Siófok  5.5  •  9.3 kn       

Keszthely  0.9  •  0 kn       

Balatonfüred  5.2  •  8.4 kn       

Balatonboglár  5.5  •  5.8 kn       

Orfű   •  10 kn       

Velencei-tó  4.8  •  10.9 kn       

Tiszafüred  1.7  •  2.7 kn       

Mályi-tó  0.2  •  1.1 kn       

2024. november 15., péntek

A magyar 29er-esek öt egysége a francia felségvizeken esett át a tűzkeresztségen

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A magyar 29er-esek öt egysége a francia felségvizeken esett át a tűzkeresztségen

A magyar 29er-esek öt egysége a francia felségvizeken esett át a tűzkeresztségen

A magyar 29er-esek öt egysége a francia felségvizeken esett át a tűzkeresztségen - és egészen jól sikerült a bevetés. 

Franciaországban, Cavalaire-Sur-Mer homokos tengerpartján "húsvétoltak" 29er-es egységeink idén. Életükben először vettek részt versenyen a fiúk ebben a hajóosztályban, így ez volt az első, magyar vitorlázók által 29er hajóosztályban "elkövetett" versenyrészvétel is.

A 2017-es 29er EuroCup-sorozat tíz versenyből áll, amelyből a legjobb öt eredményét számítják be a végső sorrend kialakításakor. Persze az a legjobb, ha a versenyzők mind a tíz versenyen elindulnak, de ezt csak kevesen engedhetik meg maguknak mind anyagi, mind időgazdálkodási okok miatt. A tavalyi finn győztes páros például hat regattán állt rajthoz, míg a második helyezett dán egység csak ötön. A tavalyi 20. csak négy, a tavalyi 33. csak három EuroCup-versenyen vett részt. (Természetesen nem csak EuroCup-versenyek vannak 29er hajóosztályban, de ez egy jól szervezett és bevált versenysorozat.)

A Spartacus 29er-egységei az idei versenysorozat második versenyén kapcsolódtak be a 29er EuroCup-ba, azt követően, hogy három, egy hetes edzőtáboron vettek részt Goszleth Marcell edző vezetésével a Barcelona International Sailing Center-ben. A felkészülés alapvető fontosságú volt, hiszen versenyzőink mindegyike Optimist hajóosztályból "ült át" 29er-be és meg kellett tanulniuk a jóval gyorsabb és akrobatikusabb hajó kezelését, arról nem is beszélve, hogy eddig egyszemélyes hajóban vitorláztak, most meg egyszerre társuk is termett a hajóban...

Goszleth Marcell edző így számolt be a versenyről:

"Számunkra ez a regatta jelentette az első szárnypróbálgatást a nemzetközi mezőnyben. Célunk egyértelműen az volt, hogy felmérjük hol tartunk a fejlődésben, mi az erősségünk és mire kell nagyobb hangsúlyt fektetni a következő időszak munkájában. Bár az eredmény most nem volt fontos, örömmel nyugtáztuk a jó szereplést.

103 hajó két csoportban vetélkedett 4 napon át selejtező/döntő rendszerben, főként 6-10 csomós szelekben. A mezőny rendkívül szoros, mindenki profin kezeli a hajókat és alig akad "töltelék" csapat. Van jó pár tisztán lány-, vagy vegyes csapat, utóbbi más utánpótlás osztályokban szinte nem létezik. Ami kirívó, hogy a bőszeles bójavételek olyan gyors döntéseket és előrelátást követelnek, amihez hasonlót csak az ilyen sebességű hajókkal élhet át egy vitorlázó. Lászlófy Levi az egyik futam után röviden a "para" -szóval jellemezte a hátszeles befutónál tapasztalt helyzeteket. Ez is hozzájárul ahhoz az érzelmi bombához, ami függővé teszi az embert skiffekben vitorlázva."

Most hazai versenyek következnek, elsőként Balatonföldváron, a Spartacus Vitorlás Egylet által rendezett F. W. Raiffeisen-Kupa (Bréking! Elmarad!) , majd a csopaki Kereked-kupa. Ezek a versenyek a rendezőknek is fel fogják adni a leckét, mert itt debütál a 29er hajóosztály hazánkban versenykörülmények között.

Nagy örömünkre szolgál, hogy a többi vitorlásklubban is megkezdődött / megkezdődik a 29er-es élet!

A Magyar 29er Osztályszövetség Facebook-oldala IDE KATTINTVA érhető el. Lájkold, kövesd)!

Laser 4.7 Európa Bajnokság,  Harmadik nap, hat futam után Előző

Laser 4.7 Európa Bajnokság, Harmadik nap, hat futam után

Volvo Ocean Race Leg Zero Következő

Volvo Ocean Race Leg Zero