Siófok  24.4  •  2.2 kn       

Keszthely  24.3  •  2 kn       

Balatonfüred  24  •  3.5 kn       

Balatonboglár  25  •  1.7 kn       

Orfű  24  •  2 kn       

Velencei-tó  26.5  •  1.3 kn       

Tiszafüred  25.8  •  1.5 kn       

Mályi-tó  26  •  2.1 kn       

2024. június 17., hétfő

Kopár István: gyermekkoromban a megáradt Szilas patakon egy teknőben hajóztam először

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Vallott önmagáról a Földkerülő, neves vitorlázó vasárnap este Balatonalmádiban.

Kopár István: gyermekkoromban a megáradt Szilas patakon egy teknőben hajóztam először

Vasárnap este barátok, vitorlázók, sporttársak és érdeklődők előtt ismertette Kopár István a Kihívás, a Szilas pataktól a Connecticut folyóig című könyv előzetesét, amely a jövő héten kerül nyomdába és várhatóan a Tavaszi Könyvvásárra jelenik meg.
A számos érdeklődő elsőként egy tíz perces filmet nézhetett meg, amely az 1995-ig felölelő időszakot mutatta be. Az 1992-es Amerika 500-Kolumbusz versenytől az 1995 őszén a Salammbo az ARC óceáni átkelő verseny első magyar résztvevőjeként a Kapry’s Trófeát nyerte el, ezúttal Sörös Jenő barátjával.

A második, ötperces bejátszás során a megjelenő könyv mellékletét képező DVD-ről láthattunk csodálatos felvételeket a Földkörüli versenyről, ami 11 hónapig tartott.
Kopár István elmondta, hogy a könyv a jövő héten kerül nyomdába, amely mintegy 250 fotót, 300 oldal írott részt és egy háromórányi DVD lemezt is fog tartalmazni.
Kopár István 1997 szeptemberében, a MOL-Hungária 100 (a millecentenárium évének tiszteletére) elsőként futott be a Hong Kong Challenge Földkerülő verseny célvonalába. Nem csak egyedülálló magyar sportteljesítmény született, de a hajó kapitányának, Kopár Istvánnak csaknem egy évtizedes, nemzetközi sportdiplomáciai tevékenysége is véget ért. Sok külföldi díjat vehetett át államfőktől a világ számos pontján.

Az estet a vitorlázó számos, a közönség soraiból feltett kérdésre adott válaszai töltötték ki. Megtudhattuk, hogy az ifjú Kopár István először 17 éves korában szállhatott először tengeri hajóra, 20 évig készült szakmailag, fizikailag és mentálisan is egyedül az óceánok átszelésére. Hajózási szakra járt a Műszaki Egyetemen, előtte a középiskolában angol szakra járt, mellette kitanulta nemzetközi távírászatot. Kő kemény ember, nézete szerint a hajózás hierarchiában működik, ott nincs demokrácia, a vitorlázás fegyelmet követel, vallja.
- Nyolc évig hivatásos apaként „dolgoztam” gyermekeim mellett, ez volt az elsődleges feladatom – vallotta Kopár. Majd két évig Floridában az egyik legnagyobb hajóépítő műhelyben dolgoztam, ahol alumíniumból készült hajókat készítettünk, Majd tíz évig, 2010-ig, a hitelre vásárolt hajók, hiteleit fizetni nem tudók hajóit „gyűjtöttük be éjszakánként”. Jelenleg az Amerikai Vitorlás Szövetség megbízásából évente 150-200 oktatót képezek ki, tanítok – mondta Kopár István.

- A Balaton jövőjét firtató kérdésre Kopár az alábbi választ adta: mivel a tó iránt elfogult vagyok, hiszen számos barátom él itt és a 86 éves édesapám tíz évig volt a Mahart igazgatója, úgy gondolom, hogy a legnagyobb problémája a tó üledékének, kotrásában van. Jelenleg senki sem fogalakozik ezzel a problémával, pedig a tavat kotorni kellene, legalább négy zsilip felépítésével a Sió;csatornán azért hogy a kotróhajók szabadon járhassanak, mert a korábbi zagyterek már rég feltöltődtek a tó körül. Ez fogja jelenteni a Balaton igazi tragédiáját, ha ezt nem lépik meg, a hordaléktól fel fog töltődni a tó.
- Kopár István egyik lánya orvostanhallgató, sebész lesz, (a Connecticut folyó mellet él, innét a könyv kötődése), a másik lánya az Amerikai haditengerészet második évfolyamos hallgatója.

Kopár István honlapja: www.globediscovery.com

Eladó lesz a Balaton utolsó szelete is! Előző

Eladó lesz a Balaton utolsó szelete is!

Elindult az odtrophy.hu Következő

Elindult az odtrophy.hu