Siófok 6.1 • 6.5 kn
Weöres Szabolcs a Vendée Globe kapujában
Beszélt 2024-ről is: hajó szervizelés, két transzatlanti verseny, ezek után újabb szervizperiódus, majd edzések várnak rá a világ legkeményebb vitorlásversenye, a szóló, kikötés nélküli Vendée Globe november 10-i rajtjáig.
Az egyik fő támogató, az MVM székházában Weöres Szabolcs beszámolt - egy remek videó segítségével - a 2023-as, a szó szoros értelmében is viharos évről, és beszélt 2024-ről is: hajó szervizelés, két transzatlanti verseny, ezek után újabb szervizperiódus, majd edzések várnak rá a világ legkeményebb vitorlásversenye, a szóló, kikötés nélküli Vendée Globe november 10-i rajtjáig.
2023-ra visszatérve: minden versenyen célbaért a New Europe, ez nagy szó, hiszen például a viharos Fastnet Race-en az első éjszaka 48 (!) MAYDAY vészjelzést adtak le a mezőnyből, a Transat Jacques Vabre rajtját pedig a 180 kilométer/órás szélvihar miatt halasztották (Szabi a védett kikötőben 125 kilométer/órás szelet mért...), de a halasztott rajtra is maradt szél, az első este 5-6 hajó adta fel a versenyt. Az idényzáró Retour a la Base regattán pedig valószínűleg bálnával ütközött a magyar hajó - az egyik svert törött el ebben a balesetben. Kalandból kijutott tehát Szabinak - és hol van még az idei felkészülési szezon és a szóló földkerülő verseny vége...
A sajtótájékoztató itt visszahallgatható szerkesztett hangfelvételén először Fa Nándor köszöntését hallják, majd egy kerekasztalbeszélgetés következik Weöres Szabolccsal. Az MVM képviseletében Bozóki Anita, Fluck Bence és Katona Kolos kérdezték.
Visy László Oszi