Siófok  13.3  •  5 kn       

Keszthely  9.9  •  4 kn       

Balatonfüred  13  •  2.6 kn       

Balatonboglár  13.3  •  5.4 kn       

Orfű  12  •  3 kn       

Velencei-tó  10.7  •  4.9 kn       

Tiszafüred  8.3  •  2.8 kn       

Mályi-tó  12.7  •  1.2 kn       

2024. április 28., vasárnap

Motorola Négykezes Kupa

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Augusztus 21-22-én került sor a Motorola Kupa-"Négykezes" nagyhajós versenyre Csopakon a Kereked Vitorlás Klub rendezésében.

Motorola Négykezes Kupa

A verseny az idény egyik legizgalmasabb eseménye, hiszen alapszabály, hogy az egyébként nagy (3-10 fős) legénységgel induló hajókon maximum két személy lehet. A regattát évek óta rendezik a nagyhajós versenyosztályok részére, és épp a fent említett különlegessége miatt nagy népszerűségnek örvend. A versenyen a hajók egy előre maghatározott, kb. 50 km-es pályát kellett teljesíteniük. A nevezett hajókat a sebességükre jellemző mérőszám (YS-szám) alapján több kategóriába sorolták.  Annak érdekében, hogy a lassabb hajóknak is legyen esélyük a verseny megnyerésére, a gyorsabb kategóriákba sorolt hajóknak különböző számú kiegyenlítő szakaszokat kellett teljesíteniük. Alapvetően a győztes hajótípusnak kedvezett a gyenge keleti-délkeleti szél, cirkáló hajóknak esélyük se volt. A verseny attól tudott még izgalmasabb és kiegyenlített lenni, hogy 3 helyen is lehet „büntetőzni”. Ez nagy taktikai csatát tud hozni, mivel a büntető köröknél a legfontosabb tényező a szélirány és szélerő. Idén ezt a csatát a DORSIA nyerte, az un. kőrözésből ők jöttek ki a legjobban. A versenyen értékelték az abszolút befutási sorrendet, valamint a kategória legjobbjait. Az idei évben kellemes meglepést okozva egy szinte kezdőnek számító testvérpáros a Kurucz testvérek (Sándor és Tamás) nyerték az abszolút versenyt, egy rendkívül izgalmas befutóval. Hajójuk a DORSIA - NAUTIC 330 Sport - , amely a versenyen végig harcban volt a dobogóért, de az első helyre csak az utolsó szakaszon került. Ekkor kiváló helyismeretük (a Csopaki EGIS klub versenyzői), helyzetfelismerő képességük és merészségük segítette Őket abban, hogy leváljanak az élen haladó többi hajótól, és a part mellett - Alsóörs – Csopak közt - meglátva egy szélsávot, genakkert húzva, leelőzték a spinakkerrel haladókat. Még arra is volt idejük figyelni, hogy hajójuk 16 óra 16 perc 16 másodperckor fusson be.

V. ACO – FGF Közmű és Épületgépész Kupa Előző

V. ACO – FGF Közmű és Épületgépész Kupa

Vitorlás Napok Orfűn Következő

Vitorlás Napok Orfűn