Siófok  6.1  •  6.6 kn

Mályi-tó  6.4  •  4.3 kn

2024. április 25., csütörtök

Versenybemutató II: CMS – Schuller Kupa

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Sorozatunk második részében egy hét éves múltra visszatekintő fonyódi versenyt mutatunk be a szervező tolmácsolásában.

Győri Attila így ír versenyeikről:
Hetedik alkalommal kerül megrendezésre ez évben a cms - Schuller Kupa az úgynevezett egyéb versenyek között. Nem nagy múlt, de mi erre is büszkék vagyunk. Büszkék vagyunk azért, mert Fonyódon a semmiből elkezdtünk valamit, és ma már elmondhatjuk, hogy számon tartják versenyünket, versenyeinket mert, hogy az óta már több is van.

1996-ban alakult egyesületünk, és már ekkor mocorgott bennünk annak igénye, hogy összemérjük hajóink képességeit és valamicske tudásunkat. 16 hajó „küzdötte” végig az egy motorossal, mint bójahajóval kijelölt távot, melynek rajtja és befutója is a kikötő volt. Ezen felbuzdulva évenként rendeztünk egy-egy háziversenyt.

Eközben elkészült a Bahart kikötő is, ami sok hajót és vitorlázót vonzott Fonyódra.

A 2003-as közgyűlésen született meg az elhatározás, hogy olyan megmérettetést rendezzünk, amely hasonló a nagy tradíciókkal rendelkező egyesületek versenyeihez, és vonzása kiterjed a környék, a nyugat-balatoni medence kikötőire is.  Ezt az elképzelést az is motiválta, hogy többen már eljutottunk boglári, ábrahámhegyi, keszthelyi, fenyvesi versenyekre, ahol jól éreztük magunkat, és tartós barátságokat kötöttünk vitorlázó társainkkal.

Azonnal megszülettek a felajánlások is. Tagtársaink, Lábady Zsolt, a Schuller  Eh’klar ügyvezető igazgatója, Papp Dezső, a Pécs Városi Sportszervezetek igazgatója, Szilágyi Lajos, az Uno Reklám ügyvezető igazgatója azonnal és készséggel álltak az ötlet mellé, ami financiális támogatást is jelentett.

Megkeresésünkre a legnagyobb fonyódi foglalkoztató (ebből nem sok van), az akkori Fonyton Kft. ügyvezető igazgatója, Lukács Sándor is felajánlással élt, és mind a mai napig támogatják versenyünket.

Minden együtt volt az I. Fonyton Schuller Kupa megrendezéséhez. Az első versenyen 2 YS I, 10 YS II, és 9 YS III besorolású hajó, és 3 jolle vett részt, közöttük volt versenyző a TVSK Port Lacaj Kikötőjéből, Balatonfenyvesről, Balatonboglárról. Évről-évre nőtt a nevezők száma, legutóbb 41 hajó vágott neki a távnak, és 34 hajó be is futott. Az évek során megtörtént minden, ücsörögtünk a „lavórban” a „Fonyódi hegy” alatt, megtizedelte a jollékat a viharos erejű szél, valami „jószándékú” túrázó elvitte a cirkáló bójánkat horgonyostól, és volt jolle, amelyik a befutó utáni ünnepléskor kapott egy olyan pöfföt, hogy hajót és legénységet kellett menteni.
Versenyről-versenyre gyarapodtunk és tanultunk is. Beszereztük a nélkülözhetetlen eszközöket, a mindennel felszerelt motorosig bezárólag. Három tagtársunk versenyrendezői minősítő, közülük kettő versenybírói vizsgát is tett.
Ahogy a hajópark bővül, és minőségileg is napról-napra javul, úgy szaporodik a versenyek száma is. Mi nem mondunk le hagyományos versenyeinkről, hisz ezek a versenyek több mint megmérettetések - közösségi események. Ezért a nyugati medence egyesületeivel és klubjaival, még a szövetségi versenynaptár összeállítása előtt egyeztettünk, és így tervezünk tenni a jövőben is, hogy minél több alkalma legyen a vitorlázás szerelmeseinek a nemes versengésre, a baráti együttlétekre.

A VII. cms - Schuller Kupa (július 25.) előtt a IV. Közvil - E.missió Kupára (június 20. is várunk minden hajóstársat. Mi bizakodva készülünk.
Egyesületünk honlapja a www.fonyodivotorlazok.hu címen érhető el, ahol Nektek és Veletek együtt kívánunk szerkeszteni egy tájékoztató és interaktív főrumot.

Várunk Benneteket minden fonyódi versenyre, mert „Fonyódra menni kell!