Siófok  2.7  •  3.1 kn       

Keszthely  2.9  •  3 kn       

Balatonfüred  2.4  •  4.2 kn       

Balatonboglár  2.9  •  4.5 kn       

Orfű   •  5 kn       

Velencei-tó  0.8  •  3.1 kn       

Tiszafüred  -0.2  •  4 kn       

Mályi-tó  -0  •  3.4 kn       

2024. december 23., hétfő

Szuper verseny, izgalmas futamok és egy kis csalódottság

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Hétvégén rendezték a One Design Trophy idei második fordulóját Siófokon, a IV. Osjecko Pivo LVE OD Kupát.

Szuper verseny, izgalmas futamok és egy kis csalódottság

Öt kiírt futamból mindegyiket sikerült megrendezni, szombaton hármat, míg vasárnap kettőt rajtoltak az OD osztályok. Az első versenynapon két futamot „látott el” a cső felöl fújó stabil 2-es, 3-as szél, majd észak nyugatiba fordult és ekkor, pályamódosítást követően még egyszer nekivágott a rendezőség az öt rajtból álló procedúrának. A verseny legnépesebb osztálya a J24 volt 11 hajóval, ami lassan megszokottá válik ebben a sorozatban. A Melges 24 osztály 8, míg a 8mOD 7 hajóval rajtolt, ami szintén szép teljesítmény az osztályoktól.

Vasárnap nagy hullámok és kifújt 6-os szél fogadta a résztvevőket és egy kicsit meg is rostálta az amúgy sem jelentős számú mezőnyt. Néhány kisebb havária mellett sajnos elkönyvelhettünk egy árboctörést is, Gyenes Ákosék a 4. futamban a terelőbójánál veszítették el az árbocukat, szerencsére személyi sérülés nem történt.

A legnagyobb csata a J24-ben volt, melyet kiegyensúlyozott, egyenletes teljesítménnyel a Nord Telekom nyert. A 8mOD osztályban Oroszlán Péter csapata három futamgyőzelemmel végzett az élen. A Melges 24 osztályt, a Kaiser Kristóf kormányozta Seiran nyerte. A leggyorsabb Sudár a Pontilla volt, az Elliottok versenyét a Nomád nyerte, melyet ifj. Fischer Dezső kormányzott. Szerény Nautic és Asso részvétel mellett az előbbi osztályban a Fantom nyert, míg az Assoban Vadnaiék egyhajós edzést tartottak.

Az izgalmas hétvége hangulatába némi csalódottság is vegyült. Az alacsony résztvevőszám komolyan felveti a verseny létjogosultságának kérdését. Az X35 és a Scholtz 22 már előre jelezte, hogy Siófokon nem vesz részt, az Asso, a Sudár és az Elliott a verseny előtt mondta le a betervezett hajólétszámot. Nehezen megfejthető mi a probléma. A versenyrendezésre sem tavaly, sem idén nem volt panasz. Sok az öt forduló? Nem jó a helyszín? Rossz az időpont? Az országban uralkodó gazdasági problémák elérték a vitorlázást is? Ezekre és hasonló kérdésekre adott válaszok dönthetnek az LVE-BHSE rendezte forduló sorsáról.

Eredmények: http://www.compassmagazin.hu/file/iv_osjecko_pivo_lve_od_kupa_vegeredmeny.pdf

Folyamatosan frissülő galériák: http://www.compassmagazin.hu/galeriak.html

Váratlan vezetőváltás: Halmos Gábor az új hajósvezér Előző

Váratlan vezetőváltás: Halmos Gábor az új hajósvezér

Erős szeles Eurowind Következő

Erős szeles Eurowind