Siófok -0.6 • 5.7 kn
Német dominenca, de magyar egység is a dobogón a Tópark J24 EB első napja után
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A Tópark J24 Európa Bajnokság szeptember 23-i második versenynapja ismét parti halasztással indult. A kikötőben rendezett nemzetek közötti optimist evezős versenyt követően délután már a J24-es hajókban is összemérhették tudásukat két futam erejéig a csapatok. A német hajók erőfölénye jellemezte az első vitorlázott versenynapot. Ezt igazolandó két futam után az összetettben vezet a GER-9230-as egység Perr Kock kormányzásával. Őt követi a szintén német GER-5420-as Greg Wilcox vezetésével. A rendezők nagy örömére a harmadik helyen már hazánk versenyzője áll, a 2008-as magyar bajnok a HUN-7-es Székely Antal csapata.
Mosolygós napsütésre ébredt az EB mezőnye kedd reggel. Sajnos a szél azonban ezen a délelőttön sem kecsegtette sok jóval a 200 fős versenyzői gárdát. A szervezők egy frappáns ötlettől vezérelve két futamból álló optimist hajókkal vívott evezős versenyt rendeztek a hét nemzet képviselőiből verbuválódott vitorlázóknak. Az eredetileg gyerekek részére készített kiképző hajókat vitorla és egyéb felszerelések nélkül, az adott nemzet zászlajával ékesítve adták át a rendezők az önkéntes lapátolóknak. A háromfős csapatok igény szerint cserélhettek a futamok között. A magyar színeket Csoltó Ákos, Rick Gergő és Szabó Péter képviselte, ám nem tudták befejezni a versenyt – elsüllyedtek. A nemzetek közötti evezős versengést végül a német optimist nyerte az olaszok és a svédek előtt.
Délben végre már nagyobb J24-es hajók kerültek a középpontba. Bíztatóan kezdett fújni a déli szél, így a versenyzőknek 12.20-kor lehúzták a halasztás lobogót és a mezőny - remélve, hogy ma talán lesz egy sikeres futam - elindult a kikötőből.
13.15-kor elkezdődött a rajteljárás. Az első éles futamra jellemzően magasan volt az adrenalin szint a kormányosok körében. Dodgem derbyket idéző lázas helyezkedés kezdődött a rajtvonalon. Percekkel a rajtlövés előtt már tisztán látszott, hogy a mezőny csaknem fele korai rajtos lesz. Ez így is történt. A visszalőtt rajt után már óvatosabban vágtak neki a csapatok az újabb kihívásnak. Az első kreutz bójánál igencsak összetorlódott a mezőny, ennek eredményeképpen még a kiabálások sem tudták megakadályozni az ütközéseket és bójaérintéseket. Ez folytatódott a hátszeles „kapunál”, ahol a leálló szél miatt ismét összeakadtak a riválisok. A második hátszeles szakasz aztán újraosztotta a már-már remélt helyezéseket és egyértelműen bebizonyosodott, hogy a lee taktikát választók lettek az eredményesebb befutók. Ennek két addig jól hajózó, ám most luv taktikát választó magyar egység Litkey Farkas és Madarász Tamás látták kárát, hiszen mindkettő még 10-en belül vette a kreutz bóját, de a befutóban már kicsúsztak az első 10-ből.
A második futam előtt fordult a szél DNY-i irányba, így pályamódosítást követően, olykor szabálytalan ütközésekkel tarkítva indult az első kreutz. Középen a magyarok közül Madarász Tamás és Hercsel Erik rajtoltak a legjobban. Az első kreutzban azonban mégis azok jártak jól, akik a bal oldalt választották élükön az első futam győztesével a Rotomonnal. A második kreutz-ban a szél meglehetősen forgolódósra váltott, és olykor 30-50 fokot is legyezett. A magyarok közül ezen a szakaszon Székely Antal taktikázott a legjobban, aki az első futamon begyűjtött negyedik helyét követően hatodikként ért célba.
Két futam után az összetettben 6 ponttal vezet a GER-9230-as egység Peer Kockkal egy második és negyedik hellyel. A második egy ponttal lemaradva a GER-5420-as Rotoman Gerg Wilcox kormányzásával, egy hatodik és első hellyel. A harmadik és egyben a legjobb magyar, így az összetettben a harmadik helyen áll Székely Antal. És ne feledjük, a negyedik helyen egy magyar hajó van Kovács Zoltán a Kirowskival.