Siófok 22.1 • 13.4 kn
A Spindrift 2 kénytelen volt feladni a Jules Verne Trophy – t
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A Spindrift 2 kénytelen volt feladni a Jules Verne Trophy – t

A Spindriftnek ez volt a negyedik Jules Verne Trophy kísérlete, de ez sem járt sikerrel. 2015 – 16 – ban sikerült körbe vitorlázniuk a Földet, de az idejük elmaradt a rekordtól, viszont a többi kísérleteknél valahogy a technika mindig közbeszólt. Legutóbb egy évvel ezelőtt tört el a kormány az Indiai óceánon. Addig több rekordot is felállítottak, de a versenyt befejezni nem sikerült. Most sem történt ez másként. December negyedikén este nyolc körül vesztették el az irányítást a hajó fölött. A hajó szél felöli kormánya nem bírta a terhelést 30 – 35 kts – es sebességnél, ami miatt Yann Guichard úgy döntött, hogy visszafordulnak Franciaország felé.
„Hasonló problémánk már volt a kormánnyal múlt februárban, amikor eltörtük az Indiai óceánon, ekkor döntöttünk úgy, hogy építünk két újat. A kormányok szeptemberre el is készültek és ezután rengeteget vitorláztunk vele és teszteltük. A kormány hibája mindig is Damoklész kardja – ként lebegett felettünk. A kedvező időjárási körülményeknek köszönhetően ezen a versenyen a rajt után ismét tesztelhettük őket még a Déli óceáni szakaszok előtt.” mondta Yann Guichard.
„Sokszor próbáltuk megoldani a problémát, de a nagy sebességeknél újra és újra előjöttek. Mivel a legénység és a hajó biztonsága az első nem engedhettük meg hogy ilyen technikai problémával tovább versenyezzünk”
A valóság az hogy a Spindrift 2 – t, 35 kts – es sebességnél nem lehet magabiztosan vitorlázni a jelenlegi kormányrendszere mellett, viszont ez a sebesség szükséges ahhoz, hogy a jelenlegi rekordot (40 nap 23 óra 30 perc 30 másodperc) meg lehessen dönteni.
A csapat honlapja: