Siófok  5.5  •  1.5 kn       

Keszthely  4.9  •  0 kn       

Balatonfüred  5.2  •  1.9 kn       

Balatonboglár  5.7  •  1.3 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  2.7  •  4.1 kn       

Tiszafüred  3.9  •  0.3 kn       

Mályi-tó  -0.1  •  2.2 kn       

2024. november 27., szerda

Így láttuk mi - Kereked Kupa OD Trophy beszámoló a Catch-22 fedélzetéről

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Első nap (2012.06.09) - a nap, amelyiken háromszor rajtoltunk, de csak egyszer futottunk be... merthogy a szél kellemes 6-9 csomó között volt, de az iránya igen szeszélyesen csapkodott több 10 fokot jobbra-balra. Ennek eredményeként a reggeli órákban még

Így láttuk mi - Kereked Kupa OD Trophy beszámoló a Catch-22 fedélzetéről

Az S22 a B pályán, Kerekedhez közelebb (az A pálya már inkább Alsóörs előtt kint) rajtol 5 egységgel: Metálka, Birdy, El-Nino, Hook, Catch-22. Igazolt távolmaradók a HM és a Bocs. Béregeret vártuk még, de hiába: a Tramontana emlékverseny mezőnyét gyarapították.

Harmadik egységként 10 óra 10-kor elment az első rajt: teljesen luvrajt, cirkáló bója vízközép felé. El-Nino jön el elsőnek a motoros mellet, után mi jövünk (Catch-22), majd Bea kicsit beragadva mintha újra rajtolna (inkább mintha az időzítés nem lett volna megfelelő), lé-oldal felé pedig Hook és Birdy. Az 1-es bóját El-Nino – Metálka – Catch-22 sorrendben érjük el, utána Hook és Birdy kissé leszakadva. Hátszélben már kicsit fordul a szél, egy halz után rá lehet menni a 3-as bójára 85 fokon! Cserében viszont luvban kéne a blisztert leszedni, de ezt mi nagyon gyengén valósítjuk meg: ahelyett, hogy hagytuk volna, és lében szedjük be, az erőlködéssel túlfutunk a bóján, és az El-Nino, Metálka duó meglép tőlünk jó 50 m-re. Végül persze marad a bliszter a léoldalon, hiszen a pálya elfordulása miatt egy takkal fel lehet menni cirkáló szakaszban, és le is lehet jönni befutóra! Végeredmény: első kettő sorrend: El-Nino – Metálka végigviszi a kezdeti különbséget (ha jobb Bea rajtja, talán máshogy alakul), mi maradunk harmadiknak teljesen légüres térben. Utánunk Hook vagy 300 méterrel, majd még ennyivel Birdy.
Következő rajtig pályaátrakás, aztán újra a csak nem nyugvó szélirányváltásokban. Rajtról elmegy E770, aztán J24, majd S22, de alig érünk a cirkáló szakasz első harmadához, nagyot fordul a szél, és bár elől és fent vagyunk, vissza a rajtvonal mögé: futam visszahívva.
Ismét egy jó óra pörgölődés, ismét rajt, ezúttal megint a három első egymás nyomában: a cirkáló szakaszban elsőnek El-Nino, másodiknak Catch-22, harmadiknak Metálka fordul, a hátszél szakaszban Bea ránk vált az élen 20 m-el vezető El-Nino helyett, és egy kisebb felluvoltatással kitol minket 70 fokon baloldalra. Ezzel bár pillanatnyi előnyt szerez, mi végül szabadulunk és El-Nino után indulunk. Az egérút túl nagy, nagyon szorosan Metálkával a nyomunkban másodiknak vesszük a 3-as bóját. Bea mindent vagy semmi alapon behúzza a jobb oldalt az egyre elgyengülő szélben, mi El-Nino nyomában középen evickélünk felfelé. Az 1-es bójánál már szinte megáll a szél, El-Nino előttünk 50 m-re, Metálka mögöttünk 50 m-re. A motorosból halljuk, hogy az E770 első három egysége befutott, úgyhogy még a többieknek van 15 perce, aztán várhatóan vége lesz. Kis bríz, 180 fokos szélfordulóval. Lassan kerüljük az 1-es és terelő bóját, majd a nekünk szemben spivel „cirkáló” Sudarak felé 30 fokos „hátszeles” befutóra vesszük az irányt – kb. 20 perc hiányzik. Bea még az 1-es bója előtt motorra kap, indul haza. Pár perc múlva futam lelőve, így mis is haza indulunk...


Második (2012.06.10) - a nap, amelyiken izgalmassá tettük magunknak a napot és a Hook
magára lelt...
… merthogy a helyezések mai is ugyanazok voltak mint tegnap, de nem simán. Az első futam ismét luvrajt, elkényelmeskedjük. Elsőnek jó helyen, jó sebességgel El-Nino, másodiknak Metálka, harmadiknak Catch-22 jön el. Nem fordulunk át balcsapásra, a part felé erősebb a szél (talán). Cirkáló után a sorrend változatlan, hátszélben is. Annyi azonban változott, hogy Hook a part felé lemegy, és míg mi középen vagyunk, szépen alánk csúszik. Igyekszünk kikísérni kicsit, így végül marad előnyünk, a befutásig meg is tartjuk, kicsit növeljük is. Elöl viszont az El-Nino – Metálka csatából ismét az előnyét megnyújtó előbbi jön ki győztesen. A második rajtunk már végre a helyén van – jókor jó sebességgel jó helyen. Elsőnek jövünk el, végre tisztán cirkálunk. A part felé megyünk fel, néhányszor igazítunk, a bója előtt belefordulunk a kifliben elnyúló, szépen felpörgető szélbe, míg Beáék egymást nyüstölik. Így az 1-es bójánál: Catch-22 – El-Nino – Metálka, majd meglepetésre elég közel Hook, végül Birdy, szintén nem túl távol. Hátszél le a part felé, Metálka és El-Nino a pályaközepet választva levált rólunk. 3-as bóját elsőként érjük el, de először El-Nino, majd Metálka is belső helyen beszúr az utolsó pillanatban (a videón jól látszik eme szerencsétlen pillanat-sor), így a fordulóból centikre egymás után harmadiknak jövünk ki. Sajnos a Bernát – aki befutóra megy – nem veszi észre, hogy mi a kétszeri J24 rajt miatt még csak cirkálóra fordulnánk, és szintén beszúrva fölénk fordul. Ő nem tud menni befutóra, mi nem tudunk élesedni – klassz. Halk kommunikálás, baráti megoldás, de sajna El-Nino és Metálka el, mi immár 50 méterre mögöttük, lecsúszva esünk ki a játékból. Idő közben Hook gondol egyet, és haláltakkon jobb szélre kihúz. Mi ismét a kiflire vitorlázunk a bója előtt, de befaragunk vele. Immár az 1-esnél Hook a 3. mi a negyedikek. Befutón fölénk élesednek, de emiatt bója előtt vissza halz, mi beszúrunk, és az elforgó szélben 60 fokra behúzott bliszterrel 50 m előnyt szerezve futunk be.

mg / Catch-22

I. Melanomamobil KÉTszalag Katamarán Nagydíj a Balatonon Előző

I. Melanomamobil KÉTszalag Katamarán Nagydíj a Balatonon

Előkerült a Vitéz! Következő

Előkerült a Vitéz!