Siófok  5.5  •  16.4 kn       

Keszthely  5.9  •  11 kn       

Balatonfüred  5.2  •  17.9 kn       

Balatonboglár  5.5  •  17.5 kn       

Orfű   •  12 kn       

Velencei-tó  4.5  •  16.9 kn       

Tiszafüred  5.4  •  8.9 kn       

Mályi-tó  2.9  •  6.2 kn       

2024. november 23., szombat

Újabb forradalmi innováció a Suzukitól: bemutatkozott a DF325A hajómotor

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Újabb forradalmi innováció a Suzukitól: bemutatkozott a DF325A hajómotor

Újabb forradalmi innováció a Suzukitól: bemutatkozott a DF325A hajómotor

Az idei düsseldorfi hajókiállításon mutatkozott be a Suzuki új DF325A hajómotorja, amely könnyű és stílusos kialakításával teremti meg a teljesítmény, a tolóerő, a gazdaságos üzemanyag-fogyasztás és a megbízható működés tökéletes egyensúlyát.

A napi használatú, nagyobb méretű hajókhoz készült új motor – a 300 lóerő feletti teljesítményű négyütemű hajómotorok közül elsőként a világon – 91 RON oktánszámú üzemanyaggal is működik.

A csúcstechnológiájú, innovatív DF325A masszív, ám könnyen kezelhető, egyúttal sokoldalú külmotor – ideális választás nagyobb méretű hajókhoz, bármilyen feladatra.

Akárhol is használja tulajdonosa a hajót munkaeszközként vagy szabadidős célokra, a Suzuki kínálatának legújabb modellje tökéletes megoldás. Az új motor a nemrég bemutatott DF350A forradalmi technológiáival működik.

Csúcsteljesítmény és maximális hatékonyság

A Suzuki mérnökei olyan kompakt, könnyű hajómotor tervezésére törekedtek, amely maximális gazdaságos működés mellett kiváló teljesítményre képes.

Emellett az is céljaik között szerepelt, hogy a DF325A motort akár az alacsony (91 RON) oktánszámú üzemanyag is hajthassa, amely a Suzuki legendás megbízhatóságával párosulva lehetővé teszi, hogy a modellt sokféle nagyméretű hajóhoz használják a világ minden pontján. A hagyományos, egy hajócsavaros motoroknál a tolóerő mellett jelentős propellerhatás is fellép, amely energiaveszteséggel is járhat. A Suzuki mérnökei a forradalmi, két hajócsavaros technológiával ezt az elpazarolt energiát inkább aktív teljesítménnyé formálták.

Dual Prop System – igazi forradalom a hajócsavaroknál

A Suzuki mérnökei felismerték, hogy az alsó egység formája és hajócsavar-kialakítása nagy hatással van a teljesítményre. Az innovatív, ellentétes irányba forgó hajócsavarok nagyobb teljesítményt nyújtanak a víz alatt, és kisebb, hidrodinamikusabb hajtóműház kialakítását teszik lehetővé. Ezt úgy érik el, hogy a tolóerő egyenletesen oszlik el a hajócsavarok között, így alacsonyabb lesz az egy hajócsavarra jutó tolóerő, és csökkenteni lehet a hajtómű átmérőjét.

Az új három-három lapátos hajócsavarok hihetetlen gyorsulást és teljesítményt biztosítanak. A tesztek során bebizonyosodott, hogy ezzel a konfigurációval még jelentős terhelés és forgási sebesség mellett is kivételes gyorsaságot lehet elérni. A hajócsavar lapátjainak geometriai kialakítását is az új konfigurációhoz optimalizálták, amely minden fordulatszám-tartományban páratlan teljesítményt és gyorsulást nyújt. Ennek egyik legfőbb előnye a kivételes irány- és kanyarstabilitás, amit a motor úgy ér el, hogy a hajócsavarok egymással ellentétes irányban történő forgatásával egyenletessé teszik a fordulást.

Dupla befecskendezés a hűtés és a teljesítmény támogatására

Az üzemanyag befecskendezése kettős célt szolgál: porlasztja az üzemanyagot és hűti a hengert. A szükséges teljesítmény és hűtés biztosításához lényeges, hogy pontosan a megfelelő időpontban és szögben történjen a befecskendezés. A minden elemében új, dupla befecskendező rendkívüli pontossága hatékonyabb porlasztást és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást biztosít.

A részletekre fordított figyelem – fejlett dugattyúk

A nagy sűrítési arány (10,5:1) miatt minden eddiginél fejlettebb technológiára van szükség a dugattyúknál. Nem csak a dugattyú felületének, de a hajtórúdnak és alkatrészeinek is minden eddiginél nagyobb terhelésnek kell ellenállnia. A dugattyú szilárdságát az átlagos felületkezelő technológiák helyett szemcseszórással növelték a fellépő oldalirányú erők miatt. A szemcseszóró kezelés során apró gödrök keletkeznek a dugattyú felületén, aminek köszönhetően egyenletesen oszlik szét a munkaütem alatt felépülő nyomás. Ez az igen költséges és munkaigényes eljárás szükséges ahhoz, hogy a dugattyúk valóban kiérdemeljék a „tökéletes” jelzőt.

Direkt levegőbeszívó rendszer a levegő hűtéséhez és szárításához

A külső levegő direkt beszívását elősegítő Direct Intake rendszer és a Suzuki Dual Louver dupla lamellasoros levegőbeömlő rendszer hidegebb, száraz levegőt juttat közvetlenül a motorhoz. Ez a forradalmi megoldás közvetlen levegőáramlást biztosít, és még a legszigorúbb vízi tesztek során is megakadályozza a víz bejutását a rendszerbe.

A Dual Louver rendszer dupla lamellasorral dolgozik. A külső lamellasor meggátolja a vízpermet bejutását, míg a belső lamellasor a maradék párát is felfogja és elvezeti.

Így a beszívott levegő mentes lesz a nedvességtől, és a hőmérséklete is a környezeti hőmérséklethez közeli szinten marad.

Az új hajómotor fejlesztésekor a Suzukit az a meggyőződés vezérelte, hogy a hajósoknak többre van szükségük puszta lóerőnél. Bár a teljesítmény és a sebesség kétségkívül fontos szempontok, ebben a kategóriában már a hatékonyság, a megbízhatóság és a stabilitás az, ami igazán kimagasló termékké teszi a DF325A modellt a Suzuki négyütemű hajómotorjainak kínálatában.

„A legújabb,  csúcstechnológiájú, nagy teljesítményű hajómotorok egytől-egyig nagy oktánszámú üzemanyaggal működnek. Tudomásunk szerint a 300 lóerősnél nagyobb teljesítményű hajómotorok kategóriájában nincs több olyan modell, amely a legtöbb piacon általános, 91 RON oktánszámú üzemanyagot használná. Ez a kereskedelmi szektorban is vonzó megoldássá teszi a DF325A hajómotort, amely a legmodernebb technológiákkal teszi tökéletessé a hajózási élményt” – nyilatkozta Yasuharu Osawa, a Suzuki Motor Corporation globális hajózási üzletágának vezetője. 

Érdi Mári futamgyőzelemmel kezdett Miami- ban Előző

Érdi Mári futamgyőzelemmel kezdett Miami- ban

A Vestas kihagyja a Volvo Ocean Race 5. szakaszát Következő

A Vestas kihagyja a Volvo Ocean Race 5. szakaszát