Siófok  2.7  •  9.8 kn       

Keszthely  0.9  •  12 kn       

Balatonfüred  2.4  •  8.3 kn       

Balatonboglár  2.8  •  10.9 kn       

Orfű  -0  •  3 kn       

Velencei-tó  -0.5  •  6.5 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  6.6 kn       

Mályi-tó  1.2  •  3.7 kn       

2024. november 24., vasárnap

Pünkösdi Regatta 2013. - Kell 3 nap együttlét

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Siklósi Máté 2003 óta a Túravitorlás Sportklub elnökségi tagja, tavaly ősz óta elnöke. Bár a Pünkösdi Regatta számára mindmáig inkább Földvár-Keszthely túraverseny, sosem változtatná meg az új nevét.

Pünkösdi Regatta 2013. - Kell 3 nap együttlét

Siklósi Mátéval a két hét múlva megrendezésre kerülő Pünkösdi Regatta előkészületeiről beszélgettünk.

Milyen emlékeid vannak a Pünkösdi Regattáról?
Nagypapám kedvenc túraversenye volt, melyet többször is megnyert. Akkoriban ő még „Földvár-Keszthely túraversenyként” vagy TVSK Kupaként emlegette, de sajnos nem vitt magával sosem, holott mindig mondta, hogy ez a leghangulatosabb balatoni verseny. A ’90-es években voltam először személyesen, akkor még jórészt a „ládagyári” kikötőben volt a buli, de a kétezres évektől a központi móló környékén szervezett bulikról is jó emlékeim vannak. Sokkal jobban éreztem magam itt mindig, mint egy egynapos versenyen, évek óta a gyermekeim is elkísérnek.

1982-től folyamatosan megrendezzük ezt a versenyt, a legtöbb évben szorosan együttműködve Keszthely városával, a helyi vitorlázókkal. A „Ládagyári” bulikat felváltották a Hullám szálló előtti grandiózus rendezvények, tavaly óta pedig minden esemény a Phoenix kikötőben zajlik, ahol ismét együtt vannak a vitorlázók.

A verseny neve is többször változott, nemrég páran felvetették, hogy a TVSK nevének hangsúlyosabban kellene szerepelnie.
Hegyi Dénes elnöki időszaka alatt kapta a két fő versenyünk a „Pünkösdi” és a „Szüreti” előtagot. Azt gondolom, hogy ez kiváló ötlet volt, a versenyek jól azonosíthatóak, szerethetőek, s előbbi esetében még az sem kérdéses, hogy mikor kap helyet a versenynaptárban. Én nem változtatnék ezen, a TVSK-nak nem a verseny nevének bővítésével, hanem annak folyamatos, színvonalas megrendezésével kell a figyelmet felkeltenie. 

Milyen újdonságokat tartogat idén a verseny? Mit kell tudni a pályáról, a vízi rendezésről?
A versenypályán nem változtatunk, az továbbra is marad a Balatonföldvár-Keszthely, Keszthely-Szigliget-Zala-torkolat-Keszthely, majd utolsó nap a Keszthely-Fonyód-Ábrahámhegy útvonalon. Az értékelésen ugyanakkor változtatunk. Mivel ez a leghosszabb szakasz, kiemelten értékeljük az első napi Földvár-Keszthely távot. A Helly Hansen segítségével különleges, üvegből készült vitorlás díjat kap az abszolút elsőként érkező egytestű hajó, melynek idejét is rögzítjük, s a rekordokat évről-évre számon tartjuk. Az abszolút második és harmadik mellett ezen a szakaszon a Yardstick számítás szerinti dobogósok is kiemelt kupát kapnak.

