Siófok 1.6 • 11.1 kn
Olasz - angol döntő lesz a Puig Women’s America’s Cup – ban is…
A rajtnál a svájciak jöttek el legszebben, igaz nem volt nehéz dolguk, mert a mezőny fele (NZL, FRA, USA) korai rajtos volt.
Tegnap nem tudták befejezni a futamaikat a Puig Women’s America’s cup A csoportjában így ma korán reggelre tűzte ki a versenyrendezőség a rajtot. Az időjárás ma sem fogadta kegyeibe a női csapatokat, mert délelőtt egyetlen futamot sem sikerült rendezni, délután is mindössze egyet, így ezen az egy futamon dőlt el, hogy az angolok és az olaszok mellett ki lesz a harmadik, aki bejut ez elődöntőkbe. Öt futam után a svájciak álltak még tovább jutásra, de a kiwik sem voltak messze így sejthető volt, hogy az ő párharcuk hozza a harmadik elődöntőst.
A rajtnál a svájciak jöttek el legszebben, igaz nem volt nehéz dolguk, mert a mezőny fele (NZL, FRA, USA) korai rajtos volt. A britek és az olaszok balcsapáson indultak, bízva a pálya jobb oldalában, a svájciak pedig balra nyitottak. Az első találkozásnál továbbra is a svájciak vezettek és ez nem is változott a kreutz nagy részében, de a felső szakaszon, már kevesebb, mint egy hajóhossz előnyük volt csak mind a brit, mind a kiwi hajó előtt. A kaput, már magabiztosan a svájciak vették 13 mp - vel a britek és 30 mp - vel a kiwik előtt.
Hátszélben a pálya jobb oldala fizetett, amit kezdetektől erőltettek a britek és a kiwik, ennek eredményeként a kaput már a britek vették elsőnek 45 mp - vel a kiwik előtt. A svájciak a kapu előtt még második helyen álltak, de nem vállalták be a haulzolást és fordultak majd leejtettek, ezután pedig vízbe csobbantak. Valószínű ez volt az a pont a futamban, amikor elbúcsúztak az elődöntőtől.
A britek innen már nem hibáztak és nyerték a futamot összesen öt másodperccel a kiwik előtt. A svájci csobbanás után az amerikai és az olasz hajó is megelőzte őket és pont elég volt a kiwiknek, hogy pontazonossággal ugyan, de ők jussanak az elődöntőbe.
Az elődöntőkre a nap legjobb szele érkezett 11 - 13 kts - el. A hat résztvevő: GBR, ITA, NZL, ESP, SWE, NED. A rajtnál a hollandok megint a pinenden indultak, de korairajtosok lettek. A vonal közepén a spanyolok, az angolok és a svédek együtt rajtoltak és koppantottak balra a pálya széléig. Az olaszok jobbra nyitottak és a találkozásnál óvták is a briteket, amit meg is adtak nekik. A kreutz végén a spanyolok vezettek, másodiknak érkeztek az olaszok, majd a svédek és az angolok. Hátszélben a spanyolok meg tudták tartani előnyüket és ismét elsőnek vették a jelet. A második helyért nagy csata volt, mert az olaszok ugyan bal csapáson érkeztek, de durván betették a svédek elé, így ők vették másodiknak a kaput. A második kreutz végére az első két helyen a spanyolok és az olaszok tartották a helyüket, de az angolok fel tudtak jönni a harmadik helyre. A befutó is szorosra sikerült, mert a spanyolok csobbantak egy rövidet a hátszélben, de így is 7 mpvel az olaszok előtt tudtak bejönni. Harmadiknak a britek, majd a kiwik, a hollandok és a svédek érkeztek.
A második futam előtt pár csomót erősödött a szél. A hollandok a megszokott pinenden mentek a kiwikkel, a többi csapat a vonal középső és felső részét választotta. A britek nyitottak egyből jobbra, majd a spanyolok is velük mentek. A keresztezéseknél a spanyolok óvták az olaszokat, amit meg is kaptak, de az olaszok ezt a büntetést elég gyorsan letudták. A kreutz végén az olaszok ismét határozottan betették hajójukat, most épp az angolok elé. A kapunál mondhatjuk forrt a víz, mert a hat hajó 8 mp - n belül kerülte a jeleket. A kapunál még a kiwik is begyűjtöttek egy büntetést a spanyolok ellen, de ez a spanyoloknak sokba került, mert visszaestek az utolsó helyre. Hátszélben az olaszok szépen tartották a helyüket, a svédek és az angolok együtt vették a kaput és jobbra indultak. A második kör már nem hozott helycseréket az élen így ezt a futamot az olaszok nyerték, az angolok és a svédek előtt. Két futam után az olaszok vezetnek 17 ponttal, 12 pontja volt a briteknek és 11 a hazai spanyol csapatnak.
A rajtnál a britek és a kiwik tudtak eljönni legjobban. A hollandok óvták a svédeket, amit meg is adtak így a svédek a mezőny végén folytatták a vitorlázást. A kreutz végén a kaput az angolok vették elsőnek az olaszok előtt. Őket a hollandok követték, akik megpróbáltak befordulni az olaszok elé, de ennek csobbanás lett a vége, amiből relatíve gyorsan kijöttek és a kiwik előtt tudtak maradni. Hátszélben az angolok őrizték vezető helyüket az olaszok előtt, viszont a kiwik legyalogolták a hollandokat, így ők érkeztek a harmadik helyen. Kreutzban a britek továbbra is magabiztosan vezettek, amit a célig meg is tudtak őrizni. Őket az olaszok, majd a kiwik és a spanyolok követték a kapunál. A sorrend a befutónál sem változott. Az utolsó futam előtt az olaszok vezettek 24 ponttal, az angolok álltak a második helyen 22 ponttal, a spanyolok pedig 14 ponttal. A többi csapatnak esélye sem volt már a döntőre, így az utolsó futamra már csak az a kérdés maradt, hogy a spanyolok ha nyernék is a futamot a britek tudnak e akkorát hibázni, hogy ne legyenek ott a döntőben.
Az utolsó futam rajtja komolyra sikerült mert a pinenden hatból négy hajó korai rajtos lett, és csak a spanyolok és a kiwik tudtak elrajtolni normálisan. A leggyorsabban az olaszok tudták összeszedni magukat és át is tudták venni a vezetést a kapuig. Másodiknak a kiwik, majd a spanyolok érkeztek. A hátszél végén még mindig az olaszok vezettek. A spanyolok nem csak utolérték a kiwiket, de be is tették föléjük, ami miatt be is gyűjtöttek egy büntetést. A Kreutz megint hozott izgalmakat, mert az olaszok csobbantak és ezzel a spanyolok az élre tudtak állni és a végén nyerték is a futamot. Sajnos a két futamgyőzelem sem volt elég a Sail Team BCN - nek a döntőbe jutáshoz, mert a britek a végén bejöttek harmadiknak a svédek mögött és ezzel ők lettek a döntő másik résztvevői az olaszok mellett. Hasonlóan a Louis Vuitton Cup döntőjéhez a nőknél is olasz angol párharc alakult ki, méghozzá úgy hogy mind a ketten 27 ponttal jutottak be.
A döntőt vasárnap tartják majd, ami egy futamos lesz…