Siófok  5.5  •  15.2 kn       

Keszthely  5.9  •  18 kn       

Balatonfüred  5.2  •  9.6 kn       

Balatonboglár  5.2  •  19.2 kn       

Orfű  11  •  23 kn       

Velencei-tó  7.1  •  14.1 kn       

Tiszafüred  8.3  •  12 kn       

Mályi-tó  10.1  •  10.3 kn       

2024. április 16., kedd

Elrajtolt a Kékszalag mezőnye

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Csütörtökön reggel kilenc órakor elrajtolt a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj 540 hajóból álló mezőnye, hogy a rendelkezésre álló 48 óra alatt teljesítse Európa leghosszabb tókerülő versenyének távját.

Elrajtolt a Kékszalag mezőnye

A meteorológiai előrejelzések szerint gyenge-közepes szél várható, így a Fifty-fifty nevű hajó tavaly elért 7 óra 13 perc 57 másodperces időrekordja valószínűleg nem forog majd veszélyben.

A hajók egy ágyúlövés jelére indultak el a Balatonfüred előtt kitűzött, közel hét kilométer hosszú rajtvonalról. Az első pályajel Balatonkenese előtt található, innen Siófokra, majd a Tihanyi-szoroson keresztül Keszthelyre kell vitorlázni. A célvonal ismét a balatonfüredi hajóállomás előtt lesz, az első befutó hajókat késő délután-kora estére várják a célba. A verseny teljes távja légvonalban 155 kilométer. A magyarok mellett lengyel, német, svájci és szlovák hajók is rajthoz állnak.

Az abszolút kategória győzelmére több hajónak is komoly esélye van. Így a Józsa Márton vezette Fifty-fifty, ez az 50 láb hosszú high-tech katamarán mindenképpen nyerhet idén is. De jó esélye van erre Litkey Farkasnak is, aki már tizenegy alkalommal nyerte meg ezt a versenyt, és idén egy Svájcban vásárolt, sikeres 35 lábas katamaránnal indul, amelyet a Cellum névre kereszteltek.

De a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj egyre több nemzetközi vitorlázót is vonz: a magyarok mellett lengyel, német, svájci és szlovák hajók is rajthoz állnak. Így a verseny győztese lehet például a Safram nevű svájci csapat egy Ventilo M1 típusú katamaránnal, amely a Genfi-tavi nagy versenyeken már kiváló eredményeket ért el. Az 540 hajó között 14 többtestű vitorlást találunk.

Ám a Kékszalag nemcsak a profi vitorlázók versenye. Önmagában rendkívüli teljesítmény a tó körbevitorlázása, amely a lassúbb hajók számára akár két vízen töltött éjszakát is jelent. Néha hőségben és nagyon kis szélben, néha viharos, hideg időben kell kitartania a közel háromezer résztvevőnek, ami mindenképpen elismerést érdemel.

A verseny élőben követhető a www.kekszalag.hu weboldalon és közvetíti a DigiSport televízió.

(A fotó nem az idei rajton készült)

Kezdődik a visszaszámlálás Előző

Kezdődik a visszaszámlálás

47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj - Csütörtök déli helyzet Következő

47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj - Csütörtök déli helyzet