Siófok 2.2 • 13.5 kn
Ismét a Grundfos nyerte a Közmű Kupát
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Hetedik alkalommal rendezték meg a víz, gáz, villamos és hulladékgazdálkodási cégek valamint az épületgépész vállalkozások vitorlás regattáját a Grundfos Közmű és Épületgépész Kupát.
Felfokozott érdeklődés előzte meg az egyébként is népszerű business regattát. A versenyt megelőző héten már 30 felett járt az előnevezések száma, így nem volt meglepetés, hogy a szombati rajtnál 43 hajó vágott neki a Kenese – Almádi – Kenese – Aliga – Kenese távnak. Hasonlóan izgalmas helyzetet teremtett a Balaton alacsony vízállása, ami rendkívül megnehezíti a kikötőkből való közlekedést. A verseny rendezvénykikötőjét a Balatonfői Yacht Clubbot sem kerülte el ez a probléma, viszont a vendéglátásáról és kikötői szolgáltatásainak színvonaláról híres yacht klub megtett mindent, hogy a versenyhajók kikötői elhelyezése biztosított legyen.
Pénteken épületgépész szakmai programokkal kezdődött a rendezvény, amit a Magyar Épületgépészek Szövetsége szervezett. A MÉGSZ este átadta a vezénylést a Chivas Regal stábjának, akik átkísérték a szombati napra a szórakozni vágyókat.
Szombaton ideális vitorlázóidő fogadta a résztvevőket, ha azt az elhanyagolható mennyiségű esőt leszámítjuk, ami a rajt és a befutó idején borzolta a kedélyeket. A túraverseny 2-3-as északi szélben rajtolt Balatonalmádi irányába. Az első pályajelet megközelítve stabil 4-esre erősödött a szél, ami a bójavételnél néhányaknak okozott nehézségeket. A Grundfos hajója a Sponsi már ekkor vezetett, de a Gardazzura, a Capella és a két Nau 370 próbált vele lépést tartani. Balatonalmádiból raumolni kellett a Kenese előtt felállított kapu irányába, majd halzolást követően ismét raum szakasz következett Balatonvilágos felé. A második raum szakaszon nagyon legyengült a szél, félő volt, hogy teljesen elcsendesül. Míg az almádi bójánál harcos körülmények fogadták az érkezőket, Aligán a hajók többsége vánszorogva vette a harmadik pályajelet. Némi várakozás után a kenesei part felől kezdett frissülni a szél, olykor 30 fokos szélfordulókat produkálva. A befutóig tartó krajc szakasz a mezőny több részében is izgalmakat produkált, az ügyesebb versenyzők 2-3 helyet javítottak a végső értékelésben.
A Grundfos csapata végig vezetve nyerte a szombati túraversenyt. Másodiknak a Libera Gardazzurra futott be a Nemesgép 2000 hajójaként. Bronzérmes helyen az ACO II csapata végzett, Soponyai Gézával a Nautic 370 Run kormányánál. Yardstick I osztályban a két MÉGSZ-es hajót (11 mOD, Fortély és Manual) csak az ACO II tudta megelőzni. Ys II-ben a Pogardi Kert Kft. nyert megelőzve az E.OS Innovatív Energetikai Zrt-t és az FGF III egységeket. Yardstick III osztályban HBZ, FGF II és INS sorrend alakult ki. A épületgépészek versenyét a MÉGSZ II nyerte az E.OS és a HBZ előtt. Az Elan 310 osztályú charterhajók közül a Makkos Gábor kormányozta Reverto nyert, ezüstérmet szerzett Nagy Gábor csapata a Normával. Harmadik Elan a Pyxis lett, a Nordik Water Silex csapata. Természetesen a kikötő előtt az egyméteres modellhajók is versenyeztek, az RC versenyzők 16-an voltak és 12 futamot teljesítettek délelőtt 10 óra és délután 4 óra között. Lassan ezt a sportot is utoléri a Schumacher effektus, hiszen amikor a modellvitorlás eredménylistára pillantunk fix, hogy az élen ifj. Csóka László nevével találkozunk. Most sem volt ez másként, Csóka nyert, az ölbői Eredics István és a soproni Horváth Zsolt előtt.
A versengés nem ért véget a kikötéssel, hiszen a parton a Jaguar legújabb modelljei várták a versenyzőket, hogy a Balatonfűzfőn kialakított off-road pályára szállítsák az angol márkák iránt érdeklődőket. Fűzfőn két ízig vérig terepjáró, két Land Rover fogadta a Jaguárokon érkezőket, akik megismerkedhettek a szélsőséges terepkörülmények között való közlekedés legapróbb részleteivel. Olyan népszerű volt a brit márkákat képviselő cég programja, hogy még este nyolc órakor is kőröztek a terepjárók az előre kialakított akadályok között.
Délután öt órakor szolgálták fel a svédasztalos vacsorát, a Balatonfői Yacht Clubba megérkező versenyzők részére. A vacsora után következett a tombola és a díjátadó. Az eredményhirdetés alkalmával az iparművész által készített csodálatos üveg Grundfos trófeák mellé a versenyzők, a Chivas Regal, a Szeremley Borház, az Osjecko Pivo, a Seiko, a Musto, a Feketevölgy Panzió és az ACO Magyarország ajándékait vehették át. A Chivas Regal party előtt még sor került a Land Rover ügyességi vetélkedő eredményhirdetésére is. Erős pénteki bulit, erős szombati buli követett, ami azért valljuk be, nem gyakran fordul elő regattákon.
Vasárnap reggel némi aggodalom töltötte el a rendezőket, hiszen kilenc óra tájban se szél se versenyző nem volt a kikötőben. Az időjárás előrejelzés nem bíztatott semmi jóval és az éjszakai party nyomaiból a közönség aktivitására is lehetett következtetni. A kiírás szerint pályaversenyt terveztek a kiírók, 11 órás rajtidőponttal. Csodák csodájára a meghirdetett rajt időpontjára megérkezett a szél és 25 hajó kezdte felvenni az általa legideálisabbnak vélt rajtpozíciót. Az első körben reális szélviszonyok közepette versenyeztek a csapatok, majd a nagyon mérséklődő szélben majdnem lelőtték a futamot, de a hirtelen érkező frissülés megmentette a vasárnapi versenyt. A második versenynapon yardstick osztályokban és az Elan 310 osztályban hirdettek eredményt.
Eredmények:
http://www.kozmukupa.hu/index.php?page=2012
Képek a folyamatosan bővülő galériában:
http://www.compassmagazin.hu//galeriak/vii-grundfos-kozmu-es-epuletgepesz-kupa.html
Film:
hamarosan