Siófok 5 • 7.3 kn
A Suzuki bemutatja az új DF115BG és DF140BG hajómotorokat
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A Suzuki bemutatja az új DF115BG és DF140BG hajómotorokat
A Suzuki bemutatja a világ első*, saját vezeték nélküli fojtószelep- és fokozatváltó (drive-by-wire) rendszerrel ellátott négyütemű 115 és 140 lóerős motorjait.
A Suzuki Motor Corporation bemutatta új DF115BG és DF140BG, négyütemű 115 és 140 lóerős hajómotorjait, melyeket a világon elsőként* saját vezeték nélküli fojtószelep és fokozatváltó rendszerrel látott el.
Míg a 115 és 140 lóerős hajómotorok jellemzően a közepes méretű, szabadidős célokra használt hajók tartozékai, egyre nagyobb ügyféligény mutatkozik a nagyobb méretű hajókhoz ajánlott, nagyteljesítményű motorok fejlett technológiája iránt is.
Éppen ezért a DF115BG és a DF140BG motorok esetében a Suzuki nagyméretű, 150 és 350 lóerő közötti teljesítményű hajómotorjainál használt elektronikus fojtószelep- és fokozatváltás-vezérlés technológiát, vagyis az ún. Suzuki precíziós vezérlést (Suzuki Precision Control) alkalmazták. Ez a vezérlőrendszer a hagyományos vezérlőrendszerek mechanikus szabályozókábeleit elektromos kábellel váltja fel, így biztosítva az egyenletes és biztonságos váltást, valamint a simább és pontosabb motorkezelést. A keverékképzési és égésszabályozási rendszerrel (Lean Burn Control System) kombinálva üzemanyag-takarékosabb működést tesz lehetővé szélesebb működési tartományban. Mindemellett csendesebb és még kellemesebb hajózási élményt biztosít, hiszen a levegő beáramlási hangját hangtompítók nyomják el.
A DF115BG és a DF140BG motorokat a Kosai Üzemben, Japánban állítják majd elő 2020 októberétől, ekkortól válik elérhetővé globálisan, többek közt Észak-Amerikában, Európában és Japánban.
A DF 115BG és a DF140BG hajómotorok főbb jellemzői
- A világ első* saját vezeték nélküli fojtószelep- és fokozatváltó (drive-by-wire) rendszerrel, azaz Suzuki precíziós vezérléssel (Suzuki Precision Control) ellátott négyütemű 115 és 140 lóerős hajómotorjai.
- Megemelt kompresszióviszony, melyet a jól bevált 2.045 cm3-es, négyhengeres, négyütemű DF115A és DF140A motorsorozattól kölcsönöztek, és amely fokozott teljesítményt, ugyanakkor üzemanyag-takarékosabb működést tesz lehetővé.
- Újratervezett motorburkolat, melyet új levegőbeáramlási rendszerrel láttak el, így nagyobb mennyiségű levegőbeáramlást tesz lehetővé.
- Újragondolt olajszűrő elhelyezés, így a szűrő már a motor felső borításának eltávolításával cserélhető, tehát a karbantartás lényegesen egyszerűbbé válik.
Céginformáció
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az SX4 S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.
A Magyar Suzuki 2019-ben 185.002 esztergomi gyártású járművet értékesített 123 országban. A vállalat a 2018-as adatok alapján az ország 10. legnagyobb árbevételű cége.
A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába, Montenegróba és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is.
A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tizenhárom ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó és Montenegró, Azerbajdzsán, Lettország, Észtország, Albánia) piacát látja el.