Siófok  10  •  3.9 kn       

Keszthely  8.1  •  0 kn       

Balatonfüred  9.6  •  3.5 kn       

Balatonboglár  9.4  •  3.8 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  5.7  •  4.9 kn       

Tiszafüred  7.1  •  4.8 kn       

Mályi-tó  7.2  •  2.2 kn       

2021. szeptember 23., csütörtök

Megkezdődött a nevezés az V. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságra

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2009-ben is az Adriatic Challenge (AC) rendezi a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságot.

Megkezdődött a nevezés az V. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságra

Az MVSZ hivatalos bajnokságának már ötödik alkalommal ad otthont a dalmáciai Biograd, idén október 10-17. között. Az esemény fővédnöke ismét Wossala György, az Európai Vitorlás Szövetség elnöke, a Magyar Vitorlás Szövetség ügyvezető elnöke. A nevezés május 1-én már elkezdődött a bajnokság megújult hivatalos honlapján, ahol minden tudnivaló megtalálható: www.adriabajnoksag.hu. Érdemes a weboldalt naponta olvasni, hiszen minden friss információról itt is tudósít az Adriatic Challenge. Itt többek között a hajófoglalás is számon követhető, vagy akár a nevezett csapatok bemutatkozó anyaga is megtekinthető.

A tavalyi dobogósok már előfoglaltak
A foglalási táblázatból már látszik, hogy a 2008-as rangos mezőny idén is kezd kialakulni. A háromszoros címvédő AIS Sailing Team és a tavalyi dobogós helyezettek, a Volksbank Magyar Építő Sailing Team és a Litkey Sailing Team már előfoglaltak, valamint rajtuk kívül más neves hazai vitorlázók, mint Detre Szabolcs vagy Soponyai Géza is feliratkoztak a nevezési listára.

Változások a közvélemény kutatás értékelése alapján
Az Adriatic Challenge közvélemény kutatást végzett a tavalyi bajnokság után, hogy ebben az évben még magasabb színvonalon tudja kiszolgálni a felmerülő igényeket a résztvevők számára. A verseny menete alapvetően nem változik, marad a 3 túra - és 4 pályafutam, hiszen a visszajelzések azt igazolták, hogy a mezőny nagy része ezzel elégedett. Olyan változtatásokat viszont beiktatott az AC, amelyekkel még jobb feltételeket biztosíthat az igazi „one design” regattához.

Visszatér a népszerű Dufour 44
A hajóosztályokban két fontos változás történt. Visszatér a népszerű Dufour 44 az Elan 340 hajók helyett; valamint a nagyobb, kényelmesebb vitorlásokat előnyben részesítők számára a Bavaria 46 osztályt az új, szinte a gyártósorról érkező Bavaria 47 Cruiser-ek váltják fel, így a mezőny egy része kipróbálhatja az AC új flottáját. A többi osztály nem változik, azaz marad a sportos Bavaria 42 Match és a Salona 37 R. Természetesen lesz ORC is, melyben ismét indul a szlovák-cseh csapat, Michal Ruby-val a kormánynál. Láng Róbert, az AC tulajdonosa, ezúttal is fontosnak tartja az utánpótlás korosztály támogatását, ők a tavaly jól bevált Sun Odyessy 32i vitorlások fedélzetén versenyeznek ősszel. A tavalyihoz képest annyi újítással, hogy egységes hátszél vitorlákat kapnak a csapatok, amiket Magyarországról szállítanak magukkal.

Hajósorsolás Biogradban
Az V. MTNB hivatalos hajósorsolása ezúttal nem a bajnokságot megelőző sajtótájékoztatón, hanem a helyszínen történik. Erről részletes információt az AC további hírleveleiben és egyéb kommunikációs anyagaiban olvashat a mezőny.

Megszűnt a rés a Bavaria 42-ek motorkihajtásánál
A Bavaria 42 Match flotta versenyzői körében tavaly gondot okozott, hogy rés volt a hajók motorkihajtásánál, ami a résztvevők szerint lassította a hajókat. A tavaszi teljes körű karbantartás és átvizsgálás során az AC az összes vitorlást kidaruzta, egységesen alga mentesítette, és az említett rést is megszűntette. Ezen felül minden hajón az elhasználódott köteleket is újakra cserélték és új nagyvitorla felhúzókat szereltek fel a horvát szakemberek.

B31 klub alapítás Előző

B31 klub alapítás

A Marina megkezdte a Casio Yacht Timer-ek forgalmazását Következő

A Marina megkezdte a Casio Yacht Timer-ek forgalmazását