Siófok  8.9  •  12.6 kn       

Keszthely  11.9  •  11 kn       

Balatonfüred  8.5  •  10.6 kn       

Balatonboglár  9.1  •  12.8 kn       

Orfű  11  •  15 kn       

Velencei-tó  5.8  •  6.2 kn       

Tiszafüred  2.2  •  5.8 kn       

Mályi-tó  4.4  •  1.9 kn       

2024. november 24., vasárnap

Érezhető a válság hatása

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A három hazai hajókiállítás közül a lelleitől várjuk a legtöbbet. A szervező Balatoni Hajózási Zrt. is kiemelt figyelmet fordít a vásár megszervezésére. Idén az időjárásra sem lehetett panaszkodni, hiszen a nyarat megszégyenítő hőmérsékleti értékeket produkált a hosszú hétvége.

Érezhető a válság hatása

Ugyanakkor egy valami semmiképpen nem volt ideálisnak nevezhető, az pedig a gazdasági környezet, amely hatványozott hatásaival van jelen a hajózási szektorban. A pénzügyi világ képletes felrobbanása után, akár azt is hihettük volna, hogy ezt a szektort nem érinti majd olyan mértékben a válság, mint a többit. A dilemmára adott válasz késett egy kicsit, de megérkezett és egyértelműen hangzott. Súlyosan érinti a gazdaság általános hanyatlása az ágazatot, sőt most már azt is látni, hogy itt a kilábalás is sokkal nehezebben megy, mint más területeken.

Az aggasztó helyzet ellenére a Balatoni Hajózási Zrt-nek sokkal jobban sikerült megoldani a feladatot, mint a budapesti hajókiállítás szervezőinek. A szokásosnál ugyan kevesebb a kiállító az idei Balaton Boaton, viszont az érdeklődés, a látogatók száma egyértelműen nagyobb, mint az elmúlt két évben. A házigazdák ügyesen berendezett és látványos vásári területet alakítottak ki a lellei kikötő területén.

A forgalmazók és a gyártók közül kiállított szinte minden jelentősebb szereplő. A Jeanneau és a WIA hozta a legtöbb hajót, de megjelent az Elan, a Dehler és a Hanse is. A Nautic Boat két NAU 370 hajóval tette le a névjegyét, Schaferék 38-as hajója már a parton is impozáns látványt nyújtott.

Az elektromotoros és hibrid hajók kínálata minden eddigi alkalomnál bővebb volt. A hajózási kiegészítők forgalmazói is jelen voltak, cipők, ruházat, hajóklíma és ragsztástechnika területeken, hogy csak a leglátványosabb standokat említsük a teljesség igénye nélkül.

A boat show egyik állandó programja a Magyar Modellező Szövetség által szervezett modellvitorlás bemutató volt. A modellvitorlázók komplett hajóarzenállal vonultak fel, szinte minden hajóosztály bemutatkozott.

Természetesen idén is az elmaradhatatlan programok sorát bővítette a sétahajózás, melyet a belépőjegyet váltó vendégek ingyen vehettek igénybe. A kiállítás színpadán a meghirdetett program szerint váltották egymást a fellépők, ezzel is színesítve a hajókiállítás látogatóinak kínált szórakozást.

A válság szemmel látható jelei leginkább a távolmaradók listájából mérhető. Nagy hajógyárak és hajózási felszerelések gyártóinak magyarországi képviseletei sem engedhették meg, hogy a legnagyobb hazai hajózási seregszemlén jelen legyenek. A szolgáltatói szektort, a hajózási médiumokat és a versenyszervezőket is a visszafogottság jellemezte, ami a jelenlétet illeti. A látogatók számát tekintve, most ez egy hibás döntés volt, persze ezt előre látni, nem lehetett.

Képek: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150678585081504.384097.238163846503&type=1

 

Viharos balatoni beruházás: már az ügyészség is vizsgálódik Előző

Viharos balatoni beruházás: már az ügyészség is vizsgálódik

Remek szél, 9 osztály, 70 egység a Kenesei Szezonnyitó ODT-n Következő

Remek szél, 9 osztály, 70 egység a Kenesei Szezonnyitó ODT-n