Siófok 2.7 • 4.2 kn
J - Class World - A második nap beszámolója
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
J - Class World - A második nap beszámolója
A második nap halasztással indult. A tizenegy órás rajtidőt először délre majd egyre, végül fel kettőre halasztottak. Fel kettőkor viszont lőttek és ki tudja miért erre a napra valamiért több futamot is terveztek, halasztás előtt még hármat majd ez az idő múlásával kettőre apadt. Az előző napohoz képest változott a pálya és két up and down pályát rakott a rendezőség 2,5 – 2,8 mérföldeset. A VB második futamának rajtjánál a Ranger és a Svea a nem a legtökéletesebben sikerült rajtjuk miatt jobbra nyitottak a többiek a bal oldalt választottak. Az oldalválasztás felemásnak tűnt, mert a Svea a kreutz végére felért harmadiknak, míg a Ranger csak ötödik volt, de a bal oldalon vitorlázok közül a jól rajtoló Topaz csak hatodik volt az első pályajelnél. A kreutz végen a sorrend Velsheda, Hanuman, Svea, Lionheart, Ranger és Topaz volt. A hátszélben a Lionheart egyből haulzolt és a pálya bal oldalát választotta a többiek mentek tovább a jobb oldalra. A Topaz, majd a Velsheda is követte a Lionheart - ot és a bal oldalt választották. A hátszél szakasz végén a kapunál a Hanuman vezetett a Lionheart volt a második és a Velsheda a harmadik és mind a három hajó a kapu bal oldalát vette. A kapunál egyedül a Topaz indult a jobb oldalon a Ranger és a Svea is a balodalt választotta, mint a többiek. Úgy tűnt a pálya jobb oldala fizetett, mert a Topaz a negyedik helyről fel tudott jönni a másodikra és az utolsó hátszélben nyerte meg a futamot. A második kreutz végén Hanuman, Topaz, Velsheda, Lionheart, Svea, Ranger volt a sorrend. Az utolsó hátszél is izgalmasra sikerült, mert a Topaz tudott az élre állni, második lett a Hanuman, harmadik a Velsheda, negyedik a Lionheart ötödik a Svea és hatodik a Ranger. Utóbbi hajón a felzárkózás érdekében a z utolsó hátszélben genuát húztak a spinakker alá, amit a hátszél végén már csak darabokban sikerült leépíteni.
A számított eredmény kicsit módosult az eredeti befutáshoz képest. A futam eredményei a mellékletben:
A harmadik futamra kicsit várakozni kellett mert a szél először gyengült 8 kts köré, majd felerősödött 12 kts – ig. 15.30 - kor ez a futam is elrajtolt. Nagy volt a tömörülés a rendezőhajónál, a Velsheda emiatt nem is igazán tudott időben elrajtolni, így a rajt után ők egyből a jobb oldalt választották. A Topaz és a Ranger is elindult jobbra, hogy tisztára vitorlázzák magukat. Ennek erdményeképpen a pálya két részre szakadt a jobb oldalon a Velsheda a Topaz és a Ranger a bal oldalon a Svea a Hanuman és a Lionheart. A negy kérdés az volt melyik oldal fog jobban fizetni. A kreutz végén a bal oldalról egyedül a Hamunam tudott az útjogos hajók elé állni a többiek mind csak ejtve tudtak a pályajel vonalára állni. Ennek köszönhetően a jelet a Hanuman vette elsőnek, majd sorban a Velsheda a Ranger a Lionheart a Svea és a Topaz. Lehetet érdekes dolgokat látni ugyanis a Topaznak nem sikerült a vonalat eltalálnia, így a kreutz végén még egy 360 – at csinált, hogy venni tudja a jelet. Hátszélben nem volt változás maradt a sorrend. A második körben a Hanuman és a Velsheda tudta tartani az első és második helyét a befutóig. Harmadik helyre a Lionheart jött fel negyedik lett a Ranger, ötödik a Svea és hatodik a Topaz. Ebben a futamban a számított eredmények is hasonlóan alakultak.
3. futam eredményei:
Három futam után a Világbajnokság állása:
J K6 HANUMANN 1 4 1 6
J H1 LIONHEART 3 3 3 9
J K7 VELSHEDA 6 2 2 10
J 8 TOPAZ 4 1 6 11
J S1 SVEA 2 5 5 12
J 5 RANGER 5 6 4 15