Siófok 2.7 • 14.6 kn
Húsvétkor fut ki az első hajó
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Idén 4-5 százalékos növekedésre számít a Balatoni Hajózási Zrt. a tavalyi forgalomcsökkenés után.
Kifut az első hajó és megnyitottak a vitorláskikötők, egészen novemberig várjuk a vitorlázókat – mondta Nagy Viktória a BaHart Zrt. vitorlás üzletágának vezetője, aki jó szezonra számít: kedvezőek az időjárási előrejelzések, és a társaság két éve nem változtatta a kikötői díjakat sem. A tavalyi 5–8 százalékos utasszámcsökkenés után az idén 4-5 százalékos növekedésre számít Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója. Mindnyájan emlékezhetünk a tavaly nyári viharokra: a hajózásnál az elmúlt évi forgalomcsökkenésben nagy szerepet játszott az a 11 nap is, amikor a viharos időjárás miatt nem futottak ki a hajók, emiatt a tervezetthez képest 170 millió forinttal, kétmilliárd forintra csökkent a társaság bevétele.
A kiesést – a költségek csökkentésével – teljes egészében sikerült ellensúlyozniuk, és 95-96 millió forint közötti adózás előtti eredménnyel zárta az elmúlt évet a cég.Horváth Gyula reméli, hogy ebben az esztendőben a tavalyinál kedvezőbb időjárás is hozzásegíti a céget az említett utasszám-növekedéshez, és az eddigi hajóbérlések is bizakodásra ad-nak okot, a vitorláskikötők iránt pedig jelentősen nő az érdeklődés.
A társaság csaknem 2200 vitorlás befogadására alkalmas kikötőjének kihasználtsága általában 80 százalék körüli, most viszont újabb bérlőkjelentették be igényüket. A hajózási szezon hivatalosan az idén is nagyszombaton, ezúttal április 23-án indul – bár a kedvező időjárásban néhány hajó már kifutott –, a cég nem tervez jegyáremelést és 2,150 milliárd forint körüli bevétellel számol.
A vezérigazgató több beruházásról is beszámolt. Mint ahogy már megírtuk, pünkösdre befejeződhet a siófoki kikötő megújításának első üteme – ez 65 millió forintba kerül. A teljes beruházás (az ősszel kezdődő második és a 2012-ben induló harmadik fázis) összességében 200 millió forintot emészt fel. A vitorláskikötőt kiszolgáló munkahajót megújítják, új motort kap az 1927-ben készült Csobánc hajó is, ezáltal további évtizedekre a vízen maradhat. A hajózási cégnek összesen 24 hajója, négy kompja és egy vitorlása van. A beruházások részeként a vitorláskikötőben tovább építik az intelligens kártyarendszert. A fejlesztéseket saját forrásból finanszírozzák.