Siófok  11  •  0.5 kn       

Keszthely  12.9  •  2 kn       

Balatonfüred  13.5  •  2.1 kn       

Balatonboglár  13.8  •  3.6 kn       

Orfű  16  •  2 kn       

Velencei-tó  13.2  •  6.7 kn       

Tiszafüred  12.2  •  5.3 kn       

Mályi-tó  12.4  •  3.3 kn       

2024. március 01., péntek

North fejlesztések a J-24 osztálynak

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Folyik az új J-24 kevlar génua fejlesztése a North Sails-nél. A J-24 osztály már egy ideje tervezi, a génua szabályok módosítását.

North fejlesztések a J-24 osztálynak

A jelenlegi változtatás megengedné az előzőleg tiltott aramid szálas anyagok használatát, és a vitorla súlyának csökkentését. Az aramid szálak bevezetése a tervek szerint a pentex anyagok eltűnését jelentené, egy időben az egyes kevlar konstrukciók megjelenésével. Az aramid szálból készített vitorlák bizonyítottan hosszabb ideig tartják az alakjukat és tartósabbak. Azonban az anyagok árkülönbségéből adódóan várhatóan az aramid alapanyagú vitorlák ára magasabb lesz, mint a pentex, de hosszútávon az aramid tulajdonosok jobban járnak, mert ezek a vitorlák tovább nyújtanak jó teljesítményt. Sok One Design osztály döntött már az ez irányú változtatás mellett, és mindegyik elégedett az eredménnyel. A J-24 esetében valószínűleg az idő fogja megadni a választ. A North Sails One Design csapata keményen dolgozik az új génua fejlesztésén, mely ezeknek a tervezett változásoknak megfelel. Az első vitorlák októberben készültek el, melyek sok „két hajós” teszten estek át az „ East Coast Championships” előtt. Ezek kevlar anyagból készültek, a Newport DX-7K modell mintájára. Az új vitorlák versenyképesnek bizonyultak a pentex vitorlákkal, de az elemi rostok különbözősége miatt különbözően reagáltak a terhelésre és az erőhatásokra.

Január elején, San Diegoban ujabb teszteket végeztek a North-nál, egyformára beállított J-24-esekkel a következetesen egyenletes San Diego-i szélben. A háromnapos periódus alatt 5-14 csomós szélerőben volt alkalmuk kipróbálni a vitorlákat. A szeletekből álló kevlar vitorla nagyon jó volt középerős, és még gyengébb szélben is. A 3DL kevlar vitorla nagyszerűen ment, de szűk tartományban nyújtott csak kivalló teljesítményt. Jobban reagált az erősebb felhúzó feszességre, és kevesebb shott aktivitást igényelt, mint a korábbi pentex vitorlák.

A 72 éves Szlovén vitorlázó halála Előző

A 72 éves Szlovén vitorlázó halála

Kiemelkedő szakmai elismerés Következő

Kiemelkedő szakmai elismerés