Siófok 2.7 • 4.3 kn
J - Class World - A negyedik nap beszámolója
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
J - Class World - A negyedik nap beszámolója
A délelőtt megint halasztással indult a nap, de egy órakor már vízre vitték a mezőnyt. A helyzet délutánra sem javult sokat, de végül négy után nem sokkal azért ellőttek egy futamot igaz a megszokott 2.5 – 2.8 tmf helyett csak 2 tmf – es pályát raktak. A rajt után mindenki a pálya jobb oldalát erőltette. A Svea és a Ranger volt, aki először a jel felé igazított, majd a teljesen a pálya jobb oldaláig húzó Topaz és a Hanuman akik külön páros versenyt vívtak egymással. A Lionheart és a Velsheda a pálya közepét erőltette. A pálya felső harmadában a Svea kicsi tengelyben maradt és csak közvetlenül a jel előtt próbált beállni a Ranger, Lionheart, és Velsheda alkotta falba, de nem fért be így egy 360 fokos kör után tudott csak továbbvitorlázni, de még mindig a jobb oldalt húzó Topaz és Hanumann előtt, ami azt is jelentette, hogy a pálya jobb oldala talán nem volt a legoptimálisabb választás. Ennek fényében az első három hajó hátszélben maradt azon oldal mellett ahol a kreutzban feljött. A Svea és a Topaz is ezt az oldalt erőltette, egyedül a Hanuman volt, aki azonnal kihaulzolt a jel után. A hátszél közepénél a sorból a Lionheart haulzolt ki először, aminek egyik oka lehetett, hogy az igazi ellenfele a Hanuman akivel a futam előtt pontazonossággal vezettek és nem akarta elengedni a kezét. A Ranger továbbra is vezetett és a pálya alsó harmadánál, már a kapura haulzolt. A Topaz próbált a tengelyben maradni, így előbb haulzolt mint a Velsheda és a Svea. A hátszél végén még mindig a Ranger vezetett igaz már kevesebb, mint két hajóhosszal és a bal oldali kaput akarta venni, DE a Lionheart jobb csapáson érkezett így kicsit változott a terv és a kapu jobb oldala lett a nyerő a Ranger számára, de már csak a második helyen. Harmadik a Velsheda, negyedik a Svea akik csakúgy mint a Lionheart a kapu bal oldalát vették. A Hanuman és a Topaz a bal kaput választották. A Lionheart és a Velsheda húzta a jobb oldalt és a Ranger is arra indult. A Svea és a Topaz balra a Hanuman pedig jobbra indult. A cirkálószakasz felső harmadáig a Ranger és a Lionheart nem igazán találkoztak itt viszont megint a Lionheart volt útjogos, de a Ranger elé alá tudott fordulni. A kreutz végén a Ranger a Lionheart és a Velsheda már a tengelyben maradtak és izgalmas bójavétel következett, amiből a Ranger jött ki a legjobban, mert ő maradt a legközelebb a jelhez, így ő vette elsőnek a bóját, második helyre befért a Velsheda és a Lionheart csak a harmadiknak ért fel. Negyedik volt a Svea ötödik a bal oldalt erőltető Topaz és hatodik a végül jobb oldalon felért Hanuman. Hátszélben a Lionheart gyorsan legyalogolta a Velsheda –t majd innen sorban vitorláztak a hajók a hétszél kétharmadáig. Itt a Velsheda nyitott először jobbra, majd a Lionheart és a Svea és a Ranger, végül a Topaz és a Hanuman. A befutó szorosra sikeredett, de a Ranger tudott nyerni, második lett a Lionheart harmadik a Velsheda egy egész másodperccel megelőzve a negyedik Svea – t, ötödik a Topaz és hatodik a Hanuman. A számított eredménynél a sorrend csak egy helyen változott, mégpedig a Svea lett ebben a harmadik és a Velsheda a negyedik.
Hat futam után a Lionheart vezeti a Világbajnokságot 19 ponttal négy pont előnnyel a Hanuman – al szemben. A Ranger a harmadik egy ponttal lemaradva a második Hanuman – tól.
Holnap van az utolsó nap a VB – n, a tervezett rajtot a megszokottnál egy órával korábban 10.00 ra tervezi a rendezőség.
Eredmények: