Siófok  1.1  •  10.5 kn       

Keszthely  -0.1  •  5 kn       

Balatonfüred  0.8  •  10 kn       

Balatonboglár  1.3  •  11.6 kn       

Orfű   •  8 kn       

Velencei-tó  0.6  •  14.6 kn       

Tiszafüred  -0  •  10.1 kn       

Mályi-tó  0.8  •  9.2 kn       

2024. november 22., péntek

Végre szélben kellett vitorlázni

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Pálos István Emlékverseny a Port Lacaj saját versenye, melyet minden évben csakúgy, mit a jolle bajnokságot megrendeznek a fonyódi jollekikötőben. Idén, nehezített körülmények bonyolították a szervezők életét.

Végre szélben kellett vitorlázni

A tavasszal elmaradt Mihálkovics Emlékverseny erre a hétvégére került át és a másik jelentős jollekikötő a széplaki is ezen a hétvégén rendezte saját rendezvényét a Yolle Találkozót. Annak ellenére, hogy a Pálos István Emlékverseny résztvevői köre a jolle vitorlázók táborából építkezik, az eltelt évek során szép számmal csatlakoztak tőkesúlyos hajókkal versenyzők és neveztek a versenyre. Ma már ez a verseny nem csak a jollék versenye, hanem inkább egy yardstick osztályok számára rendezett nagyhajós verseny ahol külön értékelik a jollékat. A résztvevők körének változása ösztönözte a szervezőket, hogy csatlakozzanak a YST kupasorozathoz és így lett a verseny a YST 2012 évi kiírásának hatodik fordulója.

A verseny szervezését persze az sem könnyíti meg, hogy a rendezvény parti helyszínére lassan jolléval sem lehet kikötni a jelenleg tapasztalható tragikus vízállási viszonyok miatt. A szervezőknek azzal is kalkulálniuk kell, hogy a tőkesúlyos hajókkal versenyzők a fonyódi illetve a boglári kikötőkben helyezik el a hajóikat és a parton közelítik meg a rendezvényhelyszínt.

A szervezési nehézségek mellett viszont az időjárás bőkezűen bánt a rendezőkkel, 4-5-ös északi szél kerekedett a rajt időpontjára. Apropó rajt, itt kell megjegyezni, hogy a rajteljáráshoz legalább jól látható lobogójelzések szükségesek, ha már a szél miatt a hangjelzésekből semmit nem lehet hallani. Csak azok az egységek tudtak időben rajtolni, akik a parton egyeztették a rendezővel az óráikat és erre hagyatkoztak, mivel pontosan 10:30-kor rajtolt a regatta. Aki a rendezőhajóról adott jelzésekben bíztak, azok esélytelenek voltak időben elrajtolni.

Az első pályajel, a déli parton az ordacsehi befolyónál volt, a második Ábrahámhegy előtt, a harmadik Badacsonynál, a befutó pedig a rajtterületen, Fonyódon. Gyenge szélben ez a pálya kár 2-3 órát is igénybe vehet, de ilyen szélviszonyok mellett másfél óra alatt simán teljesíthető volt. A leggyorsabban egy Asso teljesítette a távot, ami nem is csoda, hiszen az Asso kifejezetten kedveli a szelet. A hasonló menetteljesítményre képes hajók versenye a krajc szakaszon dőlt el, illetve a másik helyosztó a badacsonyi bójánál volt, kinek hogyan sikerült abszolválni a halzolást. Faárbocos hajókkal meg sem próbáltak halzolni, maradt a jóval lassabb, de biztonságosabb megoldás a szamarazás. Voltak olyanok is, aki a Badacsonyról jövő intenzív szélnyomásokban felluvoltak és ezt használták ki egy lendületes szamárfordulóhoz.

A yardstick I osztályban a Márta Mária nevű Melges 24-es nyert, yardstick II-ben a Perjés Bálint által kormányzott 25-ös jolle az Irdatlan, yardstick III-ban a Birdie. A yardstick II élmezőnyében nagyon szoros befutó is volt, a Vivacét 2 másodperccel követte a Pulu, aki után 17 másodperccel érkezett az Imi Jé.

Eredmények: http://www.yardsticktrophy.hu/eredmenyek.html

Képek és videó hamarosan!

Felkerült a J24 Országos Bajnokság végeredménye Előző

Felkerült a J24 Országos Bajnokság végeredménye

A Grundfos üzleti regattája Következő

A Grundfos üzleti regattája