Siófok   •  13 kn       

Keszthely  3.9  •  8 kn       

Balatonfüred  4.6  •  13.3 kn       

Balatonboglár  5.3  •  13.8 kn       

Orfű   •  8 kn       

Velencei-tó  2.6  •  7.5 kn       

Tiszafüred  -0.6  •  6.7 kn       

Mályi-tó  0.9  •  4.9 kn       

2024. november 21., csütörtök

Bronzérem Barcelonában

Bronzérem Barcelonában

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A „NACRA 15-SUPER SERIES” az utánpótlás katamarán osztály Európa Kupája, melyet 8 helyszínen rendeztek, köztük idén először Balatonalmádiban is.

A suliszünetben Barcelona adott otthont a TROFEO INTERNACIONAL CIUTAT DE BARCELONA - NACRA 15-SUPER SERIES CLOSING EVENT rendezvénynek. A „NACRA 15-SUPER SERIES” az utánpótlás katamarán osztály Európa Kupája, melyet 8 helyszínen rendeztek, köztük idén először Balatonalmádiban is. Az U17 korosztályban a dobogó harmadik fokán először állt magyar versenyző, Bartos Betti - Marcell Egervári (BYC/Katamarán Suli) jóvoltából.

A regattán népes magyar csapat 5 párossal, három egyesületből képviseli színeinket.

Litkey Árpi (PÖFF) rutinos, nemzetközi vizeken már komoly tapasztalattal bíró egységeit nevezte be a regattára:

  • HUN 130 Litkey Trisztány – Kovács Áron (Pöff/Pöff)
  • HUN 299 Litkey Sámson - Naia Dardenne (Pöff/Pöff)

Ők érkeztek a legkorábban a Barcelona International Sailing Center (BISC) fantasztikus adottságokkal rendelkező kikötőjébe. Virág Flóra (Katamarán Suli) Nacra Falka csapata Balatonalmádiból az alábbi felállásban érkezett:

  • HUN 218 Bartos Betti - Marcell Egervári (BYC/Katamarán Suli)
  • HUN 240 Dávoti Gréta – Puskás Léna (BYC/Katamarán Suli)
  • HUN 285 Roka Péter – Fedeli Grace (Katamarán Suli/Katamarán Suli)

A verseny körülményei alaposan próbára tették mind a rendezőket, mind a versenyzőket, az edzőkről nem is szólva. A három versenynapból egyedül szombaton lehetett négy futamot levitorlázni, mert hol a hullámok mérete, hol a szél erőssége akadályozta meg az utánpótlást a versenyzésben. Pedig a rendezők minden nap tettek kísérletet, olykor komoly anyagi károkat is okozva a mezőnynek.

Péntek: Az első versenynap, amikor majdnem teljesítettünk egy futamot

Az első hivatalos versenynapon, szikrázó napsütés és a rendezők csoportja fogadta az összegyűlt Nacra 15 csapatot. Köszöntötték az egybegyűlteket, és ahogy az már ilyenkor lenni szokott, balesetmentes közlekedést és jó szelet kívántak a fiataloknak. Majd egy kis halasztás következett, mert hogy 20+ volt a alap szél csomóban – megértettük.

Délután tényleg volt egy pillanat, ami hosszabb ideig kellemesebb szelet sugalmazott Az éber rendezőség azonnal rá is mozdult, le a kalappal elöttük. Igen ám, de mire kirakták a pályát és elindult a rajt ceremónia a laza kétméteres hullámok mellé ismét visszaerősödő szél párosult. Annyi baj legyen, a 20+ csomó még jó lehet egy rajta, és így is történt. Az az apró ám de nem elhanyagolhat tény, hogy több egység borulással jutott el a rajtvonalra, az nem nagyon zavarta a rendezőket – még.

Ám mire a cirkáló szakasz végére ért az élmezőny, már jöttek a jelek. A part felől leporzás kíséretében érkezett meg a fenevad, mely dominóként döntötte fel a 15 lábas játékszereit. Szem nem maradt zárazon, hajó nem maradt talpon – azonnal partra intették a mezőnyt.  Bölcs döntés volt, talán kicsit későn. Közel tíz egység cápázott le, két árboc biztosan megsérült, pár uszony eltűnt, több orrsudár és jib vitorla látta kárát a mai futam kíséretnek. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de a „helyi Kenguru” biztos dörzsölte a markát. Este a kikötőben paszta parti várta a megfáradt katamarán hősöket.

