Siófok  -0  •  6.1 kn       

Keszthely  -4.1  •  2 kn       

Balatonfüred  -0.4  •  6 kn       

Balatonboglár  -0  •  5 kn       

Orfű  -1  •  9 kn       

Velencei-tó  0.7  •  12.2 kn       

Tiszafüred  -3.3  •  8.1 kn       

Mályi-tó  -1  •  3.7 kn       

2024. november 23., szombat

Német vezetés, Magyar második hely a Csopaki Kalóz EB - n

Német vezetés, Magyar második hely a Csopaki Kalóz EB - n

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A nap végére a két futamot is megnyerő német egység vette át a vezetést Sallaiéktól, akik a második helyen folytathatják a versenyt. A nap utolsó futamára megerősödő szélben több egység is borulást szebvedett.

Három, friss szélben lebonyolított futammal folytatódott Csopakon a Procelero SE rendezésében futó Kalóz Európa-bajnokság. A nap végére a két futamot is megnyerő német egység vette át a vezetést Sallaiéktól, akik a második helyen folytathatják a versenyt. A nap utolsó futamára megerősödő szélben több egység is borulást szebvedett.

Pénteken „teljes napot” vállalt a csopaki kalóz EB mezőnye, azaz mindhárom tervezett futamot sikerült megrendeznie a Sipos Péter vezette rendező csapatnak. Az előző délutáni viharból maradt déli-délnyugati szelet a prognózisok egész napra kitartónak jelezték, így a terv szerinti 10 órakor el is ment az ötödik futam rajtja 200 fokra kitűzött pályán 10 csomós szélben. A nagyjából vízközépre elhelyezett pálya azonban megtréfálta a rendezőket, a szél ugyanis mintegy 70 fokot fordult jobbra, így a második cirkáló szakaszban a „már jól bejáratott” November lobogó, azaz a futam félbe szakítása következett.

A versenyterületen már jól láthatóan izmosodott a tihanyi szorosból érkező délnyugati szél, de még nem tudott teljesen az északnyugatiasodó áramlás fölé kerekedni, így a rendezőhajó bő másfél kilométerrel délebbre költözött, majd kábé ugyanennyivel közelebbre is helyezkedett a tihanyi csőhöz.

Ezt követően a szél „beállt” 220 és 240 fok közé, így kis változtatásokkal zsinórban futott három futamot a mezőny a 8 és 15 csomó közötti erősségű szélben. Az ötödik – a napi első – futamban még szükséges volt a futamon belül módosítani a cirkáló pályajelet, a további futamok már változtatás nélkül futottak – illetve a kapu precíz elhelyezésével korrigálta a rendező a szélirány apróbb változásait.

A napi utolsó futamra 15 csomó fölé is frissült a szél, ennek néhány egység már komoly kárát látta, több hajónak borulást is túl kellett élnie.

Annak ellenére, hogy a befejezett ötödik futamot a HUN-21 egység nyerte, a péntek a németek napja volt a péntek, volt olyan bójakerülés, ahol az első öt helyen német egység fordult. A GER-18 csapat két futamot is megnyert, s ezzel az összetett lista elejére ugrott. A nap kezdetéig vezető magyar Sallai-Payr egység – egy harmadik, egy ötödik és egy tizedik hellyel - a második helyen folytathatja az EB-t.

A részletes eredményeket itt lehet nézni.

Magyar kettős az élen a Csopaki Kalóz EB - n Előző

Magyar kettős az élen a Csopaki Kalóz EB - n

Német arany, Magyar ezüst a Kalóz Európabajnok Következő

Német arany, Magyar ezüst a Kalóz Európabajnok