Siófok  2.6  •  6.2 kn       

Keszthely  2.9  •  5 kn       

Balatonfüred  2.3  •  4.8 kn       

Balatonboglár  2.7  •  7.6 kn       

Orfű   •  4 kn       

Velencei-tó  0.4  •  4.5 kn       

Tiszafüred  0.6  •  4.5 kn       

Mályi-tó  1.8  •  2.3 kn       

2024. november 25., hétfő

Opel Finn Gold Cup - Berecz Zsombor a futamban 2. összetett 5. helyen

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Opel Finn Gold Cup - Berecz Zsombor a futamban 2. összetett 5. helyen

Opel Finn Gold Cup - Berecz Zsombor a futamban 2. összetett 5. helyen

A vb mai hetedik futamának első bójáját a 7.helyen vette, majd a hátszélben feljött 3. helyre, a befutó előtti újabb hátszélben Jonathan Lobert-t megelőzve 2. lett a mai egyetlen futamban Berecz Zsombor az Opel Finn Gold Cup, az olimpiai Finn osztály balatonföldvári világbajnokságán. Ezzel összetettben jelenleg az 5. helyen áll a száztizenhárom hajó közül.

Reggel gyengülő keleti-északkeleti szél fújt Balatonföldváron, felhős időben lógott az eső lába. Olykor el is eredt, elverve a maradék szelet is. Fluck Bence versenyvezető határozottan döntött, és több órányi parti halasztással vette elejét a felesleges izgalmaknak. Később a szél az elmúlt napokhoz hasonló irányúra, nyugatira majd délnyugatira fordult, de csak nagyon lassan frissülgetett. Délutánra érte el azt az erősséget, amire már érdemes volt rámozdulni a 113 hajós világbajnoki mezőnnyel. Mindenki tudta, hogy ma már csak egyetlen futamra kerül sor.

Délután négy órakor a rajtnál már 10-12 csomós délnyugati fújt és frissült. Egy visszalőtt kísérlet után vágott neki a mezőny.

Berecz Zsombor, ahogy ígérte, a korábbiaknál kevésbé konzervatívan választott oldalt, a vonal déli oldalán rajtolt, ha nem is a szélén. Egy ideig küszködnie kellett, hogy kidughassa az orrát a körülötte pontosan indító ellenfelek közül, és ez idő alatt ijesztően jól nézett ki a helyzet a pálya északi oldala felé tendálóknak. De a szél már a rajt előtt is többször fordult dél felé és általában abból az irányból is frissült. Így Zsombi pozíciója - hozzátéve extra jó hajóvezetését és sebességét - egyre jobban festett, ahogy közeledtek az első pályajel felé. A cirkálószakasz végén 7-8. helyen kezdhette a hátszélszakaszt.

A szél már 15 csomós, olykor erősebb volt és természetesen a rendezőhajón fenn volt az Oszkár lobogó, vagyis hátszélben mindenki mindent beleadhatott. Zsombi a világ egyik legjobbja ebben a műfajban. Fel is jött a harmadik helyre.

A második krajcban meg tudta tartani a helyét. Az élen magabiztos előnyre tett szert a brazil Jorge Zarif, aki már volt világbajnok (itt jelenleg 13.). Elérhető közelségben az Európa-bajnok és olimpiai bronzérmes Jonathan Lobert vitorlázott. Zsombi az első körhöz hasonlóan ezúttal is elementáris erővel hátszelezve, dél felől, jobban a pálya tengelyében vitorlázva előzte francia ellenfelét, és már magabiztos előnnyel siklathatott be a célba a második helyen.

A világbajnokság eddigi alakulását és a céljait már a parton a következő szavakkal foglalta össze: "A verseny nagyon jól kezdődött számomra harmadik és hatodik hellyel. Majd a következő két napon annyira nem remekeltem. Egy kicsit biztonsági vitorlázásra törekedtem és hát sajnos az nem fizetődött ki abban a négy futamban, ami ezalatt a két nap alatt lement. Igazán nem tudtam jó eredményt csinálni, mindig csak küzdenem kellett, hogy visszakerüljek a célig a mezőny elejébe.

Tegnap este eldöntöttük, hogy ezt a biztonsági vitorlázást fel kell áldoznom annak érdekében, hogy jó eredményre legyen esélyem. Ma volt az első nap, hogy újra elkezdtem igazán vitorlázni, és elrajtoltam a rajtvonal széléről. Végre sikerült felérnem egy-tízben a krajcbójához. Az elmúlt napokban is bizonyítottam, ahogy ma is, hogy hátszélben nagyon jó sebességem van, az egyik leggyorsabb vagyok a mezőnyben. Sikerült feljönnöm az első hátszélben harmadiknak, az utolsó hátszélben még egy embert megelőzve másodiknak befutottam. Igazából jövök vissza.

Ma reggel a hatodik voltam, ami szintén jó hely, de ahogy mondtam, a célkitűzésünk az érem, bármilyen színű is legyen. Tudjuk, hogy képes vagyok rá, és egyre közelebb van az álom. Még van három futamunk az utolsó Medal Race előtt, ahol minden eldől. Igyekszem a legjobb pozícióba kerülni. Az meg a Medal Race, és ott minden megtörténhet."

A versenyzők rendre úgy nyilatkoznak, hogy a szél ugyan trükkös, forgolódó, ám sokkal jobb, mint várták (két hete Balatonfüreden a gyakori szélcsend miatt alig sikerült hat futamot összehozni az U23-as világbajnokságon), és nagyon elégedettek a határozott versenyrendezéssel, illetve remekül érzik magukat a patinás, szépen felújított Spartacus telepen.

Összetettben hét futam alapján továbbra is a svéd Max Salminen vezet a világbajnokságon a brit Ed Wright és Jonathan Lobert előtt. A holland Nicholas Heiner csak egyetlen ponttal áll Berecz előtt. A közvetlen üldözők Mitakisz (GRE), Kula (POL), Olezza (ARG), Pedersen (NOR és Vujasinovic (CRO). A világranglista első tíz helyezettjéből jelenleg öten vannak itt is a tízben.

A rendezőség péntekre is két futamot tervez, amelyet szombaton követhet még egy, majd vasárnap a legjobb tíznek az Éremfutam következik dupla pontértékkel, a többieknek pedig egy tizenegyedik futam.

Ruják István – Visy László

Opel Finn Gold Cup media

Eredmények:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/qVpIRipo6TuV2SYl/opel-finn-gold-cup---berecz-zsombor-a-futamban-2-osszetett-5-helyen-2V0PdW.pdf

Opel Finn Gold Cup - Berecz Zsombor előréblépett a harmadik napon Előző

Opel Finn Gold Cup - Berecz Zsombor előréblépett a harmadik napon

Opel Finn Gold Cup - Egyetlen szélcsendes nap Következő

Opel Finn Gold Cup - Egyetlen szélcsendes nap