Siófok  16.6  •  22.7 kn       

Keszthely  15.9  •  19 kn       

Balatonfüred  16.3  •  22.2 kn       

Balatonboglár  16.6  •  23.6 kn       

Orfű  16  •  15 kn       

Velencei-tó  16.8  •  20.8 kn       

Tiszafüred  16.7  •  18.4 kn       

Mályi-tó  12.9  •  16 kn       

2024. március 28., csütörtök

Megalakult a NAU370RUN hajóosztály!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2013. március 15-én ünnepi hangulatban megalakult a legújabb magyar sporthajó-osztály, a NAU370RUN.

Megalakult a NAU370RUN hajóosztály!

Az ismert általános gazdasági problémák mellett, nagy eredménynek tekinthető a legmodernebb tervek és anyagok felhasználásával készülő vitorlás rövid időn belüli elterjedése Magyarországon.

A 2013-as szezonra elkészülő 3 új egységgel - összesen 6 db NAU370RUN versenyez majd a Balatonon.

Terveink szerint részt veszünk valamennyi kiemelt Balaton Kupa versenyen, emellett tovább népszerűsíteni kívánjuk a hajót a Yardstick Trophy 2013 regattákon is. Egyeztetést folytatunk az LVE OD Trophy szervezőivel, hogy meghívottként mihamarabb ráérezzünk a One Design versenyek hangulatára.

De hogyan jutottunk el idáig?

Soponyai Géza (www.nauticboat.hu) 2009 őszén elérkezettnek látta az időt, egy új típusú vitorlás megépítéséhez. Andrej Justin kapott megbízást a legújabb irányzatoknak megfelelő túra-versenyvitorlás tervezésére és az év végére elkészült az ősminta a Pauger Kft CNC-vezérlésű marógépével.

Az alsó-héj sablon levétele után szívfájdító "élmény" volt az ősminta feldarabolás tűzifának. Számomra ekkor derült ki, milyen komoly befektetés egy vadonatúj szerszám legyártása!

A hajók a legmodernebb karbon-epoxi-vákuum technológiával kerülnek ki az üzemből, kizárólag a legprofibb szerelvények felhasználása mellett.

Még a pontos tervek nem álltak rendelkezésre, amikor a MOM-Park egyik kávézójában Sopi felvázolta (skiccel) nekem az új hajót. Olyan meggyőző volt az előadása, hogy szinte ott helyben kézbe csaptunk.

A prototípus "Sleepwalker" pontosan a 2010-es Kékszalag rajtjára készült el. Az első bevitorlázás egy Kékszalag III. helyet hozta a YS-I osztályban, versenytársak és kritikusok egyaránt csodálattal vizsgálták a hajónkat. A családi túrák alkalmával is rendszeresen fogadtunk alkalmi vendégeket a kikötőkben.

2011 és 2012 egy-egy új NAU370RUN egységet hozott, az "Evolution" és az "Infiniti" vízre bocsátásával. Mindkét egység azonnal bekapcsolódott a versenyzésbe és mini-flottaként jártuk körbe a Balatont.

"Bernula Jani találkozása a 370-essel":
"2009-ben találkoztam először Nautic hajóval, a Kacor Királlyal. Elvittek egy-két versenyre és azonnal megtetszett a hajó és az osztály hangulata.

Ezután döntöttem úgy barátaimmal - akik a jelenlegi csapatomat alkotják -, hogy lecseréljük a felvitorlázott régi bútorszállítónkat egy sportosabb hajóra, megpróbálkozunk a versenyzéssel.

Megkerestem Sopit, és miközben első találkozásunkkor kivitt minket egy 330-sal ismerkedni, elmondta, hogy ma ez az általa versenyzésre javasolt és rendelhető hajó. Megállapodtunk, és megkezdődött a várakozás. Géza a hajó gyártása alatt többször meghívott versenyezni az időközben elkészült NAU370RUN első példányával, és én élve a lehetőséggel jó pár alkalommal ülhettem az új 370-esen. Mindig hátborzongató élmény volt.

