Siófok  12.3  •  8.2 kn       

Keszthely  17.9  •  12 kn       

Balatonfüred  11.9  •  7.9 kn       

Balatonboglár  18.1  •  11.1 kn       

Orfű  17  •  8 kn       

Velencei-tó  15.7  •  7.4 kn       

Tiszafüred  18.1  •  14.8 kn       

Mályi-tó  12.4  •  14.9 kn       

2021. október 21., csütörtök

Arcok az elnökségből 5.rész: Siklósi Máté

Arcok az elnökségből 5.rész: Siklósi Máté

Arcok az elnökségből 5.rész: Siklósi Máté

Sokan, sokszor, sokat olvastunk már arról, hogy mi is történt a Magyar Vitorlás Szövetség elnökségi ülésein, valamint arról, hogy a tisztújítások alkalmával kik maradtak az elnökségben. Nagyon keveset tudunk viszont azokról, akik javaslataikkal, döntéseikkel, munkájukkal szeretnék megfelelően képviselni és előbbre vinni a magyar vitorlássportot, a hazai vitorlázást, ideértve a sportág valamennyi területét az utánpótláson, a szabadidősporton, a tömegsporton és a versenysporton át. Sorozatunkban most bemutatjuk az elnökségi tagokat. Megismerhetjük kötődésüket, múltjukat, terveiket és jövőképüket. Ezúttal Siklósi Máté gondolatait, elképzeléseit ismerhetjük meg.

 „Nagyapai örökség a családunkban a vitorlázás szeretete” – kezdi Siklósi Máté - „annakidején nagyanyámmal a Balatonon, még a harmincas években, egy Kalózon töltötték a nászútjukat.” A nagyapa, Lehoczky Csaba később 25-ös jolléra váltott. A legendás C6 Dögök tulajdonosaként 1986 után, az újraalakuláskor a 25-ös flotta első kapitányának választották. „Még nem mondtam le arról, hogy egyszer egy szép, natúr fa huszonötösöm legyen, ám a négy gyerek mellett alkalmasabb családi túrahajónak egy Regina” – mondja, de azért a pályaversenyzés sem maradt ki az életéből, jelenleg egy NAU 330-ban hajózik. Siklósi Máté most a negyedik MVSZ elnökségi ciklusát tölti, emellett a klubjában is aktív, majdnem egy évtizedig volt a TVSK elnöke, jelenleg ismét elnökségi tagként dolgozik. „A legnagyobb büszkeségeim a gyerekeim. A legnagyobbik, Mór idén az Optimist bajnokságról abszolút ezüstéremmel tért haza. Öccse, Lóránt is egyre ügyesebben vitorlázik, és a két kisebb is beleszagolt már a jóba.”

Milyenek az új Elnökségről, a megkezdett munkáról az első benyomásaid?
Konszenzuskereső, békés elnökségi ciklust vizionáltam, ismerve az új elnök habitusát, szándékait. Ő kért meg egyébként, hogy fogadjam el a jelölést, 10 év után azt gondoltam jobb, ha mások jönnek. Ehhez képest hetente többször ülésezünk vagy egyeztetünk, rengeteg a megoldandó ügy, köztük kifejezetten kényes kérdések is, amelyek nagyon komoly hangolást igényelnek. A bizottságok, a szervezeti rendszer emberi oldalai például ilyenek.

Kaptál-e valamilyen személyre szabott feladatot?
Választottam is, és kaptam is. Szeretnék egyfajta „megfelelőségi felelős” lenni a szövetségben, nehéz jobban lefordítani a „compliance” kifejezést, ez a feladat az MVSZ belső szabályzatainak, SZMSZ-ének, a bizottságok szabályzatainak folyamatos összehangolását jelenti az Alapszabállyal és a hatályos jogszabályokkal. Továbbá megbízást kaptam a Versenytisztviselők Bizottsága munkájában való részvételre. Ez egy vadonatúj bizottság, a régi Versenybíró- és a Versenyrendező bizottságok összevonásával jött létre, úgy, hogy integrálta a felmérőket is. Egyrészt nagyon jó dolog, hogy mindazok, akik a versenyek lebonyolításában tevékenyen részt vesznek, egy bizottságon belül, talán hatékonyabban, jobban tudnak majd együtt dolgozni. Másrészt a rengeteg érdeket nem mindig könnyű egy hatékonyan működő csatornába terelni.

Melyek most a Szövetség előtt álló legnagyobb feladatok?
Például az örökölt pályázatok. Közülük is a legnagyobb a füredi kikötő ügye. Ezt kell úgy lezárni, hogy az eredmény az MVSZ számára kedvező legyen. Minden elnökváltáskor előtérbe kerülnek a stratégiai kérdések. Én a magam részéről egy kisebb, kevesebb pénzből gazdálkodó, de hatékony Szövetséggel is együtt tudok élni. Ám ha a tagság nagyobbat szeretne – és akár ennek az anyagi feltételeire is hajlandó áldozni – akkor legyen olyan. Fontosnak tartom még a jelenleg a Szövetségen kívül lévő vitorlázók érdekeinek felkarolását, és újra át kellene gondolni a pártoló tagság intézményét, hogy egyénileg is még többen lehessenek az MVSZ tagjai. Az összes vitorlázó együtt sokkal erősebb.

Egész eddigi szakmai karrieredben a fogyasztóvédelem kérdésköre foglalkoztatott, legyen szó akár kereskedelemről, szolgáltatásokról vagy pénzügyekről. Ha cél lehet a szolgáltató Szövetség, itt hogyan alakul majd a fogyasztóvédelem?
Most egy tanácsadó cégem van, a multinacionális, vagy hazai megbízóinknak segítünk hatékonyan működni például jó folyamatszervezéssel, szolgáltatói szemlélettel. Elnök úr is egy – az enyémnél sokkal nagyobb – tanácsadó cég vezető partnere, ügyvezetője. Ha tudunk ezzel a tanácsadói szemlélettel a hazai vitorlásvilágban jó irányba változtatni, az biztos, hogy a „fogyasztóink”, azaz a tagjaink előnyére szolgál majd.

Mennyire kész a Szövetség a változásra, mennyire mozdítható ez a szervezet?
Dolgoztam korábban a MÁV-val, nos azt a tehetetlenséget a mi szervezetünk nem éri el… A viccen túl: az MVSZ sokkal mobilisabb szervezet. Ha mégis van nehézség, az nem a nagyságából adódik, hanem a játékban résztvevők sajátosságaiból. Itt mindenki erős ember, erős érdekérvényesítő képességgel. Ez a vitorlássportra amúgy is jellemző. Képzeld el, hogy egy asztal körül ott ül egy tucat cégvezető, és mindenkinek van saját hajóosztálya, vagy valamilyen hajóosztályban vitorlázik a gyereke, és ezekhez hasonló ügyekben nyíltan vagy kevésbé nyíltan artikulálja az érdekeit. Ezzel nincs is baj, ez normális dolog. Viszont a vita végén meg kell találni az észszerű kompromisszumot, amihez aztán mindenki tartja magát. Ha van célom az elnökségben, az pont az, hogy az egyéni érdekeken felülemelkedve találjuk meg azt a kompromisszumos megoldást, ami a magyar vitorlázás hasznára lesz.

Szöveg: Visy László Oszi

Ismét olimpiai és VB helyszíneket jártak be a szombati Virtual Regattán Előző

Ismét olimpiai és VB helyszíneket jártak be a szombati Virtual Regattán

Összefogás a hajóipari szakemberképzésért Következő

Összefogás a hajóipari szakemberképzésért