Siófok  10  •  3.9 kn       

Keszthely  8.1  •  0 kn       

Balatonfüred  9.6  •  3.5 kn       

Balatonboglár  9.4  •  3.8 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  5.7  •  4.9 kn       

Tiszafüred  7.1  •  4.8 kn       

Mályi-tó  7.2  •  2.2 kn       

2021. szeptember 23., csütörtök

Sikertörténet

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A hétvégén vasárnap indul útjára Magyarország első rádió-távirányítású, one design versenysorozata.

Sikertörténet

Szinte hihetetlen, de az apró hajó megjelenése után,  pár hónap alatt, több mint 30 Micro Magic talált gazdára. A flotta folyamatosan növekszik, minden héten akad valaki, aki a hajóosztályhoz való csatlakozás mellett dönt. A szervezők elképzelései szerint 10+1 fordulós sorozatot indítanak útjára és már idén Országos Bajnokságot rendeznek.
Vasárnap Velence ad otthont a nyitófutamnak, melyre már 14 egység leadta előnevezését. Az év során lesz Micro Magic ranglistaverseny a Lágymányosi öbölben, Révfülöpön, Keszthelyen, Kenesén, Füreden, Százhalombattán, és Balatonlellén.

A Micro Magic egy kis távirányítóval vezérelt vitorlás hajó, amit a német Graupner cég tervezett és árul kit formában.

Az 1998-as bemutatása óta számos hajós szerzett tapasztalatokat és ezek szerint ez a modell nem egy egyszerű játék, amely a fürdőkádba való  még akkor sem, ha a kis mérete első pillanatban ezt is sugallná.  Bár sokaknak az első pillanatban tán kétségei támadnak a teljesítményét illetően, az aprócska hajó valóban remekül vitorlázik. Ez persze nem meglepő, hiszen a tervezés során ez volt a legfontosabb szempont. A Micro Magic-et azért készítették, hogy bizonyítsák, egy nagyon kicsi rc vitorlás hajóval is ugyanolyan élmény lehet a modellvitorlázás, ahogyan a nagyobbakkal. Valójában az MM megfelel egy feles méretű korai IOM modellnek; néhány felépítési megoldást ebből az osztályból vettek át.

A kis mérete miatt ideális például nyaralásokkor, hogy akár az autó csomagtartójában meglapulva várja, hogy tulajdonosának legyen néhány perce modellezni. Teljes riggben és hajózásra készen is elfér bármilyen autóban és a tömegközlekedési eszközökön sem okoz gondot a szállítása. Mindezek egy nagyobb hajóról már nem mondhatók el.

A Micro Magic tökéletes lehetőséget kínál, hogy bárki kipróbálja az rc vitorlázást kis anyagi ráfordítás és kevés erőfeszítés mellett. A kit könnyedén beszerezhető. A kit rövid idő alatt, könnyedén összeállítható, mindössze néhány egyszerű lépésből áll. Ezen kívül mindössze egy olcsó, egyszerű kétfunkciós rádió-távirányítóra van még szükség. Nem kell hozzá speciális és drága vitorlacsörő, egy második standard szervo tökéletesen mozgatja a vitorlát. A Micro Magic nem csupán a kezdőknek készült. A kis mérete és a versenyhajó-dizájnnak köszönhetően a modell nagyon megbízhatóan viselkedik és vitorlázik, olyan, mint egy bolha a vízen, amely a többi hajó körül cikázik, akár a nagyobb hajók között is.  Aki tényleg kezdő esetleg olyan hajót preferál, amely kevésbé mozgékony és hosszabb távon is halad a maga útján irányítás nélkül – megkönnyítve így a kezdők vitorláséletét. A Micro Magic-et figyelmesen és aktívan kell vezetni.  Ez teszi a modellt vonzóvá az olyan tapasztalt vitorlázók számára, akik a leghatékonyabb és leggyorsabb módját keresik képességeik javításának.

Miközben vannak, akik úgy vélik, hogy az MM nem alkalmas kezdők számára, mások szerint ez a hajó segíthet abban, hogy valaki megtanuljon egy modellt irányítani. Ez pedig lehetővé teszi a kezdők számára, hogy felkészüljenek nagyobb versenymodellek – mint például az IOM vagy a Marblehead vezetésére. Hasonló elmélet vált általánossá a teljes méretű, normál vitorláshajózásban is, ahol a dinghy tapasztalatok gyakran az alapját képezik a vitorlázók tudásának.

Bár a Micro Magicnek számos előnye van, például, hogy akár egy kis mesterséges tóban is vitorlázik, és a hajó a méretéhez képest meglepő feltételeknek is eleget tesz, arról azonban nem szabad elfeledkezni, hogy ezt nem a nyílt vizekre, vagy erősebb (3 bft erősségűnél nagyobb) szelekre tervezték. A hajót a viszonylag nagy vitorlázatával nyilvánvalóan elsősorban a gyengébb vagy közepes szelekre szánták és köszönhetően a könnyű súlynak problémák adódhatnak a viharos vizeken. A hajóhoz ugyanakkor tervezhető és építhető kisebb vitorla és így már akár 6 bft erősségű szélben is megállja a helyét.

Komoly névadó a 2010-es Dragon EB mögött Előző

Komoly névadó a 2010-es Dragon EB mögött

I. Magyar Micro Magic Regatta Következő

I. Magyar Micro Magic Regatta