Látva Sopi, hogy  mennyire tetszik a hajó felajánlotta, hogy köthetünk egy új megállapodást, amelynek eredménye a 330 sztornó és jöhet a 370-es. Ez a várakozási időt sajnos meghosszabbította, de amikor 2011-ben elkészült az „EVO” és vízre került… azt hiszem a 370-es életem egyik legjobb döntése volt."

Kiemelkedő eredményeink eközben: "Sleepwalker" I. helye Kékszalag 2011 (YS-I./abszolút 11. helyezéssel) és "Infiniti" III. helye az ORC 2012 Bajnokságon (Ugyanitt Sleepwalker IV. és Evolution V.)!

Tavaly ősszel előkészítettük az egységes osztály működési és technikai szabályzatát, felmérési rendjét. Így biztosított a hajók versenyképessége minden megépült és jövőben épülő új egység számára egyaránt.

Folytatás?!
A NAU370RUN vitorlások iránti érdeklődés egyértelműen megnőtt, ennek eredménye 3 db vadonatúj hajó megjelenése 2013-as szezonban. Ez egy fantasztikus fejlődés.

Sopival együttműködve tavaly eladtuk a hajómat a baráti körön belül, új gazdája "BrainStrom" névre keresztelte és új csapattal szervezi az közeledő vitorlás idényt. Természetesen egy vadonatúj NAU370RUN rendeltem, extravagáns megjelenéssel!
Ráadásul a másik új hajó egy hűséges "nauticos" kezébe kerül, aki korábbi hajójától a Dorsia NAU330-tól vált meg nehéz szívvel azért, hogy  az egyik legmodernebb hajótípus egyik gazdája legyen.

Big Sam így ír erről:
"Óriási élmény volt a Nau 330 osztályban versenyezni, sokat vitorláztunk, jöttek az eredmények és imádtam az osztályt, rengeteg barátot szereztem. Azt gondoltam, itt a helyem örökre. Aztán megláttam az első 370-est, és rendesen beleszerettem első látásra! Meggyőztem magam- ez lesz a VÉGSŐ MEGOLDÁS! Persze Sopi is segített, tartotta a gyertyát rendesen! Kipróbálhattam versenyen, álmodoztam éjjeleken át. Végül összeraktam magamban a tervet, és meghirdettem DORSIÁM! (szerencsére jó hajós ember lett az új gazdája) Megrendeltem az új vitorlást, a NAUTIC370RUN-t. Most már csak a toporgás, izgalom, és Sopiék kemény munkája van hátra a Pünkösdi Regattáig. Remélem sok örömet okoz majd az új hajóm, melyet MagnuM-nak keresztelünk!
Az új osztály baráti hangulat is meggyőző, elkezdtünk összejárni, amelynek hagyományt is fogunk teremteni!

Ömlik a víz a Balatonba! Mi kell még??

Jó szelet kell kívánnom..."

Az MVSZ jelenleg érvényes nagyhajós osztálypolitikája hátrányosan érinti a magyar gyártókat, hiszen sokkal nehezebb feltételek mellett lehetséges egy új osztály elismertetése.

Örömmel vettük az új Nagyhajós Bizottság nyitottságát és elkötelezettségét a fejlődés érdekében történő ésszerű változtatásokra. Feltett szándékunk a konstruktív együttműködés a NAU370RUN osztály tagjainak és céljainak érdekében.

NAU370RUN "baráti társaság" következő összejövetele egyben két új egység - "Sleepwalker 2.0" és "MagnuM" - hajóavató ünnepsége is lesz.

Ezen kívül is a NAU370RUN hajótulajdonosok várnak szeretettel minden érdeklődőt, akár potenciális vevő - akár csak "kíváncsiskodó", de azokat is, akik egy versenyen próbálnák ki a NAU370RUN vitorlást csapattagként.

Az érdeklődő jelentkezőket várja az osztálykapitány:

Temesfői Zénó
Sleepwalker 2.0
zeno@temesfoi.hu

Tolnay Kálmán László Emlékverseny - Bujtor István szobor avatás Előző

Tolnay Kálmán László Emlékverseny - Bujtor István szobor avatás

Az értékes ezres Következő

Az értékes ezres