Siófok 1.1 • 8 kn
Reflektorfényben a figyelemre méltó fenntartható innovációk a BENETEAU-nál
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Régóta foglalkoztatja a hajóipart és a hajós társadalmat a környezeti hatások minimalizálása; a környezetkímélő megoldások és technológiák, valamint az újrahasznosítható anyagok bevezetése az iparágba.
Fenntarthatóság, körkörös gazdaság, hajótest újrahasznosítás és elektromos/hibrid energia már a hajózásban is
Régóta foglalkoztatja a hajóipart és a hajós társadalmat a környezeti hatások minimalizálása; a környezetkímélő megoldások és technológiák, valamint az újrahasznosítható anyagok bevezetése az iparágba. Nagy előrelépés történt a témában: megoldás született a hajótestek újrahasznosítására, a vitorlások szénlábnyomának csökkentésére és autonómiájuk növelésére, mivel akár a tengeren is megtermelhető a hajó üzemeltetéséhez szükséges áram.
A BENETEAU élen jár a hajózás környezeti hatásainak csökkentése érdekében tett innovációkban, és vallja, hogy az egész iparágnak változásra van szüksége. A boot Düsseldorf kiállításon bemutatott két új vitorlása (First 44e és Oceanis 30.1e) ígéretes megoldásokat tartalmaz, amelyeket a cég ipari méretekben vezet be a sorozatgyártású modellekben. A két új vitorlás hajóteste újrahasznosítható, elektromos / hibrid hajtással és tíkfa alternatívákkal készültek. Ezekkel az újításokkal a BENETEAU megteszi az első lépéseket egy hosszú, de szükséges úton a felelősségteljes, környezetbarát vitorlázás felé.
ÚJRAHASZNOSÍTHATÓ GYANTA – újrahasznosítható hajótest
A First 44e modell hajóteste teljes egészében újrahasznosítható ELIUM gyantából készült, az Arkema céggel kötött exkluzív partnerség részeként. A hajó szétszerelése során az üvegszál szétválasztható a gyantától, és a gyanta ezután infúziós eljárással felhasználhatóvá válik új hajók alkatrészeihez, így csökkentve az új hajók nyersanyagszükségletét és a hulladék mennyiségét is. A folyamat gyártósoron való megvalósítás három év fejlesztést és folyamatok teljes felülvizsgálatát igényelte.
ELEKTROMOS MOTOR – akár egy hétig távol a parttól
A First 44e és az Oceanis 30.1e vitorlások szénlábnyoma is alacsonyabb, a Torqueedo-val közösen kifejlesztett elektromos motoroknak köszönhetően A First 44e hibrid, az OC30.1 pedig teljesen elektromos hajtásrendszerrel működik. Az akkumulátorok a kikötőben vagy akár a tengeren is tölthetők, köszönhetően a dízelgenerátornak, amely akár a tengeren is tud áramot termelni és az akkucsomagokat újratölteni, így a szükséges készülékeket működtetni. Ez nagy autonómiát biztosít a hajónak, mivel lehetővé teszi, hogy akár egy hétig is távol legyen a parttól.
FSC-TANÚSÍTVÁNYÚ FEDÉLZETBURKOLAT – a környezet védelmében
A First 44e fedélzetén a túlnyomórészt Mianmarban termelt egzotikus tíkfát a kongói FSC-tanúsítvánnyal rendelkező erdőkből származó Iroko váltotta fel, melyet egymáshoz ragasztott farétegek formájában használnak. Ez az új alternatív termék minden szempontból környezetbarátabb, miközben ugyanazt az ellenállást, tapintást, biztosítja, mint a tíkfák.
Ez a két hajó egy új korszak kezdete, és a Beneteau K+F munkatársainak több éves erőfeszítéseinek és elkötelezettségének az eredménye. A következő lépés ezen innovációk bevezetése a BENETEAU összes vitorlás és motoros jachtján, valamint a Benetea Csoport összes hajóján.
A BENETEAU-ról
BENETEAU 1884 óta egybeforrt a szabadidős hajózás fogalmával. Felülmúlhatatlan szakértelme és a tervezés iránti szenvedélye révén a BENETEAU olyan hajókat épít, amelyekre nemcsak felkapják az emberek a fejüket, de össze is hozza őket, hogy élvezzék a közösségben eltöltött hajózást. Elhivatottság és merészség jellemzi, a BENETEAU nemcsak a hajósokat, hanem az egész iparágat inspirálja.