Siófok 2.7 • 3.1 kn
Szuper verseny, izgalmas futamok és egy kis csalódottság
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Hétvégén rendezték a One Design Trophy idei második fordulóját Siófokon, a IV. Osjecko Pivo LVE OD Kupát.
Öt kiírt futamból mindegyiket sikerült megrendezni, szombaton hármat, míg vasárnap kettőt rajtoltak az OD osztályok. Az első versenynapon két futamot „látott el” a cső felöl fújó stabil 2-es, 3-as szél, majd észak nyugatiba fordult és ekkor, pályamódosítást követően még egyszer nekivágott a rendezőség az öt rajtból álló procedúrának. A verseny legnépesebb osztálya a J24 volt 11 hajóval, ami lassan megszokottá válik ebben a sorozatban. A Melges 24 osztály 8, míg a 8mOD 7 hajóval rajtolt, ami szintén szép teljesítmény az osztályoktól.
Vasárnap nagy hullámok és kifújt 6-os szél fogadta a résztvevőket és egy kicsit meg is rostálta az amúgy sem jelentős számú mezőnyt. Néhány kisebb havária mellett sajnos elkönyvelhettünk egy árboctörést is, Gyenes Ákosék a 4. futamban a terelőbójánál veszítették el az árbocukat, szerencsére személyi sérülés nem történt.
A legnagyobb csata a J24-ben volt, melyet kiegyensúlyozott, egyenletes teljesítménnyel a Nord Telekom nyert. A 8mOD osztályban Oroszlán Péter csapata három futamgyőzelemmel végzett az élen. A Melges 24 osztályt, a Kaiser Kristóf kormányozta Seiran nyerte. A leggyorsabb Sudár a Pontilla volt, az Elliottok versenyét a Nomád nyerte, melyet ifj. Fischer Dezső kormányzott. Szerény Nautic és Asso részvétel mellett az előbbi osztályban a Fantom nyert, míg az Assoban Vadnaiék egyhajós edzést tartottak.
Az izgalmas hétvége hangulatába némi csalódottság is vegyült. Az alacsony résztvevőszám komolyan felveti a verseny létjogosultságának kérdését. Az X35 és a Scholtz 22 már előre jelezte, hogy Siófokon nem vesz részt, az Asso, a Sudár és az Elliott a verseny előtt mondta le a betervezett hajólétszámot. Nehezen megfejthető mi a probléma. A versenyrendezésre sem tavaly, sem idén nem volt panasz. Sok az öt forduló? Nem jó a helyszín? Rossz az időpont? Az országban uralkodó gazdasági problémák elérték a vitorlázást is? Ezekre és hasonló kérdésekre adott válaszok dönthetnek az LVE-BHSE rendezte forduló sorsáról.
Eredmények: http://www.compassmagazin.hu/file/iv_osjecko_pivo_lve_od_kupa_vegeredmeny.pdf
Folyamatosan frissülő galériák: http://www.compassmagazin.hu/galeriak.html