Szombat: Négy futam, valamint Trisztán/Áron villantása tette emlékezetessé a második versenynapot

Végre minden a menetrend szerint alakult – időben reggeliztünk, a szél is megérkezett, így nagy lelkesedéssel hajózott ki a Nacra 15 mezőnye. Az első futamokat még meglepően gyenge, 6-8 csomós szelekben bonyolították, ám a végére befrissült majd 15 csomósra a szél. Az izgalmakat azonban nem ez, hanem a hullámok méretet okozta. Míg az élmezőny ennek lehetőségeit kihasználva vigyorogva vágtatott rajtuk, addig a tapasztalatlanok tengeri betegséggel megspékelve küzdöttek a talpon maradásért.

A nap villanása egyértelműen a Litkey Trisztán – Kovács Áron (Pöff/Pöff, HUN-130) pároshoz kapcsolódik. A második futamban bemutatott fantasztikus lee rajtot követően sokáig a mezőnyt vezetve vitorláztak, míg végül a harmadik helyen szakították át a képzeletbeli célvonalat. Azonban bátran kijelenthetjük, minden magyar egység tisztességesen állt helyt az igencsak szokatlan körülmények között.

Vasárnap – amikor csak cápa show és díjkiosztó jutott, futam nem

A harmadik, egyben utolsó versenynapra az időjósok ismét komoly körülményeket prognosztizáltak a NACRA 15-SUPER SERIES mezőnyének. A kérdést onnan is megközelíthettük volna, hogy elég volt-e a pénteki hajórongálásból a rendezőknek, vagy kell egy vasárnapi ráadás is. A válasz gyorsan megérkezett – kell!

Hiába mértünk a parton már 20 csomót, a rendezőség kivezényelte a csapatokat. Akadt, aki ment, akad, aki marad, illetve akad aki kényszerből maradt, mert ki sem jutott a kikötőből.

Mire elkészült a pálya, az alap 22 csomós szelet már 25 csomós nyomások tarkították, ami a laza két méteres hullámokkal már a rajtvonalra való lejutást is megnehezítette. Lássuk be, talán csak a helyi Nacra alkatrész kereskedő kívánt ilyen körülményeket, mi biztos nem. Majd, amikor már több egység „cápázott” – azaz uszonyokkal felfelé billeget a víz felszínén – a rendezőség megértette a természet üzenetét, és partra vezényelte az utánpótlás katamarán hősöket. Mi ekkor épp a HUN 218 cápa bemutatóját szakértettük, miközben Flóra 28 csomós szelet mért – ha lúd, akkor legyen kövér.

Nos, talán nem kell magyarázni, hogy az események hatására a végeredmény sem változott. Ám az igazi meglepi a díjkiosztón ért minket, mondhatni történelmi a siker.

A „NACRA 15-SUPER SERIES” az utánpótlás katamarán osztály Európa Kupája, melyet 8 helyszínen rendeztek, köztük idén először Balatonalmádiban. Az U17 korosztályban a dobogó harmadik fokán először állt magyar versenyző, Bartos Betti - Marcell Egervári (BYC/Katamarán Suli) jóvoltából.

Ám nem csak őket kell megdicsérni, hanem minden magyar Nacra 15 egységet. Hiszen ne feledjük,  a Litkey Trisztán – Kovács Áron páros az egyik futamban a harmadik helyen végzett.  No és a lányok - amennyiben a Dávoti Gréta - Puskás Léna női páros az utolsó futam befutója elött nem áll fejre, a legeredményesebb magyar egységként térhettek volna haza közel TOP 10-es végeredménnyel. Róka Peti és Fedeli Grace elött is le a kalappal. A svájci sérült HUN 285-ös Bali/Lizi páros helyére ugrottak be, és minimális közös hajós előélettel hozták le sikerrel, első nemzetközi versenyüket.

Az összetett végeredmény az alábbiak szerint alakult:

  • 12. helyen HUN 299 Litkey Sámson - Naia Dardenne (Pöff/Pöff) 37p
  • 20. helyen HUN 241 Dávoti Gréta – Puskás Léna (BYC/Katamarán Suli) 51p
  • 23. helyen HUN 130 Litkey Trisztán – Kovács Áron (Pöff/Pöff) 52 p
  • 26. helyen HUN 218 Bartos Betti - Marcell Egervári (BYC/Katamarán Suli) 59 p
  • 38. helyen HUN 285 Róka Péter – Fedeli Grace (Katamarán Suli/Katamarán Suli) 116 p

Le a kalappal srácok, folytatás 2024-ban!

Magyar sikerek a 29er Európa-kupasorozatban Előző

Magyar sikerek a 29er Európa-kupasorozatban

November 16 - án kezd a Magyar válogatott az SSL Gold Cup - on Következő

November 16 - án kezd a Magyar válogatott az SSL Gold Cup - on