Siófok  15.5  •  8.3 kn       

Keszthely  17.7  •  4 kn       

Balatonfüred  15.2  •  9.6 kn       

Balatonboglár  16.3  •  7.4 kn       

Orfű  16  •  9 kn       

Velencei-tó  19.3  •  7.7 kn       

Tiszafüred  16.1  •  6.7 kn       

Mályi-tó  17.2  •  6.5 kn       

2021. szeptember 23., csütörtök

Verseny a Port Lacajban

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A fonyódi Port Lacaj mint kikötő kizárólag jollék számára használható, hiszen a bejáratban jellemzően 50-70 cm vízmélység van. Gondolhatnánk, hogy itt csupán jollék számára lehet versenyt rendezni, persze ez nem így van. Évek óta rendeznek a Lacajban olyan nagyhajós versenyt melyen az indulók többsége tőkesúlyos hajóval vesz részt.

Verseny a Port Lacajban

Akik nem tudnak beállni a kikötőbe, pénteken a parton jönnek nevezni, majd szombaton reggel valamelyik közeli kikötőből indulnak a rajtterületre és a verseny után oda térnek vissza. Természetesen a késő délutáni, esti kikötői programokra már mindenki megérkezik a rendezvényhelyszínre, egyesek a víz felől, mások a parton.

Az idei Port Lacajos versenynek – mely egyben YST forduló is volt – Pálos István lett a névadója. A versenyt a TVSK írta ki, de a Fonyódi Kormoránok rendezték. Kétfutamos pályaverseny szerepelt a kiírásban, méghozzá az un. Kormorán specialitás, a pálya közepén a rajt-cél vonal, vele egyvonalban a raum bója, fent egy krajc bója, lent egy lee bója. Egy futam két körből áll, az első kör raumos, a második hátszeles. A rajt-cél vonalon áthaladni csak a rajt és a befutás alkalmával lehet. A rajtsorrend a megszokottól eltérő, először a lassabb yardstick III-as hajók rajtolnak, majd a yardstick II-esek és végül a leggyorsabb yardstick I-es hajók indulnak. Elsőre kaotikusnak tűnik ez a menetrend, de a gyakorlatban izgalmas szituációkat produkál és számos taktikai elemet rejt.

A széltelenség adta a legtöbb izgalomra az okot, reggel kilenc órakor szinte semmi szél nem volt, reménytelennek tűnt a pálya kitűzése. Nagy képzelőerő kellett hozzá, hogy az egy egy déli fuvallatra pályát tűzzön a rendező, de belefogtak. Valamilyen érthetetlen oknál fogva görcsösen ragaszkodtak hozzá, hogy tíz órakor pontban rajtoltassanak. A kapkodásnak meg is lett az eredmény, elsőre nem sikerült normális pályát tűzni. Az első futamot nem nevezném pályaversenynek, inkább úgy jellemezhető, hogy vitorlásverseny volt egy pályán. Másodszorra sikerült rendes versenypályát alkotni a végre, nagy nehezen kialakult délnyugati szélben.

A reggeli reménytelennek látszó szélviszonyok ellenére sikerült két futamot rendezni a 45 hajóból álló mezőnynek. Az elsőben a ys I. osztályban Madicken, Péter-Pál, Lábad-X sorrendben végeztek a hajók, mivel a Gardazzurra átvágtatott a rajt-célvonalon és így kizárták. A ys II-ben Vivace, Imi Jé és 23OD volt az első 3 hajó, ráadásul az Imi Jé és a 23OD még 360-as büntetést is vállalt, majd némi csetepatéba keveredett egy élesebb hajó kontra tompább hajó szituációban. Az első futam ys III-as sorrendje Anna, Patiente, Sailvész lett. A jollék között Tatus, Hobo, Lázadó élmezőny alakult ki.

A második futamban már nem hibázott a Gardazzurra és a ys I-ben, megelőzve a Lábad-X-et második helyet szerzett, csak a Madicken tudta legyőzni. A ys II-ben nagy fölénnyel nyert az Imi Jé a 23OD és a Penelope előtt. Az Anna másodszor is nyert a ys III-ban a Sailvész és a Dudu előtt. A Tatus is duplázott a jollék között és a Hobo is megtartotta ezüstérmes helyét, csupán a képzeletbeli dobogó alsó fokán volt helycsere, ide a Yolle-Jóker küzdötte fel magát.

Képek és film hamarosan!

Összesített eredmények:

YS I

Madicken

Lábad-X

Péter-Pál

YS II

Imi Jé

23OD

Vivace

YS III

Anna

Sailvész

Dudu

Yolle

Tatus

Hobo

Yolle-Joker

Csődben a vitorlázás egyik mecénása Előző

Csődben a vitorlázás egyik mecénása

YST filmek Következő

YST filmek