Siófok  2.7  •  3.4 kn       

Keszthely  2.9  •  4 kn       

Balatonfüred  2.4  •  3.9 kn       

Balatonboglár  2.9  •  3.7 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  0.8  •  4.1 kn       

Tiszafüred  -0.2  •  4.7 kn       

Mályi-tó  -0.1  •  3.6 kn       

2024. december 23., hétfő

Jeges időben is vízre száll az ifi Európa-bajnokság

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Április elején versenyvitorlázással nyit a Balaton

Jeges időben is vízre száll az ifi Európa-bajnokság

Jeges időben is vízre száll az ifi Európa-bajnokság Április elején versenyvitorlázással nyit a Balaton A rendezők figyelmeztetése: nyárias idő nem lesz, de a legkeményebb versenyt garantálni tudjuk A vitorlázás olimpiai számainak legrangosabb utánpótlás versenyét hozza el a Balatonra április elején a Spartacus V.E. A vitorlázás utánpótlása április elején a sportág kemény oldalát mutatja be Balatonföldváron. Az áprilisban még hűvös tóhoz 28 nemzet 200 vitorlázója érkezik és a mezőny negyede hölgyekből áll. A résztvevő országok között vannak az észak-európai nemzetek, így Norvégia, Svédország, Finnország, Litvánia, Lettország és Észtország is, akiknek nem lesz meglepetés a fagyos körülmények közötti vitorlázás, de nagy számban érkeznek a fiatalok Olaszországból és Spanyolországból is, nekik nem a szokványos edzéskörülmények között zajlik majd a verseny. A Spartacus Vitorlás Egylet és Balatonföldvár város mindent megtesz a résztvevők lehető legkényelmesebb versenyzéséért. A rendezők 300 főt befogadó melegedősátrat építenek a klubban, a környék szállásadóit bevonták az eseménybe és sok hotel teljes szolgáltatással üzemel a szezon előtt. A 2018-as szezon első és egyben várhatóan legkeményebb versenyén a kiírás szerint 12 futam is lehet, de a döntők előtt legalább 4 érvényes futam megtartása szükséges. A versenyrendezők az esetleges extrém hideg időjárásra a helyszínen is reagálhatnak, pl. naponta csak egy futam megrendezésével - de ez jelenleg nincs a tervben. A verseny támogatója a Rooster Sailing technikai öltözet, a cég jóvoltából minden nevező egy profi technikai mellényt kap és a helyszínen működtetett boltjukban is további ruházatokkal és hajózási felszerelésekkel (chandlery) készülnek. A verseny összes helyezettje nagy értékű Rooster Sailing ajándékokat kap.

Magyar Vitorlás Szövetség: Az MVSz erős utánpótlás programjának a része a Laser Radial Ifjúsági Európa Bajnokság is, nagyon sokat fordítanak erre a területre. Tavaly egy átfogó vitorlázást népszerűsítő program indult el, az ország több helyszínén biztosítva a sportág kipróbálását. A Magyar Vitorlás Szövetség a versenyt anyagiakkal támogatja. A verseny helyszínéül szolgáló Spartacus telepen 2017-ben, szövetségi támogatással,  jelentős fejlesztés valósult meg, így a tavaly ősszel megrendezett Finn Dinghy Világbajnokságra a Klub kiszolgáló helységei és klubháza teljesen megújult. Ez az infrastruktúra várja most az ifjú Laser versenyzőket is. A versenyzőknek és kísérőknek is ajánljuk az esetlegesen hideg időjárásra való felkészülést ruházatban és váltóruhában egyaránt. Balatonföldváron a Spartacus V.E. szeretettel várja Európa legjobb fiataljait és minden résztvevőt! A Laser Ifjúsági EB stábja: főszervező: Gereben Mátyás operatív igazgató: Majthényi Szabolcs főrendező: Fluck Bence

A Laserről: A Laser a vitorlázás tömegsportja. 200.000 hajótulajdonossal, évente 4.000 új hajóval és az Olimpiákra 115 országból kandidáló versenyzővel a legtöbb nemzetet felvonultató vitorlás osztály. A 4,23 m hosszú és 58 kg-os hajócska tervezésekor Bruce Kirby egy modern formájú, gyors, de könnyen kezelhető, egyszerűen szerelhető és elérhető árú hajót hozott létre. Mára fontos olimpiai osztály és kb. 200.000 Laser tulajdonos van a világban, és ez a szám minden évben újabb 4.000 hajóval bővül. A Laser one design hajó, minden test egyforma, de három változata ismeretes: a Standard ami 7,06 m2-es vitorlával szerelt és két kisebb vitorlájú, mint a hölgyek olimpiai osztálya a Radial, ami 5.76 m2-es, valamint az utánpótlásnak fejlesztett Laser 4.7, ami a legkisebb vitorlájú. A Laser népszerűségét jellemzi, hogy 115 országban rendeznek rendszeresen versenyeket és kupasorozatokat ennek az osztálynak, akár 14 - 80 éves korosztályoknak is. Miközben a Laser nagyon jó kikapcsolódásra és örömvitorlázásra az egész családnak, az olimpiai számában az egyik legnagyobb fizikai felkészülésre van szükség az élmezőnyben vitorlázáshoz. A válogató versenyeken nem ritka a több száz résztvevős mezőny, ami mentálisan is a legnagyobb teherbíróképességre neveli a sportolókat.

A Spartacus Vitorlás Egylet: Az 1990-ben alapított Spartacus Vitorlás Egylet elődei 1949 óta üzemeltek Balatonföldváron. A klub számára mindig fontos volt a vitorlás versenysport melletti elkötelezett munka. A klubhoz kapcsolódik az eddigi legjobb olimpiai eredmény elérése, a Detre fivérek bronz érme Moszkvában, illetve a tizenkétszeres Repülő Hollandi világbajnok Majthényi Szabolcs is, aki egyben a mostani verseny operatív igazgatója is. Számos nemzetközi versenyt rendezett már nagy sikerrel a klub, a legrangosabbat tavaly ősszel, az olimpiai finn dinghy szakág világbajnokságát, az Opel Finn Gold Cup 2017-et.

Az AkzoNobel nyerte a VOR hatodik szakaszát Előző

Az AkzoNobel nyerte a VOR hatodik szakaszát

Új mérföldkőhöz érkezett a Mercedes-AMG és a Cigarette Racing Következő

Új mérföldkőhöz érkezett a Mercedes-AMG és a Cigarette Racing