Siófok  11.6  •  4.7 kn       

Keszthely  9.9  •  7 kn       

Balatonfüred  11.3  •  4.4 kn       

Balatonboglár  11.4  •  1.9 kn       

Orfű  10  •  3 kn       

Velencei-tó  13.5  •  9.8 kn       

Tiszafüred  13  •  5.1 kn       

Mályi-tó  14  •  3.3 kn       

2024. április 25., csütörtök

Bővülő Melges flotta

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Első élmények a Balatonon az új Nadinnye nevű Melges 24-essel. Az új Melges csapat első vitorlázásáról a tulajdonos számolt be a Compass-nak.

Bővülő Melges flotta

"A vitorlást Nadin utónevű, Dinnye becenevű imádott lányomról neveztem el.
Már januárban elhoztuk német ex-tulajdonosától a DEN 209 sorszámú Melges 24 vitorlást, amely az angol British Aerospace műhelyben készült 1996-ban. Gerlónál kijavíttattuk az apróbb hibákat és a polírozást követően március első szombatján levittük a BLYC-be. „Kellemes”  35 csomós szélben hajtott be, Pali a trélerrel a telepre és sikerült borulás nélkül a klub épület szélárnyékában az árbocot is felállítani, felszereltük az összes kötelet és szereléket is. Várnunk kellett az első vízre szállással, mert nem gyengült a szél vasárnapra sem, viszont a következő hétvégén gyönyörű idő és teljes szélcsend – ahogy ez szokott lenni, ha az ember vitorlázni akar - várt. Azért kimotoroztunk legalább a „feeling” miatt!

Most vasárnap aztán eljött az első igazi teszt lehetősége és felkértem Sopit, hogy együtt teszteljük a Melges-t, az ötlet neki is tetszett. Reggel 9-re hívtam a csapatot a BLYC-be, bemelegítésként a 33 lábas leguan-nal hajóztunk ki, kellemes 15-18 csomós szélben élveztük a túrahajózást, főleg, hogy 2 év után sikerült megszüntetni a hajó rendkívüli „lee-gierig-ségét” a kormánylapát átalakításával! Előnye egyébként ennek a vitorlásnak, hogy tudtunk a tavaszi Balaton csodálatos látványában is gyönyörködni, hiszen ez a hajó azért egy nyugisabb műfaj, a hullámok is csak ritkán csapnak át a fedélzeten.

Délben megérkezett Sopi is és átszálltunk a Melges-re és egy kis technikai malőr után kifutottunk a kikötő szép új bójasora között. Sopi kormányzott, mi meg próbáltuk kilógni a hajót több-kevesebb sikerrel. Negyed szélben eléggé túlvitorlázottnak tűnt a Melges 24 a felerősödő 20-25 csomós szélben, viszont aki elől ült (Misi), annak rendesen arcába vágott a jéghideg víz. A mögötte ülők (Andris és Én) nagyon élveztük, mert félszélben hamar megsiklott a test és külön tetszett, hogy a fock felező csigás rendszerének segítségével (plusz racsnis fordító csiga) végig kézben tudtam tartani a shot-t, így minden széllökésre állítottunk a vitorlákon, pumpálással még jobban siklásba lehetett hozni a Melges-t. Igazából a genakkerezésre lettem volna még kíváncsi, de elsőre így fantasztikus élmény volt – Sopit meg már amúgy is szólította a „kötelesség”. Gross le és fock-kal behajóztunk a kikötőbe, ahol ilyen időben mindig van segítség a kikötésnél, így motorra szükségünk sem volt.

Egy biztos, ez a Melges 24 fantasztikus hajó! Modern építésű hajótest, karbon árboc és kevlár vitorlák – funkcionálisan kifogástalan technikai megoldások. Az összehangolt csapatmunka a pályaversenyeken nélkülözhetetlen lesz, aki nem gyakorol, az minden manővernél veszít pozíciójából. Azt hiszem, az idei verseny szezont erre kell rászánnunk, mielőtt az eredményekkel foglalkoznánk. Ez a hajótest akár 20 csomós sebességre is képes!

Temesfői Zénó

Versenybemutató II: CMS – Schuller Kupa Előző

Versenybemutató II: CMS – Schuller Kupa

Elindult a B31 klub weboldala Következő

Elindult a B31 klub weboldala