel?

– 2010-ben egy kisebb hajóval nyerte el a Kékszalagot, én akkor nem hajón voltam, hanem motorosról közvetítettem a versenyt. Pont én voltam az a motoros, akit kijelöltek, hogy mögötte menjek. Egy fantasztikus élmény volt végignézni, hogy kisebb hajóval megveri a nagyobbakat. Az ismeretség, barátság megmaradt közöttünk. Tavaly ő ugyanazzal a kisebb hajóval, Naturaquával nekivágott a Kékszalagnak, akkor mi megvertük. Látja, hogy a Black Jackkel mi szépen fejlődünk, gyorsulunk. Szeretne újabb Kékszalagot nyerni, így benne is megfogalmazódott, hogy kormányozná a hajónkat. Így a kettőnk szándéka összetalálkozott. Nagyon fontos számunkra az is, hogy segítséget ajánlott a Füreden működő katamarán iskolánk, a Katamarán Suli oktatási programjában.


– Milyen kapcsolata van Roland Gaeblerrel?

– 2010-ben egy kisebb hajóval nyerte el a Kékszalagot, én akkor nem hajón voltam, hanem motorosról közvetítettem a versenyt. Pont én voltam az a motoros, akit kijelöltek, hogy mögötte menjek. Egy fantasztikus élmény volt végignézni, hogy kisebb hajóval megveri a nagyobbakat. Az ismeretség, barátság megmaradt közöttünk. Tavaly ő ugyanazzal a kisebb hajóval, Naturaquával nekivágott a Kékszalagnak, akkor mi megvertük. Látja, hogy a Black Jackkel mi szépen fejlődünk, gyorsulunk. Szeretne újabb Kékszalagot nyerni, így benne is megfogalmazódott, hogy kormányozná a hajónkat. Így a kettőnk szándéka összetalálkozott. Nagyon fontos számunkra az is, hogy segítséget ajánlott a Füreden működő katamarán iskolánk, a Katamarán Suli oktatási programjában.


A hajót a hírek szerint maga az építő, Paulovits Dénes fogja kormányozni, akinek Nagy R. Attila szerint nincs igazán katamarános múltja, viszont bátor és lelkes.

Nagyon erős szélben persze megváltoznak az esélyek. Az eddigi szereplők közül az inkább RSM DTM katamaránnak kedvezne egy viharos időjárás.

Kép és szöveg Győrffy Árpád

Sikert aratott a kishajók tesztje a Kopaszi-gáton Előző

Sikert aratott a kishajók tesztje a Kopaszi-gáton

A hagyomány folytatódik: Subaru-EGIS Kupa! Következő

A hagyomány folytatódik: Subaru-EGIS Kupa!