Siófok 5.5 • 16.4 kn
Újabb forradalmi innováció a Suzukitól: bemutatkozott a DF325A hajómotor
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Újabb forradalmi innováció a Suzukitól: bemutatkozott a DF325A hajómotor
Az idei düsseldorfi hajókiállításon mutatkozott be a Suzuki új DF325A hajómotorja, amely könnyű és stílusos kialakításával teremti meg a teljesítmény, a tolóerő, a gazdaságos üzemanyag-fogyasztás és a megbízható működés tökéletes egyensúlyát.
A napi használatú, nagyobb méretű hajókhoz készült új motor – a 300 lóerő feletti teljesítményű négyütemű hajómotorok közül elsőként a világon – 91 RON oktánszámú üzemanyaggal is működik.
A csúcstechnológiájú, innovatív DF325A masszív, ám könnyen kezelhető, egyúttal sokoldalú külmotor – ideális választás nagyobb méretű hajókhoz, bármilyen feladatra.
Akárhol is használja tulajdonosa a hajót munkaeszközként vagy szabadidős célokra, a Suzuki kínálatának legújabb modellje tökéletes megoldás. Az új motor a nemrég bemutatott DF350A forradalmi technológiáival működik.
Csúcsteljesítmény és maximális hatékonyság
A Suzuki mérnökei olyan kompakt, könnyű hajómotor tervezésére törekedtek, amely maximális gazdaságos működés mellett kiváló teljesítményre képes.
Emellett az is céljaik között szerepelt, hogy a DF325A motort akár az alacsony (91 RON) oktánszámú üzemanyag is hajthassa, amely a Suzuki legendás megbízhatóságával párosulva lehetővé teszi, hogy a modellt sokféle nagyméretű hajóhoz használják a világ minden pontján. A hagyományos, egy hajócsavaros motoroknál a tolóerő mellett jelentős propellerhatás is fellép, amely energiaveszteséggel is járhat. A Suzuki mérnökei a forradalmi, két hajócsavaros technológiával ezt az elpazarolt energiát inkább aktív teljesítménnyé formálták.
Dual Prop System – igazi forradalom a hajócsavaroknál
A Suzuki mérnökei felismerték, hogy az alsó egység formája és hajócsavar-kialakítása nagy hatással van a teljesítményre. Az innovatív, ellentétes irányba forgó hajócsavarok nagyobb teljesítményt nyújtanak a víz alatt, és kisebb, hidrodinamikusabb hajtóműház kialakítását teszik lehetővé. Ezt úgy érik el, hogy a tolóerő egyenletesen oszlik el a hajócsavarok között, így alacsonyabb lesz az egy hajócsavarra jutó tolóerő, és csökkenteni lehet a hajtómű átmérőjét.
Az új három-három lapátos hajócsavarok hihetetlen gyorsulást és teljesítményt biztosítanak. A tesztek során bebizonyosodott, hogy ezzel a konfigurációval még jelentős terhelés és forgási sebesség mellett is kivételes gyorsaságot lehet elérni. A hajócsavar lapátjainak geometriai kialakítását is az új konfigurációhoz optimalizálták, amely minden fordulatszám-tartományban páratlan teljesítményt és gyorsulást nyújt. Ennek egyik legfőbb előnye a kivételes irány- és kanyarstabilitás, amit a motor úgy ér el, hogy a hajócsavarok egymással ellentétes irányban történő forgatásával egyenletessé teszik a fordulást.
Dupla befecskendezés a hűtés és a teljesítmény támogatására
Az üzemanyag befecskendezése kettős célt szolgál: porlasztja az üzemanyagot és hűti a hengert. A szükséges teljesítmény és hűtés biztosításához lényeges, hogy pontosan a megfelelő időpontban és szögben történjen a befecskendezés. A minden elemében új, dupla befecskendező rendkívüli pontossága hatékonyabb porlasztást és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást biztosít.
A részletekre fordított figyelem – fejlett dugattyúk
A nagy sűrítési arány (10,5:1) miatt minden eddiginél fejlettebb technológiára van szükség a dugattyúknál. Nem csak a dugattyú felületének, de a hajtórúdnak és alkatrészeinek is minden eddiginél nagyobb terhelésnek kell ellenállnia. A dugattyú szilárdságát az átlagos felületkezelő technológiák helyett szemcseszórással növelték a fellépő oldalirányú erők miatt. A szemcseszóró kezelés során apró gödrök keletkeznek a dugattyú felületén, aminek köszönhetően egyenletesen oszlik szét a munkaütem alatt felépülő nyomás. Ez az igen költséges és munkaigényes eljárás szükséges ahhoz, hogy a dugattyúk valóban kiérdemeljék a „tökéletes” jelzőt.
Direkt levegőbeszívó rendszer a levegő hűtéséhez és szárításához
A külső levegő direkt beszívását elősegítő Direct Intake rendszer és a Suzuki Dual Louver dupla lamellasoros levegőbeömlő rendszer hidegebb, száraz levegőt juttat közvetlenül a motorhoz. Ez a forradalmi megoldás közvetlen levegőáramlást biztosít, és még a legszigorúbb vízi tesztek során is megakadályozza a víz bejutását a rendszerbe.
A Dual Louver rendszer dupla lamellasorral dolgozik. A külső lamellasor meggátolja a vízpermet bejutását, míg a belső lamellasor a maradék párát is felfogja és elvezeti.
Így a beszívott levegő mentes lesz a nedvességtől, és a hőmérséklete is a környezeti hőmérséklethez közeli szinten marad.
Az új hajómotor fejlesztésekor a Suzukit az a meggyőződés vezérelte, hogy a hajósoknak többre van szükségük puszta lóerőnél. Bár a teljesítmény és a sebesség kétségkívül fontos szempontok, ebben a kategóriában már a hatékonyság, a megbízhatóság és a stabilitás az, ami igazán kimagasló termékké teszi a DF325A modellt a Suzuki négyütemű hajómotorjainak kínálatában.
„A legújabb, csúcstechnológiájú, nagy teljesítményű hajómotorok egytől-egyig nagy oktánszámú üzemanyaggal működnek. Tudomásunk szerint a 300 lóerősnél nagyobb teljesítményű hajómotorok kategóriájában nincs több olyan modell, amely a legtöbb piacon általános, 91 RON oktánszámú üzemanyagot használná. Ez a kereskedelmi szektorban is vonzó megoldássá teszi a DF325A hajómotort, amely a legmodernebb technológiákkal teszi tökéletessé a hajózási élményt” – nyilatkozta Yasuharu Osawa, a Suzuki Motor Corporation globális hajózási üzletágának vezetője.