Siófok  17.2  •  6.2 kn       

Keszthely  17.9  •  3 kn       

Balatonfüred  16.9  •  3.5 kn       

Balatonboglár  17.1  •  3.1 kn       

Orfű  16  •  5 kn       

Velencei-tó  18.7  •  14 kn       

Tiszafüred  17  •  8.5 kn       

Mályi-tó  20.1  •  2.5 kn       

2024. május 07., kedd

V. MTNB első nap: törölve

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Az V. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság (V. MTNB) első versenynapján 7-9 csomós DK-i irányú szélben rajtolt az öt hajóosztályból álló, 38 csapatot számláló mezőny.

V. MTNB első nap: törölve

Az első nap egy túrafutamot kellett teljesíteniük a versenyzőknek a dalmáciai Biograd - Vlin – Kukuljar – Visovac – Gangarol – Biograd útvonalon a felnőtt résztvevőknek; még az utánpótlás mezőny hasonló útvonalon haladt, de rövidítve. A táv közepénél egy előre prognosztizált, rendkívül erős vihar érkezett, az ÉK-i irányú Bora helyenként 50 csomó fölé emelkedett. Ekkor sokan kiállni kényszerültek a versenyből és még időben vissza tudtak motorozni a kikötőbe. Többen viszont menedéket kerestek különböző szigetek takarásában. Végül törölték a futamot.

Bavaria 42 M hajóosztály
A háromszoros címvédő AIS Sailing Team, Czégai Péter athéni olimpikon kormányossal hozta a papír formát, rajt cél győzelmet aratott volna a csapat, ha érvényes a futam. A rajtnál még nagy csatában volt a Magyar Építő – Volksbank csapatával, ahol az atlantai olimpikon, Litkey farkas áll a kormány mögött. A küzdelemből Czégaiék kerültek ki győztesen, ezután végig vezették a versenyt. A Litkey család azonban egymás ellen is küzdött, hiszen a harmadik helyen vitorlázó Litkey Árpád kormányozta Pozsonyi és Társai Ügyvédi Iroda S. T. szorosan Litkey Farkasék mögött tartotta a pozícióját. Az elején még luv csatákba is bocsátkoztak. A rajt ot szintén jól teljesítette az a csapat, ahol két vitorlázó olimpikon is van a fedélzeten. A pekingi Olimpia versenyzője, Berecz Zsombor vezényelte Deluxe S. T. folyamatosan tartotta negyedik helyét, Cserép Csaba az athéni Olimpia résztvevője és az egész csapat remekül a keze alá dolgozott a kapitánynak. A végére beerősített az Adriatic Challenge Sailing Team is. Kelemen Tamás kormányos és csapata ötödik helyen vette az utolsó előtti pályajelet szinte fej - fej mellett haladva Rauschenberger Miklóssal és az Amitié Sailing Team-el. Kelemenék Litkey Árdád gárdáját is maguk mögött hagyva a bronzérmes lett volna, amennyiben nem törlik a futamot.

Bavaria 47 C hajóosztály
A rajtnál már előnyre tett szert a baráti társaságból álló, Balatonon 8 MOD osztályban versenyző Na Is Oto S. T. Csiha László kapitánnyal. Szintén nagyszerűen rajtolt a Jadran S. T., Ruják István kormányossal, aki a moszkvai Olimpia 9. helyezettje Finn Dingi hajóosztályban. Rajtuk kívül az első pályajelig még az élbolyban haladt a címvédő L. P. Média csapata Gál István vezényletével; valamint a Star hajóosztályban junior EB ezüstérmes Pallay Tibor dirigálta Kész Challenger S. T. A második pályajelet viszont már az Interline S. T. vette elsőként. Dr. Juhász Béla kapitány remekül felhozta gárdáját az első helyre. Ekkor a harmadik helyen volt a Dumaszính& aacute;z S. T. Paksi Álmos kormányossal, de ők vitorla szakadás miatt kiállni kényszerültek. Majd a vízi rendezőség törölte a futamot.

Dufour 44 hajóosztály
A rajt után az élen három olimpikon küzdött. Székely Antal, az 1988-as Olimpia Finn Dingi versenyzője, és csapata, a Compass S. T. teljesen elhúzott a mezőnytől és folyamatosan az élen haladva simán nyerte volna a futamot, ha érvényes marad. Mögöttük haladt Haranghy Csaba, aki az atlantai Olimpián Star osztályban képviselte hazánkat, a Pureco Sailing Team-el; valamint a Fekete Sereg, Pomucz Tamás Repülő Hollandi Európa bajnok és barcelonai olimpikon kormányossal. Az első pályajelnél azonban kissé átrendeződött a mezőny. A Compass S. T. magabiztos vezetését senki nem tudta elvenni, de feljött a második helyre a Dobszai Zoltán vezényelte Variens S. T., mögöttük pedig a Tokai Mátyás kormányozta Hírad&aacu te;s csapata, utánuk pedig a Hyper S. T. következett Fülöp Szilárd irányításával.

Salona 37 R hajóosztály
A Salona osztály kettészakadt, óriási különbségek voltak a csapatok között. Nagy csatában volt végig a Hercsel Erik kormányozta BYC Fanatics S. T. és a Mondial Assistance Challenger S. T.  Hercselék nem titkolt szándékkal győzni jöttek. Ha a további napokon is így versenyeznek, minden okuk meglehet bízni a bajnoki címben.

Utánpótlás: Sun Odyssey i hajóosztály
A kétszeres címvédő SVE – Compass Junior S. T. fölényesen győzött volna, ha érvényes a futam. Bakóczy Róbert kormányos és a csapat így bizakodhat a triplázásban.

Rajtra kész az AIS ST is Előző

Rajtra kész az AIS ST is

 A második napon is parton maradt a mezőny Következő

A második napon is parton maradt a mezőny