Siófok 4.9 • 6.6 kn
Vergődés a parton
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Az elmúlt hétvégén megrendezett II. Média Regatta eredményhirdetését jelentős késéssel csak 21 óra után sikerült elkezdeni. Megpróbáltunk utánajárni, hogy miért?
Az elmúlt napokban annak próbáltunk utánajárni, mi indukálta a rendezők helyszínen tapasztalható tanácstalanságát és hogyan született meg végül a furcsa végeredmény. Előre kell bocsátanunk, hogy a compassmagazin.hu érintett az ügyben, mivel három csapatot is indított a Regattán.
Az egyébként jelentős számú hajót felsoroltató Balaton Regatta versenysorozat aktuális állomásának betétfutamaként kiírt II Média Regattán a Compass színekben induló hajókat kiváló, akkreditált szerzőink Temesfői Zénó, Lange Péter és Nagy Gábor kormányozták. Úgy gondoltuk ez a verseny lehetőséget ad végre arra, hogy a The Explorer Group International szervezte szakmai regatták hangulatába betekintést nyerhessünk.
Gondoltunk egy nagyot és - tekintve, hogy Média Regattáról lévén szó - , három csapatot neveztünk a versenyre. Csapataink furcsa fogadtatása már a regisztrációnál megmutatozott, miután az előre ígért egyenpólóból csak a magazinunkat képviselő hajók legénységei nem részesültek.
Média Regatta
Nem új találmány a Média Regatta, 2001-ben Balatonkenesén a Kenese Marina Portban rendezték a Balaton első Média Kupáját. Az utóbbi időben az MVSZ is rendszeresen vitorláztatja a sajtó munkatársait. Média Regattát tavaly rendeztek első ízben a szigligeti kikötőben, mérsékelt sikerrel, talán 12 hajó részvételével. Az idei aligai verseny már hozott olyan hajószámot, - kb. 20 hajó indult a Média Regattán - hogy az eredeti kiírás szerinti, tisztességes értékelésre is mód lett volna.
Neveztünk hát, rajtoltunk, befutottunk, majd jött a hidegzuhany! Kizárták a Média Regattából a Compass Magazin csapatait! Azután mégsem, vagy nem mindegyiket. Szóval zavaros az ügy. A zavar elhárítása több mint másfél órát vett igénybe - ennyit csúszott az eredményhirdetés - és azt követően abszolút befutási sorrendben hirdettek eredményt a Média Regattán.
A versenykiírásban mind a mai napig az szerepel, hogy a Média Regatta értékelése yardstick osztályok szerint történik, a verseny előtt lehetett olyan hangokat hallani, hogy a kevés induló miatt yardstick abszolút értékelés lesz. Számunkra bármelyik elfogadható lett volna, ha hivatalos a döntés. Ha osztályok szerint értékelnek, akkor Ys I és Ys II osztályban is van dobogós Compass hajó, ha Ys abszolútban akkor viszont a háromból két helyet a dobogón mi foglalunk el.
A dolgok tisztázása érdekéven, a versenyvezetőhöz fordultunk és az alábbi kérdésekre kértük a válaszát:
1. Mely hajók nevezését fogadta el a 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regattára a szervező, Compass Magazin vagy compassmagazin.hu néven?
2. A 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regatta mezőnye hány hajóból állt?
3. A 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regatta mezőnyéből – bármilyen oknál fogva – zártak e ki valakit, akár a nevezéskor, a versenyt megelőzően, vagy azt követően? Ha igen, akkor kit és miért?
4. A 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regatta versenykiírásában mit jelent a „munkatárs” fogalma? Kit kell érteni a „médium tulajdonosa” kifejezés mögött?
5. A 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regatta mezőnyét milyen előnyszámítási rendszer szerint értékelték?
6. Módosult e bármikor a 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regatta versenykiírása?
7. Hogyan ellenőrzik – hitelt érdemlően – , hogy a versenykiírásnak megfelel e 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regattára nevező csapat?
8. A 2009. augusztus 15-én rendezett Média Regattára nevezett csapatok megkapják e valamikor az előre beharangozott csapat-pólót?
A versenyvezetőtől választ csak a 3. kérdésünkre kaptunk:
"Egy Nautic típusú hajót zárt ki a versenyvezetőség, rajt utáni motor használat miatt."
A többi kérdésünk tekintetében a versenyvezető Úr kérte, hogy forduljunk a verseny főszervezőjéhez, dr. Palkó Zsolt cégvezetőhöz, ami annak fényében is furcsa, hogy a verseny vizi rendezését a Balatoni Hajózási Zrt. végzi, így az általuk delegált vizi rendezők jogköre és feladata a versenykiírás rendelkezéseit betartatni, módosítani, esetleges változásukról a versenyzőket értesíteni. Mindenestere bízunk benne, hogy feltett kérdéseinkre mihamarabb választ kapunk és ígérjük, hogy azokat haladéktalanul és változtatás nélkül közöljük.