Siófok  1.1  •  10.5 kn       

Keszthely  -0.1  •  5 kn       

Balatonfüred  0.8  •  10 kn       

Balatonboglár  1.3  •  11.6 kn       

Orfű   •  8 kn       

Velencei-tó  0.6  •  14.6 kn       

Tiszafüred  -0  •  10.1 kn       

Mályi-tó  0.8  •  9.2 kn       

2024. november 22., péntek

Ezüstérmes lett a Varjas - Kovácsi- Meretei trió az idei SolingEB - n

Ezüstérmes lett a Varjas - Kovácsi- Meretei trió az idei SolingEB - n

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A magyar csapat végig kiegyensúlyozottan vitorlázott és az első 3 hely valamelyikén futott be.

A híres keletnémet Warnemünde-ben rendezték az idei Soling Európa-bajnokságot, melyen egyedüli magyar egységként a Varjas Sándor, Kovácsi László Meretei Gábor alkotta csapat vett részt.

Az ötnapos megmérettetésen 9 ország 14 egysége állt rajthoz, ahol változatos körülmények között sikerült mind a 8 futamot megrendezniük a házigazdáknak. Az utolsó futamon az első két helyezettnek már nem kellet rajthoz állnia, akkora előnnyel végeztek a mezőny előtt.

A magyar csapat végig kiegyensúlyozottan vitorlázott és az első 3 hely valamelyikén futott be. Bár félidőben még vezettek, végül a Krisitan Negaard, Johan Barne, Tomas Mathisen Norvég-Svéd egység nyerte az idei versenyt a magyar trió előtt, akik zsinórban 5. érmüket szerezték a kontinensviadalon.

Eredmények: https://www.soling.com/results/ShowResults.asp?ID=1448

Részletes beszámoló: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063167954864

Fotó: Team Soling HUN-1 / Facebook

Soling EB

Warnemünde

Elérkeztünk az utolsó naphoz az EB-n. Napsütést és 15-18 csomós szelet írt az előrejelzés. Napok óta hallottuk a rádióban, ez lesz az egyikm legmelegebb É-németországi nap. Így is lett, ami minden vitorlázó álmát eredményezte! 30 fok 4-es alapszél, kis-közepes hullámok, egyszóval reklámidő! Nekünk egy esélyünk maradt, meg kellett vernünk az első futamban a Norvégokat, ahol a kormányos Kristian Negaard 11x 5.5-ös világbajnok, Melges 24 VB második, a középső legénység Johan Barne 2x olimpikon 5. és 7. hely, 2x Soling világbajnok még az „olimpiai” időkből Magnus Holmberg (svéd Aemrica’s Cup csapat tag, Olimpiai 5.) és Hans Wallén (Star Olimpiai és Világbajnoki 2., OP, Europe Világbajnok) oldalán, míg a bowman Tomas Mathisen jelenkorunk Norvég vitorlázásának egyik kiemelkedő egyénisége, többek közt 49er VB 5.

Hát igen, ezek komoly eredmények, ők komoly, profi vitorlázók és ezt meg is mutatták.

A pálya 30 fokra volt tűzve. Ahogy tegnap, úgy ma is rövidebb volt, mint kellett volna, gondolom a velünk egy pályán vitorlázó H-Boot-ok miatt. Jól kaptuk el a lee rajtot, de ők jobban és az első forduló után élre állva kontrollálták az északi, egyre erősödő szélben a futamot. Mi a magára találó CAN-225-el küzdöttünk, de sajnos nem tudtuk megelőzni őket, így harmadiknak vettük az első pálya jelet, szorosan utánunk az USA-853. A hátszél végét elrontottuk kicsit a takarásoknak köszönhetően, így a nyakunkon volt az USA-853 és a NED-33 is. A második kreuzban egyszer le is keresztezett minket az USA-853, amit a következő találkozásnál visszavertünk. Ha itt elengednek minket és nem kell alájuk forduljunk, amivel hibára késztettük őket, akkor a CAN-225 is meg lehetett volna, de megint harmadikként fordultunk a hátszélre. A mai napon volt először több lehetőség a pályában, eddig elég egyértelmű, tengeri versenyeknek megfelelő szelek voltak. A hátszélben tapadtunk a kanadai-európai csapatra, de előttünk tudták venni a lee bóját. Az utolsó kreuzban mi fordultunk ki először, próbáltuk meglovagolni a pöfföket, szélfordulókat, de Peter Hall nem hagyta magát és megtartotta az előnyüket. Harmadiknak futottunk be, amivel eldőlt, hogy a NOR-131-es csapat lett az idei Európa Bajnok, mi meg a másodikak, behozhatatlan előnnyel, így az utolsó futamon már el sem indultunk. Kivitorláztunk a partra és szépen nyugodtan ki tudtunk daruzni és összerakni a hajót a hazaútra. Mire végeztünk, addigra a mezőny is megérkezett. Az tudjuk, hogy a CAN-225 nyerte az utolsó futamot, ezzel megszerezve a harmadik helyet, a nyílt versenyben a NED-33 előtt.

A díjkiosztó velősre sikeredett, mert a Norvégoknak el kellett érni a hazatartó kompjukat.

Ezúton szeretnénk gratulálni a győzteseknek és a helyezetteknek még egyszer!

Köszönjük Nektek az egész hetes szurkolást!

Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Családjaink támogatását!

Továbbá a

Balatonfüredi Yacht Clubnak,

a Dr. Gesund-nak www.fizioterapia.eu,

a Jammertal Borbirtoknak www.jbb.hu

és a Szindikátusnak, hogy idén is lehetővé tették a részvételünket az Európa Bajnokságon!

Köszönjük Litkey Farkasnak, hogy az árbocát kölcsönadta tartaléknak.

Következő versenyünk a Zipfer Trophy lesz, legkésőbb akkor jelentkezünk újra.

https://www.soling.com/results/ShowResults.asp?ID=1448

Szuszu

A New Europe nevet kapta Weöres Szabolcs hajója Előző

A New Europe nevet kapta Weöres Szabolcs hajója

Július 17 - én kezdődik az Optimist EB Thesszaloniki - ben Következő

Július 17 - én kezdődik az Optimist EB Thesszaloniki - ben