Mivel számos vitorlázó kritizálta a hosszú díjkiosztóinkat, s a hajóosztályok számát nem szeretnénk csökkenteni, nem osztunk minden hajóosztálynak díjat külön a második napi futamért. Itt kiosztjuk az első napi fődíjak mellett a tavalyi összetett eredményekért járó serlegeket, s a második napi futam abszolút első helyezettjének a Keszthely Város Nagydíja is jár. Így összesítésben felére rövidül a díjátadó vasárnap. Az összeget visszaforgatjuk a díjakba, nagyobb, szebb érmek és kupák lesznek az összesített eredmények legjobbjainak, valamint a különdíjasoknak is.

Sok szeretettel vettük a Yardstick Trophy szervezőinek a kérését, hogy a tavalyi összetett díjaikat a vasárnapi ünnepünkön adhassák át. A Pünkösdi Regatta befogadó rendezvény, célunk az, hogy minél több vitorlázó érezhesse, miért ez a Balaton legjobb versenye.

A legtöbb vitorlázó mégis a parti rendezvények miatt szereti a versenyt. Milyen újdonságokkal számolhatunk a verseny után?
Egy biztos, hogy hosszú távon is a Phoenix kikötőben szeretnénk tartani a versenyt. Ez a kikötő megfelelő méretű, s kiváló otthon egy nagy, de zárt közösség számára. A költségvetésünkből térítjük a nagy mólón álló hajók díjait és tisztálkodási lehetőségeit, de a rendezvények helye a Phoenix marad.

Mivel az első napon akár 21 órakor is futhat még be hajó, s az első akár már délben beér, permanens pörköltkészítéssel készülünk. Több hullámban készítjük, hogy a korábban és később érkezők se maradjanak éhen, s azonos minőséget kaphassanak. Második nap délután és este lehet az étkezést igénybe venni, ami mellé mindkét nap adunk ismét innivalót: sört vagy üdítőt.

Vasárnap évek óta sokan jönnek a rendezvényre olyanok is, akik hajóra nem ülnek (rokonok, gyermekek, hozzátartozók). A számukra külön megvásárolható étkezési jeggyel készülünk, s jó idő esetén lesz gyermekek számára egy animátor is.

Szeretnénk még jobban feldobni a kikötő életét a verseny alatt, így bárpult, borozó is épül, szélesedik az italkínálat, s külön szervezett reggelire is lehet majd számítani. A két kikötő közötti összeköttetést továbbra is biztosítja majd a már megszokott kisvonat is.

Közismert, hogy nehéz ma szponzort találni, egyre több mégis a verseny, s az elvárások is nőnek. Megéri még nonprofit keretek között ilyen méretű rendezvényt szervezni?
Tény, hogy évek óta nem győzik le a bevételek a kiadásokat. A klub tagjaival fontos volt megértetnünk, hogy ha ezt a hagyományt, a tavunk talán legszeretettebb versenyét meg akarjuk tartani, nekik is többet kell fizetniük. Több lépcsőben emeltük a nevezési díjat, s csak a parti rendezést szerveztük ki - azt is vitorlázó körön belül. A célunk az, hogy továbbra is megteremtsük a lehetőségét annak, hogy tavasszal, nyár elején 3 fantasztikus napot töltsenek együtt a vitorlázók - évek óta akár több mint ezren.

Ezt mutatja az is, ahogy a szponzori felajánlásokat kezeljük. Az idei évben facebook játékot indítottunk a Helly Hansen segítségével, ahol kabátot és aláöltözőt lehet nyerni egy fénykép feltöltésével. A Yamaha egy négyütemű, 5LE-s külmotort ajánlott fel, melyet idén a legjobb eredményt elérő Jolle hajó fog megkapni, s nagy segítség minden vitorlázónak az Ilcsi Szépítő Füvek által ajándékozott krém, illetve az Álom hajón nyújtott elsősegély.

Tolnay Kálmán László Emlékverseny beszámoló Előző

Tolnay Kálmán László Emlékverseny beszámoló

Film az Orfűi Vízi Sport Évadnyitóról Következő

Film az Orfűi Vízi Sport Évadnyitóról